Skater XL vs. Session: Kdo se stane králem prkna?
-
Tony Hawk Pro Skater 2 bol najlepsi :)
-
Diky za tenhle clanek pro minoritni audienci!
-
Ve Skater Xl mam najeto pres sto hodin. Bozi hra. ALE!! Pak jsem zkusil Session, po 5 hodinach frustrace se dostavil uzasny zazitek ze skateboardingu. Nyni mam najeto 100hodin, hraju na hardcore a XL slo bohuzel z disku. Jsem ale rad za obe hry.
-
Celkem výhoda u Skater XL že vyjde na PSku
-
Konečně si tady nikdo všimnul, že existuje taky něco jiného než marketingově tlačený Session.
Jsem rád, že vyšel na games článek, aby oba tituly trochu představil a zmarketoval. Zmíněná fakta v článku +/- sedí, ale je vidět, že autor zná skaterboarding jen okrajově (některé použité termíny prostě tak úplně nesedí a trhají uši). To není výtka jen poznámka.
Za mě je Skater XL (Steam 90 hodin) lepší než Session (Steam 5 hodin, titul jsem po vydání hned refundovat a následně po několika měsících koupil znova - po vylepšení optimalizace).
U Skater XL je potřeba zmínit, že nad deskou máte totální kontrolu a vše dává smysl (Total Board Control), takže když chci třeba ze srandy udělat rocket flip s pomalou rotací, intuitivně pohnu páčkami do směrů tak, jak bych to udělal v "reálu" s nohami. Každý trik může být originál, protože vy určujete přesné rychlosti, přesné směry pohybu jak vert., tak horiz. (ten stejný trik má desítky variací). Kouzlo ve Skater XL je, že můžete mít při skejtování svůj jedinečný styl a identitu, který nikdo nenapodobí. V Session každý trik vypadá naprosto identicky, takže nemůžete mít vlastní individuální styl - je to tím, že triky jsou nascriptované a nejde je moc ovlivnit v tom jak budou provedeny.
Ano, Session co se týká nastavení, robustnosti, UX a UI je mnohem vepředu, ale hratelnostně ne, ani se nepřibližuje. *V Session nově přidali variace late flipů a impossible, což je upřímně super a doufám, že do Skater XL tyhle triky budou také přidané v brzké době.
Co se týká map, tak Skater XL má v základu dvě mapy, ale moje namodovaná verze jich má asi 40! Mapy opravdu nejsou ve Skater XL žádná komplikace.
Jediné co mi na Skater XL vadí jsou nové animace skatera samotného (před pár měsíci je aktualizovali a přidali nové animace, které mě moc neberou, protože se neustále opakují - vytrácí se vlastní styl). Chování desky zůstalo beze změny, tady je individualita zachována.
Za mě Skater XL, ale doporučuji koupit oba tituly, zkusit a pak se rozhodnout (refund na Steamu je do 14 dní a odehraných 2 hodin).
-
-
Autor dlouhý léta sám jezdil, takže si poznámku o okrajový znalosti bere celkem osobně. Říká se dneska věcem jinak =)?
Jak je to dlouho, cos zkoušel Session, mimochodem? Protože ty individuální flipy podle toho, jak moc do toho "kopneš", tam jsou taky, ale už ti nepovim, jestli to nepřidali v nějakým nedávným updatu. A taky to je teda standardně zapnutý jenom na vysokou obtížnost, na ty nižší vypadaj ty triky identicky. Aby se to líp chytalo, žejo.
A jasně, flipy ve Skaterovi jsou intuitivní, ale ve výsledku mi přišly až moc... snadný, prostě. Nemluvě o tom, že ruční chytání triku si zapnout nemůžeš vůbec. A obsah od komunity je sice fajn, ale nejde za to chválit samotnou hru nebo její tvůrce, přeci. Jde samozřejmě hodně o osobní preference, jasně, ale za mě Session =)!
-
-
Jestli si jezdil, tak to sám víš, že ti to v článku skřípe. Podle Steamu jsem naposledy Session hrál 8.4.2020, takže nejnovější patch.
Bohužel s tebou nemůžu souhlasit. Rychlost flipů je tak jediný co Session má, ale nemá individualitu jako Skater XL.
Můžeš snad v Session udělat to co je na linkách níže? Ne, nemůžeš nejde to protože chybí Total Board Control (i možná total legs control).
Upřímně ani animace triků v Session není na takové úrovni, treflipy v Sessionu vypadají jako by měly pouze 5 animačních snímků.
A mimochodem ve Skater XL jsou one foot catches, s mody i standardní catch, který je v Sessionu (nikdy jsem nezkoušel), proč taky? Jde mi o to zajet si sérku a mít všechno vypilované k dokonasti, třeba kickflip bs tailslide - v sessionu pohoda, naskriptováno.. stačí jen určitou kombinaci páček a je to, systém, je víceméně stejný jako v THPS. Ve Skater XL si kino i tailslide modifikuješ za pochodu podle toho jak chceš, dodáš tomu individualitu, šmrnc a styl. Jen a pouze za tyto 3 věci bude Skater XL vždy lepší volba.
Módy jsou pro mě esenciální, kde by byl Xplane 11 bez komunity, Civka (QoL), TW, Witcher 3, Skater XL? Vanilla je pro causual hráče. Obecně pokud to s něčím myslíš vážně a chceš maximum, tak musíš jít custom, nezůstávat v průměru. Tohle se hlavně hodí pro život;-) Ještě pozornost ode mě Line
-
-
Ne, nevim, kde to "skřípe", proto sem se ptal. Nestál sem na prkně přes deset let, takže jenom zvědavost, co se za poslední dekádu změnilo =).
Jo, ale ten catch ve skaterovi funguje automaticky, klidně změní rotaci uprostřed flipu ve vzduchu, aby se ti prkno zase pěkně zpátky přilepilo na botu, což vypadá divně, až to bolí... na mě to bylo všechno prostě až -moc- přátelský. Nemůžeš prkno pořádně tweakovat, například, a hlavně nepotřebuješ, protože ta hra ti bude tolerovat dopady do dost nemožnejch úhlů a podobně. Ale aspoň, že tam přidali ty powerslidy v betě.
A hlavně, jak sem psal, neni to vyloženě negativní kritika, příjemně nastavenej skateboarding, ve kterým jde primárně o to se stylově vyřádit, bude určitě lidi bavit taky. Argument o individuálních flipech taky beru, ale třeba zrovna ty slidy/grindy si upravuješ za pochodu podle přítlaku i v Session... ona ta hra je daleko míň příjemná na první dobrou, to ti rozhodně neberu, ale imho za to stojí do ní proniknout. Ale víšjak, sto lidí, sto chutí, sem rád, že vznikaj dvě hry a jen houšť!
Nicméně, když píšu, musim psát a hodnotit vanillu. To by bylo jak chválit bethesdu za namodovanej skyrim.
-
-
Kamaráde, my se asi nesejdeme, každý odstavec vidím téměř úplně reverzně. Ale to je jedno, jak si psal..100 lidí a 100 chutí a je dobré mít konkurenci, tím bych to uzavřel. Už jsem totiž vyčerpal čas na posty na celý měsíc.
Aktuálně mám nainstalovaný pouze Session, protože jsem chtěl změnu.. od XL, v XLku mě fakt štvaly ty nový animace skatera. Upřímně Session moc nepouštím, prostě mě to netáhne jako XLko, kde jsem natočil 90 hodin.
Každopádně budu sledovat tvoje články o skate titulech, abych mohl příslušně zpřesňovat informace. Člověk nikdy neví koho má creā-ture Studios na výplatní pásce:D
-
-
-
-