zavřít
...

Rozhovor s Ronem Gilbertem o konci adventur a jeho nové hře Thimbleweed Park

Hádanka: Jak sladit dva lidi na opačných stranách zeměkoule, aby si spolu naživo popovídali? Posuny času jsou záludnější než by se mohlo zdát, a tak až o několik pokusů a dní později se oba ocitají ve správný čas na správném místě a oba stisknou stejné tlačítko, aby se navázalo spojení – stejně jako...
  • Objektivni_pravda (anonym)
    0 souhlasí, 0 nesouhlasí
    >monkey wrench
    Praveze slovni hricky by tam byt mely, lingvisticky hadanky jsou fajn a jeden se aspon neco nauci, navic dava jako priklad monkey island; dnes v dobe internetu jsou vsechny vyhledatelne, navic bych cekal, ze ti, co hraji adventury, maji trochu vic pod kloboukem nez ostatni hraci, protoze zrovna monkey wrench mi prijde snadno odvoditelne z kontextu.
    Jeste k humoru. Ne, univerzalni humor je spatne a je spatny, jeste kdyz vyvojari neni uplne vlastni. Hra by mela byt osobita, mela by byt unikatni, tedy by mela mit i osobity humor. Jakmile se bude snazit zavdecit vsem, nezavdeci se nikomu. Chapu, ze to mozna myslel tak, ze nektere narazky atd jsou ciste lokalni, tedy ze je doopravdy v nemecku hned nepochopi, ale zase to to poskytuje nahled do duchu vyvojaru, jejich narodnosti a socialnich statusu.
    24.4.2017

    reagovat

  • Kubas (anonym)
    1 souhlasí, 3 nesouhlasí
    pan Gilbert je vážně sympatickej člověk, pro mě mnohem větší osobnost než třeba Shafer... co mě ale na Thimbleweed Parku mrzí (a asi to kvůli tomu ani nebudu hrát), je ten příšernej systém ovládání klikáním na Look, Smell, Touch, Open, Close, Lick... tahle hrůza měla zůstat pohřbená hluboko pod zemí... kdyby to mělo aspoň ovládání jako původní Sam a Max, tzn. všechny akce na kurzoru? nebo se vám to někomu líbí?
    20.4.2017

    reagovat

    • Pelikán (anonym)
      1 souhlasí, 1 nesouhlasí
      Povely jsou namapovány na qwe asd zxc. Bez kombinace s altem nebo controlem. Takže look je třeba s.
      21.4.2017

      reagovat

      • Kubas (anonym)
        1 souhlasí, 0 nesouhlasí
        ok, tak aspoň milion kliků odpadne... ale stejně, co je tak špatnýho na levým kliku - použít a pravým kliku - prozkoumat? vsadím se, že ke každý tý akci je tam nějaká vtipná hláška, takže člověk stráví hodinu jen prozkoumáváním, co má v inventáři :)

        (a už je Thimbleweed Park ve wishlistu, takže časem to testnu ;)

        dík!
        21.4.2017

        reagovat

        • mol (anonym)
          3 souhlasí, 0 nesouhlasí
          To ovládací schéma bylo IMO zvoleno primárně kvůli cílovce (lidi na Kickstarteru o podobnou hru stáli); hra má evokovat pocit, že lidi hrají starou adventuru z osmdesátek/devadesátek, ale takovou, jakou si ji pamatují, ne takovou, jaké hry tehdy skutečně byly (takže s řadou nepříjemných neduhů typu "walking dead"). Gameplay a řada dalších prvků u TWP jsou vlastně dost moderní. Plus, jak bylo napsáno výše, si lze slovesa normálně namapovat na klávesnici tak, jak ti to vyhovuje.
          21.4.2017

          reagovat

          • Kubas (anonym)
            0 souhlasí, 2 nesouhlasí
            právě, v čem je vlastně ten gameplay moderní? pro mě je u adventur gameplay hlavně o tom rozhraní... nebo tím myslíš ty logičtější hádanky, míň zdržovacích pasáží, pixelhunting atd., jak Ron zmiňuje v rozhovoru?

            ze stejnýho důvodu se třeba nejspíš nikdy nerozhoupu zahrát prvního Gabriela Knighta, i když bych strašně chtěl... třeba proto, že má taky šílený ovládání, člověk ani nepozná, co na obrazovce je klikatelný a co není... tohle je pro mě fakt pravěk, kam by člověk neměl vkročit
            21.4.2017

            reagovat

            • mol (anonym)
              3 souhlasí, 0 nesouhlasí
              Tak asi sám uvidíš, jak ti to sedne, pokud se to rozhodneš vyzkoušet. Ty klávesové zkratky by třeba mohly pomoct. Podle mě to při samotném hraní člověka nějak extra neomezuje... Ale tak je to asi individuální.
              Jo, je to moderní spíš tím stylem, že to nekopíruje staré adventury doslova (těmi nešvary, co tam tehdy byly - pixelhunting, slepé uličky apod.). Hra taky využivá různé grafické efekty, co by např. v 90. letech nebylo možné použít, tudíž není "retro" v doslovném slova smyslu. Sází to spíš na ty vzpomínky, co na tehdejší hry lidé mají.
              A Gabriela Knighta si doporučuju taky někdy zahrát :) Před časem vyšel nějaký ten remaster, tak třeba ten by byl přístupnější, ale vím, že puristi si na něj dost stěžovali...
              21.4.2017

            • mol (anonym)
              2 souhlasí, 0 nesouhlasí
              (ale teda na tom GK remasteru by mě strašně štvala už ta předělaná grafika... původní kouzlo hry se tím dost výrazně vytrácí)
              21.4.2017

            • Kubas (anonym)
              1 souhlasí, 0 nesouhlasí
              remaster ne, grafika by ani nevadila, ale prej tam není původní dabing s Timem Currym :P
              21.4.2017

  • Inquisitor tiscali.cz
    4 souhlasí, 0 nesouhlasí
    Díky za další super rozhovor.
    20.4.2017

    reagovat

  • Schopenhauer (anonym)
    9 souhlasí, 1 nesouhlasí
    Pavel Dobrovský dělá výborné a uvolněné rozhovory. Působí to skoro jako debata se starým kámošem.
    20.4.2017

    reagovat

  • maros.goc tiscali.cz
    2 souhlasí, 2 nesouhlasí
    Kedy by mala vyjsť recenzia? :) Hra je úplne úžasná, až na jeden dosť podstatný neduh,
    19.4.2017

    reagovat

Tento formular nevyplnujte!!!
Jmeno:
Email:
Text:
povolené tagy

Přidej příspěvek

Přistupujete z neznámé IP adresy 54.225.28.32.
Opište kód z obrázku:   (Kód je nečitelný, ukaž jiný)

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, 3DS, DS, PS Vita, iPhone a iPad. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Call of Duty, World of Warcraft, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield nebo FIFA.