Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • kubi-wan
    V dětství jsem Tomb Raidera zas tak moc nehrál... zkusil jsem všehovšudy kousek jedničky, dvojky a trojky. Před pár rokama jsem si řek, že bych si moh doplnit herní vzdělání, a tak jsem si koupil tombraiderovskej komplet a započal jsem svůj maraton s Larou.

    Teďka nedávno jsem se dopracoval k dílu Anniversary a hergot, takhle by měl vypadat správnej remake hry! Slupnul jsem to jak malinu a i když mi tam některý pasáže z původní hry chyběly, hrozně mě bavilo, jak se to drželo dost původní atmosféry a zároveň se to hraje hrozně pohodlně.
    Teď už mám rozehranej Underworld, kterej mi, snad až na často zlobící kameru, přijde úplně boží.

    Nejradši ale budu mít stejně dvojku, asi to je tim rozmanitym prostředim a spoustou památných momentů...

    Jo a nejspíš tady budu v menšině, ale bavil mě i Angel of Darkness, přestože jsem se toho nad nim hodně navztekal...
    • JamesFaith
      Jo, Angel of darkness nebyl úplně špatný, jen byl kvůli experimentování jiný a hlavně ho hrozně sráželo příšerné ovládání, které se naplno projevilo v soubojích s duchem a především pak s tím obřím broukem.
      • kubi-wan
        Tojo, to ovládání bylo strašný... navíc mám pocit, že když už jsem se naučil to tak nějak ovládat, někde od půli hry mi přišlo, že se to ovládá zas trochu jinak...

        Ani mi tak nevadily různý bugy, ale na druhou stranu je blbý, když musíš při hraní přemýšlet, jestli to, co se ti zrovna děje, má takhle probíhat, nebo to je nějaká chyba... viz Lařino vylepšování schopností - někde ke konci hry jsem měl neuvěřitelnej problém přeskočit jednu propast... zkoušel jsem to snad padesátkrát, než jsem se podíval na internet a dozvěděl jsem se, že tady mám použít "tu novou schopnost skočit z rozběhu, kterou se Lara před chvílí naučila" ... jenže ta hra mi samozřejmě řekla jen (hlasem Lary) "My legs are stronger now", nijak se neobtěžovala vysvětlit mi, co jsem se zrovna naučil a jak to používat.... tohle byly ty faily, co mě vytáčely...

        Na druhou stranu tý hře nejde upřít vážně dost zajímavá atmosféra a hlavně vynikající orchestrální soundtrack, kterej strká všecky ostatní TR soundtracky do kapsy!
  • Ale jo. Tomb Raider 1 je stale dobrej. Ale to je spis tim, ze se ta serie nikdy nikam moc neposunula a jedinej kdo se kdy snazil nejak trochu uspesne konkurovat, je Uncharted (kdyz nepocitam Indiana Jonese).
  • Já vám nevím, možná je to z nostalgie, ale nedávno jsem opět dohrál první díl (tentokrát na androidu ) a mám za to,že je to prostě nejlepší dil. I přes retro grafiku jsem se u hry opět královský bavil. První díl v sobě má něco (nevím co :-D ), co ostatní díly postrádají.
    • TR1 je adventura. Ostatni byly uz spis akcni hry. V tom je ten rozdil. Me osobne se nejvic libila 1. Hrali jsme ji s kamosema na PSX kdyz vysla. Clovek za pul noci vylustil dalsi rebus a postoupil skokem sipkou do vody do dalsiho patra....
      Kdy vi, ten vi *3*
      • JamesFaith
        Netvrdil bych, že by další díly, minimálně dvojka a trojka, byly výrazněji akčnější než adventurní, spíš tak mohlo jen subjektivně působit větší množství lidských protivníků v provnání se spoustou zvířat v jedničce.

        To já třeba mám z klasických TR nejraději dvojku kvůli rozmanitějšímu prostředí.
        • No hele, trojka už fakt byla celkem dost akční. I když já ji mám osobně rád k vůli zápletce. Fragment meteoritu, oblast 51 apod - ve své době jsem to neskutečně žral (já to vlastně žeru i teď) a pak si to najednou i sám procházel.

          Tohle stejně byly zlatý časy her tak nějak obecně.
          • JamesFaith
            Pozor, já netvrdím, že nebyla trojka akční, ale že stále byla i velmi adventurní. Zatímco tam bylo pár silně akčních levelů jako Area 51 nebo dinosauří ostrov, stále tam byly i ty převážně hádankové (Londýn, arktická základna, podzemní město). Dokonce i jeden z nejakčnějším levelů (dinosauři) zároveň nabízel unikátní hádanku v prostředí (sestřelení mršiny k odlákání piraní) a dost obtížnou ručkovací hádanku.

            Jsem zrovna uprostřed maratonu všech dílů, takže hodnotím na základě čerstvé zkušenosti a srovnání. :)
  • Pánové u toho BSOD se obávám, že to opravdu budou paměti, podobný problém jsem řešil přes vánoce 2015, kdy jsem měl desku i s modulama na reklamaci, což mě na druhou stranu pomohlo sblížit se s nintendo 3ds *3* chápu stane se, ale zrovna TR jedničku by jste rozjeli i na hodně crapy notebooku, jinak žádné výtky, gamesplay tradičně výborný, Honza tradičně nadrcený nejen lore ale i gameplay, jen tak dál. Jinak nic proti panu šéfredaktorovi, ale teším se zase na Pavla
    • sleepless
      Paměti prověříme přes víkend, díky. A neboj, Pavel bude brzy zpět :)
      • A co je vůbec s Pavlem?
      • Taky se těším na Pavla. Ale změna osazenstva je super osvěžení. Skvělý gamesplay! Diky
  • SalemCZ
    Moje srdcovka, dokonce jsem přemýšlel jestli bych nedokázal první kolo dát bez koukání
  • trulikuli
    ?
  • frantisek_nejezchleba
    Asi mi to nebudete věřit, ale tahle hra mě dostala až nějakých patnáct let po vydání. Sérii Tomb Raider (do The Last Revelation včetně) jsem měl vždycky moc rád, vnímal jsem ji jako esenci herní zábavy. Vyjma jedničky. K té jsem si jako děcko i jako dospívající nikdy nedokázal vybudovat vztah, z čehož zpětně viním klaustrofobické pocity (nemá exteriéry) a grafiku (fakt mi kdysi dost vadilo, že tam není rozpuštěný culík *4*).

    Z jakési podivné touhy doplnit si vzdělání jsem se ale právě do jedničky vzdor podvědomému odporu před několika lety pustil s tím, že ji dohraju. A čím dál víc jsem se do ní nořil, tím víc jsem si všímal nefalšovaného designerského umění, které dýchá z každého (!) levelu. Prostředí, které nenuceně podporovalo hratelnost, působilo autenticky, vzbuzovalo emoce a neustále dmýchalo touhu objevovat dál. I přes tu hranatou, reálu-nepodobnou grafiku! I přes to prkenné ovládání bez myši. Hru jsem přesto všechno nedokázal vypnout. Hádanky byly fantasticky navrženy jak z logického hlediska, tak z hlediska estetického (ztvárnění známých světových legend).

    Po dohrání jsem byl přesvědčen, že toto je nejlepší díl celé ságy. A jsem o tom přesvědčen i teď. Pravé umění nestárne.

    Díky za retro! Myslel jsem, že na tenhle díl nikdy nedojde, když už jste hráli tu dvojku. *3*

    P.S.: Zkoušel jsem i nové díly, tu tzv. restartovanou éru. Ale oproti tomuhle je to slabý čajíček. Jak říkám, měl jsem k TR1 odpor, ale získal si mě. Na nové díly jsem se těšil. Ale ten poslední jsem třeba vydržel hrát všehovšudy jen 45 minut... Ono někdy to rčení, že staré hry byly lepší, opravdu platí.
    • Inquisitor
      Tahle hra je pro mě opravdu výjimečná. Takový můj herní milník :). Protože jsem ve čtrnácti letech v roce 97, prvně v životě viděl 3D hru. Do té doby jsem hrál Maria a Contru atd. a pak PSX a tohle. Něco takovýho už jsem nikdy u žádný hry nezažil. Později ještě Resident Evil, Tekken apod. úžasná herní doba.

      To neměla být reakce na tebe, ale co už :)
      • My kdyz jsme TR1 s kamosema hrali, tak akorat vysel Level s recenzi RE1 a my uz se tesili az uzasnej TR1 dohrajem abysme mohli hrat RE1, protoze to byla neuveritelna novinka!!! *11* *2*
    • solomon.short
      a Anniversary jsi zkousel?
      • frantisek_nejezchleba
        yes, ale nesedla mi stylizace...
        • jn uz to nebylo tak syrový jako original, na ten nemá nic.
      • jj Anniversary bych taky doporučil, v moderním žargonu by se to dalo nazvat remakem TR1... moc dobrej díl.
        • Nejlepší.. moderní hratelnost se spoustou enviromentálních puzzlíků.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit