Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Není to nástupce Snowrunnera, pokud to tak nekdo chape bude zklaman. Ma to jiny mechaniky a modernejsi Swamp engine.

    - Snowrunner je o tom dostat naklad do cile tak ze vyberes auto a trat kudy pojedes abys dojel.

    - V Roadcraft si upravis teren aby ses do toho cile dostal (budto ty samotnej, nebo konvoje s materialem)

    Tohle je v podstate pravej sandbox. Muzes plnit mise, nebo jen tak sbirat sut/srot a vyrabet panely/roury. Nebo sbirat zlutej matros a prodavat ho aby sis mohl koupit dalsi auta. Nebo jen tak stavet cesty aby ti usnadnily presun po mape. Nebo kacet stromy a vyrabet klady, atd... nebo hledat auticka, plastovy hracky, nebo sudy Warhammer a spenezit je..



  • Titulek je silně zavádějící. Není to nástupce Snowrunnera, stejně jako Expeditions, je to spinoff. To je jinak i nejčastější důvod prakticky všech negativních uživatelských recenzí. Já se kvůli tomu třeba dlouho vyhýbal Expeditions, protože na to komunita hodně nadávala, ale když jsem to relativně nedávno vyzkoušel, tak jsem zjistil, že to vůbec není špatné a že komunita na to nadává jen proto, že to není Snowrunner 2 a dělá to pár věcí jinak. Jinak i sami tvůrci přiznali, že toto je spinoff na otestování možností nového enginu, než se vrhnou do Snowrunnera 2.

    Stejně jako u expeditions, kde to bylo zaměřené na průzkumná vozidla někomu chybělo, že už nemusí jezdit tu stejnou trasu 50x s kládami, aby dokončil misi, tak tady zase nechápu ty problém s palivem. Herně to hru nijak neobohatí, když budu mít na stavbě navíc cisternu a jednou za uherák ji pojedu někam naplnit a pak ji zase odstavím a když pojedu válcem okolo, tak natankuji. Tahle hra se zaměřuje na něco jiného a palivo mi nepřijde jako klíčový prvek. Navíc to měřítko je stejně blbé, kdy mi přišlo, že na jednu nádrž pomalu nedojedu po silnici k další pumpě. Podobně jako když se blbě implementuje hlad a člověk pak nedělá nic jiného, než shání potravu, protože za 5 min. už má postava zase hlad. Stejně tak poškození, které navíc neumí realisticky udělat, takže buďto vás nesmyslně zrasí kamínek na cestě a nebo uděláte 20 kontrmelců ze srázu a nic moc se vám nestane, navíc většinou nebyl problém (zejména v expeditions) tahat s sebou náhradní díly, takže stejně kolize znamenala jen pár kliknutí v UI a auto bylo zase jako nové. Pokud se na to člověk dívá čistě herně designerským přístupem, tak tam tyhle 2 mechaniky opravdu moc nechybí.

    Další věc, kterou jsme viděli i u Expeditions je release, který je spíš early access, kdy hromadu věcí časem doplní, opraví a vyladí, takže bych tomu dal 1-2 roky a uvidíme, pak je otázka jestli se někdy nevrátit s recenzemi ke starším hrám, protože ze 7/10 při vydání to klidně může být 9/10 za 2 roky.

    • Early Access to urcite neni, proto cca 3 mesice pred launchem uvolnili demo aby sbirali od hracu pripominky. Puvodne to demo melo byt hratelne asi 2 tydny, nakonec to prodlouzili myslim na tydnu 5? Asi meli vice pripominek nez odhadli. Klidne jste se mohli tehdy zapojit a dat vedet co je ve hre zbytecny a co dulezity...

      Krom toho mne na PC hra zatim ani jednou nespadla a ani jednou jsem neprisel o save postupu. (i kdyz tady jsem po SNR paranoidni a delam si taky manualni zalohu) Ve forech je to ale dost casto zminovano a nejsou to ojedinely pripady.

    • zx_spektrum

      "pak je otázka jestli se někdy nevrátit s recenzemi ke starším hrám, protože ze 7/10 při vydání to klidně může být 9/10 za 2 roky"

      A proč by se tohle mělo podporovat? Od tohohle se vymyslel early access.

      • WampyR

        Early Access ale nenahradza support po vydani hry, ktory by kazda hra mala mat.

        • zx_spektrum

          Nepletl bych si support (za mě v podstatě patche) s DLC/datadisky. Hra má vyjít odladěná a hotová. To že si některý studia pletou vydání hry s beta testem by se taky nemělo podporovat.

          • WampyR

            Vidno, ze s vyvojom sw, ci hier mas pramalo skusenosti. 🙂

            Patche su na to aby opravili chyby. Tisice z nich vyvojari ani nemaju sancu dopredu predvidat, kvoli mnozstvu HW konfiguracii.

            A hra je hotova vtedy, ked autor povie a nie ked ty povies...ty mas moznost len volit penazenkou ci ti miera hotovej hry podla autora staci, alebo nie.

            "To že si některý studia pletou vydání hry s beta testem by se taky nemělo podporovat." S tymto suhlasim avsak trend je uz dany a neodvratny.

            • zx_spektrum

              A kde jsem říkal, že patche nejsou na to aby opravili chyby? 

              - Původní komentář mimo jiné říká, že hromadu věcí časem doplní.
              - Já říkám, že by se to nemělo podporovat protože od toho je early access.
              - Ty jsi řekl: Early Access ale nenahradza support po vydani hry, ktory by kazda hra mala mat.
              Já říkám: Nepletl bych si support (za mě v podstatě patche) s DLC/datadisky.

              Prosím ukaž mi, kde říkám, že patche nejsou na to, aby opravili chyby. Po vydání hry by měl být support hry samozřejmostí, support hry jsou hotfixy, patche. technická podpora, zákaznická podpora. Cokoliv obsahového navíc má být hezký bonus, ne core mechanika.

              Samozřejmý support hry není to, že z 50 zamýšlených herních mechanik vydali 30 a zbylých 20 možná dohážou v patchi. Hra, stejně jako jiný sw, má být final v momentě kdy vydávají verzi, chtějí za ní peníze a není u toho nálepka "beta", "testing", "early access" a podobné. A to je taky moment, kdy se hra zrecenzuje a po zásluze zhodnotí.

              S lajdáckým přístupem herních vývojářů by mě s vyvojom sw, se kterým mám dle tebe pramalo skusenosti, už dávno zlynčovaly davy, jejichž živobytí záleží na tom, co v reálném životě dělám...

              Bohužel v moderní době je to holt často o tom vydat sračku a pak to látat, žádná hanba dodat "gold" verzi která ani nefunguje. Trend není daný a neodvratný, jen je třeba edukovat lidi a ne pokrčit ramena a smířit se s tím... 

              • WampyR

                Reakce na příspěvek:

                Early access od toho neni, lebo tam mas len cast obsahu - povacsinou 1-2 kapitoly zverejnene a na nich sa zbiera feedback.

                Potom prichadzaju prave spominane patche a dodatocny obsah.

                "Cokoliv obsahového navíc má být hezký bonus, ne core mechanika." Cize podal teba by mali zaniknut napr. datadisky, ci patche, ktore menia herne mechaniky, ktore sa ukazu ako nezabavne ci nefunkcne?😀

                Porovnavas neporovnatelne veci...kreativny vyvoj hry ma za nasledok, ze vela vela kodu resp. hernych mechanik sa do finalnej hry nakoniec nedostane, aj ked sucastou vydanej hry je to stale, len to nie je aktivne a pristupne. To, ze ty robis napr. tabulky, kde je dolezita presnost a nepritomnost nedolezitych informacii je tvoj obor, ale nie je to herny vyvoj.

                "Trend není daný a neodvratný, jen je třeba edukovat lidi a ne pokrčit ramena a smířit se s tím... " Tak proc ty lidi needukujes napr. tym, ze nam vsetkym ukazes, ako sa robi poriadna hra? 😉

                • Reakce na příspěvek:

                  Tak oni už třeba pracují na pokračování viz třeba Transport Fever 2, který žádná DLC neměl (krom jednoho, který byl vyloženě pro lidi, kteří chtěli poslat víc peněz autorům) a jak na něm pracují a zároveň dostávají zpětnou vazbu od hráčů, tak přidávají tu ta tam nějakou maličkost i do té starší hry, ale pokud to dělají takhle třeba 5 let, tak to pak končí tím, že když si dneska čteš recenzi, tak to, na co si recenzent stěžuje už tam není nebo funguje jinak. Např. nebylo jednoduché stavět čistě rovnou železnici/silnici, pokud jsi začal napojením na stávající trať - přidali alternativní stavěcí režim, kde lze přepnout původní dynamické křivky na rovnou kolej. Vlaku šlo přiřadit jedno konkrétní nástupiště, to se změnilo a lze jich přiřadit víc a vlak si umí dynamicky vybrat, kde je volno. Stejně tak pathfinding objetí překážky a v podobném duchu bych mohl pokračovat. Nejsou to v konečném důsledku velké věci, ale v součtu to hru klidně o nějaké to číslo v recenzi klidně posune, zejména když můžeš prakticky vymazat odstavce, kde recenzent kritizuje něco co funguje špatně nebo není implementované. Jinak redakci díky, že TF2 už recenzoval někdo kompetentnější a doufám, že ohlášené TF3 nehodíte zase někomu, kdo tomu dá 5/10 protože se nechtěl obtěžovat studovat herní mechaniky a myslel si, že stačí jako v Transport Tycoonu něco s něčím spojit a ono to bude vydělávat.

      • ano i ne, víme jaká je realita a 90% prostě takhle vychází. Já je málokdy kupuji v den vydání, ale většinou si nějaký čas počkám a pak bych takovou recenzi uvítal, protože ty co jsou dělané v den vydání jsou po pár měsících neaktuální.

  • honcka

    Zrovna vynechání řešení paliva mi přijde celkem relistický, težký náklaďáky žerou jak prase, ale zase mají obrovský nádrže. Např klasická tatra 815/7 má v těžkém terénu papírovou spotřebu okolo 45l /100km a nádrž má 420l

    • Sir_Emental

      Papírová spotřeba v litrech na 100 km je v těžkém terénu asi stejně užitečná, jako kompas v tunelu. V terénu to počítáš v litrech na minutu, ne na vzdálenost :D 

      • honcka

        ok, tak jiná veličina, měrná spotřeba té tatry je 185g/kWh což odpovídá při 300kW motoru, kdyby si to rvalů pořád na plno necelých 70l na hod, což odpovídá 6 hod. Víc to nešežere ani litr

        • a ve snowrunnerovi nebo expeditions jsi rád, že ti ta nádrž vydrží pár minut

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit