Shin Megami Tensei V: Vengeance – nejlepší démonická hra svého druhu
-
Vypadá to skvěle ale u JRPG mám vždy problém s repetetivním grindem v pozdější fázi hry.
Prvních 10-20 hodin velká zábava a pak člověk narazí do zdi a pokud neinvestuje desítky hodin do grindování případně do vyzobávání kompletně celé mapy/obsahu tak je zle.
Jak je to tady? :)
-
-
SMT bylo, je a bude o grindu, je to na něm postavené, včetně mechaniky upgradovaní démonů, pro které potřebuješ nachytat jiné démony které kombinuješ. Je to zkrátka pro lidi, kteří mají grind rádi, když je dobře udělaný, v některých jrpg mi to vadí, ale zrovna tady je to stavební základ hratelnosti.
-
-
Osobně mi něco jako "dobře udělaný grind" přijde jako naprostý nesmysl. Spíš v tom vidím jen lacinou snahu k natažení hratelnosti, kde místo nějakých inovací radši posunou desetinnou čárku. U MP her to sice taky úplně nechápu, ale aspoň beru, že se snaží nějak udržet závisláky iluzí nějakého postupu. U SP her je to ale něco jinýho a stavět na tom hratelnost mi přijde jako když ti někdo dá super nabušený fáro ve kterým je všechno téměř dokonalé až na to, že má prázdnou nádrž, takže místo aby jsi do cíle dojel, tak ho tam musíš dotlačit.
A je to škoda...
-
-
SMT hry jsou těžké, ano pokud si extrémní fanda který si pamatuje nazpaměť vsechny monstra a jejich slabiny dá se to projít snáž, ale odepsat to jako umělé nastavování herní doby, to té hře křivdíš. Já smt přezdívám satanistický pokémoni, I když smt je starší, koncept je stejný až na to, že pokémoni v singlu jsou defaultně lehká hra. Tahle verze smt 5 má nastavení obtížnosti která ti z toho udělá ještě lehčí hru než pokémoni, ale pak odpadá důvod proč to hrát protože hrát smt kvůli příběhu je to samé jako diablo, hraješ to proto, že tě baví gameplay loop a jak ti roste "armáda", přemýšlíš jak vylepšit/vyměnit démony abych porazil tuhého bosse atd. Je to podobné tomu, když si v karetní hře buduješ a vypilováváš svůj deck, chápu, že to není pro každého, ale analogii s prázdnou nádrží bych rozhodně nepoužil. Spíš je to že si koupíš nabušený fáro, ale místo toho abys poznával jak se chová za jízdy ho rovnou vzal do nevhodného povrchu a terénu a rozsekal ho o první strom, to by mě taky nebavilo, ale tahle série nemá legendární statut jen tak pro nic za nic a rozhodně není jediná, co je na grindu postavená viz hry od NIS a jiné série od Atlusu. Abych se vrátil k té analogii s auty, tohle je asseto corza, ne need for speed
-
-
Díky za odpověď :)
Tohle bohužel teda nebude nic pro mě, grind sem nikdy nemusel a navíc poslední dobou kvuli dítěti není na hraní moc času a tak vyhledávám spíše kratší hry. V tomhle asi JRPG žánr zkrátka nebude nic pro mě :)
-
-
-
Neznal jsem, děkuji! PS5 Royal mě bavil. A dle netu se to dá hrát bez jakékoli znalosti předchozích dílů, takže bomba.
-
Jako přeju to všem co to nehráli, ale osobně bych byl radši aby bývali věnovali energii do plnohodnotného pokračování. SMT V jsem vydřenil do morku včetně všech konců, ale moje srdcovka je stejně čtyřka, kvůli příběhu se vracet nebudu, ten v SMT hrál vždycky vedlejší roli a různé konce byli hlavně pro získání unikátních démonů. Kdyby udělali upgrade, klidně placený, že bych si mohl importovat postavu tak to prolétnu, ale hrát to od začátku už nechci.
-
Hurá. Konečně na PC. A honem jít hrát.