Přejít na výpis diskuzí

Samurajské RPG Tale of Ronin zdůrazňuje příběh a emoce

13.3.2017 16:01
Adam Homola 23 příspěvků

Lidská stránka samurajů je něco, do čeho se hry, na rozdíl od filmů a knih, moc často nepouští. Samuraje většinou dostaneme jako drsné bojovníky, kteří katanou rozsekají prakticky všechno, u toho utrousí motivační citát z příručky pro asijská moudra a hotovo. To chtějí vývojáři ze studia Dead Mage změnit...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Koho zajímá trochu realističtější pohled na samuraje, tomu doporučuju moc pěknou knížku Války samurajů od Romana Kodeta.
    • Teď jsem si vzpomněl, že jeden z nejzajímavějších filmů, který se pokouší o reálné zpodobnění samurajů je Seppuku. Na západě samozřejmě s blbým překladem Harakiri ;] Kdo neviděl, doporučuju.
      • Nejlepší!
    • Já zas doporučuji Hagakure, rád označuji jako "výňatky" (výňatek svazků napsaných v 18. století diktovaných Cunemotem Jamamotem, bohužel celé dodnes nikdo nikde nepřeložil, protože celé dílo je velké, spíše obrovské, a mají s překladem problémy samotní Japonci či japanologové).
      Je tam hodně stručných popisků nějakých společenských situací, řešení v japonském kontextu, historky "sekundantů" atd... něco na způsob starých historiků, takže zkreslení tam určitě bude (jako i ve vědeckých prací i přes snahu hodnotové neutrality), ale celkový obraz působí reálně. Rozhodně je to "historický pramen".
    • a já doporučuju knížku Šogun od Jamese Clavella a nebo knihu Musaši od Eidži Jošikawy. Ta druhá knížka byla zfilmovaná v trilogiii v 50. letech
      http://www.csfd.cz/film/25816-samurai/prehled/
      podle mého nejlepší film o samurajích, krásně natočený
      • Šogun je pěkná kniha. Je podle ní natočený seriál, který šel u nás pod názvem Zajatci japonských ostrovů. Ale je to hodně romantizovaný pohled. Navíc člověk nedoporučuju používat japonské fráze v ní použité. Žena se pěkně nakrkla, když jsem jí řekl wakarimasu ka. ;]

        Mushashi je opravdu pěkná trilogie, ale také velká romantika. Náhodou jsem při hledání trilogie narazil na japonský dokument přímo o Musashim, samurajích a srovnání evropského, čínského a japonského válečnictví. Bylo poučné vidět, jak i "historické velkofilmy" deformují pohled na řekněme historickou skutečnost.

        Kniha Musaši je v jistém smyslu propagandistická kniha, která měla pozvednout ducha Japonců. Nemyslím to nijak pejorativně. Ta kniha má svoji hodnotu. Ale asi taky nejde o úplně reálnou představu samuraje a Musashiho samotného. Je to legenda něco jako Robin Hood. Navíc z velké části vytvořená až v 30.letech samotným Jošikawou.
        • Přesně jak píšete, kolego. Musaši byl původně vydáván v jistém dobovém periodiku jako román na pokračování, který měl ryze propagandistický účel a to ten, aby mladí Japonci zahořeli touhou vstoupit do armády.
  • Na rpg z fedualniho Japonska realnějšího rázu čeķám dost dlouho tak se to snad povede.
  • Vizuál velmi povedený a teď přesně jak říká kousek pode mnou HerrLogan ten zbytek....už teď se mi ale nelíbí řešení smrti - pokračovat dál s "jiným" hrdinou.....jsem dost staromódní a těžk ose s tím budu sžívat....
  • Jsem přesvědčenej o tom, že hry o samurajích by měli dělat jen japonci, protože ostatní většinou jen staví na známých, několikrát přefiltrovaných klišé.

    Z traileru to nevypadá že by tahle hra na tom byla o moc líp.
    • A Bloodbourne není japonské klišé o Evropanech, které dělali Japonci? Akorát neznalostí japonské kultury to klišé nevidíš?
      • Bloodborne má nápaditých/rozmanitých vizuálů na rozdávání (stačí se podívat na arzenál zbraní). Tam bych problém neviděl.
        • Jo ty zbraně a postavy tam vypadají věrně, to je pravda... *15*
          • Taky sem tu o kus vejš napsal že věrnost není problém... *15*
            • Oprava, psal si historická věrnost. O tý sem se ale nebavil...
              ...
              *15*
    • Nejde o to aby to hra byla historicky věrná. Spíš o to, že někdo, kdo je blíž ke zdroji má větší šanci vnýst do hry nějaký neobvyklý detaily a neokoukaný výjevy, zkrátka něco víc než ženskou v červeným kimonu pod rozkvetlou třešní.
    • Neřek bych, že je to úplně nutný. Spousta Japonců má určitě tendence si samuraje idealizovat, a když to vezmeš kolem a kolem, tak nejpřestřelenější představy o Japonsku pochází přímo od Japonců. A upřímně si nejsem jistej, jestli existuje dneska japonský herní studio, který by se do klišéprostý samurajský hry pustilo.
      • problém je spíš v tom, aby ta hra byla historicky věrná. Většinou z toho udělají nějakou fantasy břečku typu Shadow Warrior nebo Nioh. Proto se obzvlášť těším na Kingdom Come. Kvůli tomu jsem si rozečetl Vondrušku a jeho husitskou ságu a česká historie má rozhodně co nabídnout.
    • To se dá říct úplně o čemkoliv z historie.
    • Možná u her, který staví primárně na příběhu a lore...
    • myslim ze je uplne jedno aku mas narodnost, podstatne su znalosti historie, zvykov a tradicii danej doby, krajiny a schopnost pretavit to do hry...
  • Vypadá to moc hezky. Teď ještě tu náplň.
  • Chanbara od Zápaďáků? Zatím dobrý první dojem.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit