Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tyhle hry ničí trh s normálníma hrama, stejně tak Wii... jistě je to úspěšný, ale u lidí co normální hry nehrajou, takže klidně ti casual... a jak se výrobci "normálních" her začnou zabejvat víc těma masama blbečků co hrajou ty sra*ky, tak my normální hráči vsotrouháme :-/ už ted mě wii štve tim že se o něm říká jak natřelo konkurenci frak, to je ale fakt jen z finančního hlediska, z herního je uplně mimo mísu...

    To je jako by někdo říkal, že rohlíky natřely chlebu, protože se jich prodalo na kusy víc.
  • A jak Kosher podotýká „...i Shakespeare měl podíl v Globe Theatre, takže mi neříkejte, že v umění nejde o peníze.“

    Btw, v této věte máte špatně jméno pana Kostera. Jinak s ním souhlasím - proč se zatracujou hry, které jsou dobré a zároveň úspěšné a vydělávají?
  • Ja len odmietam priznat status hry niecomu v com sa neda prehrat, pre mna to je aplikacia. Je to len vec semantiky. Rovnako ako "hardcore hrac" a "cassual hrac" su pojmi, ktorym neviem nic priradit. Ja napriklad hravam vacsinou indie hry a obcas simulatori...som teda hardcore hrac? Lebo ja sa tak necitim...
    • Pardon tento prispevok bol pre Cardinalle.
  • Core
    Já jako zapřísáhlý odpůrce všeho masivního a "sociálního", sdílecího apod. jsem VELICE rád, že přítelkyně přestala tyhle hovadiny hrát = plýtvat časem a že přístupy na Facebook tvrdě omezila. *4*
  • Takovou Mafii, Farmville nebo Treasure Isle jsme vyzkusal na vlastni kuzi. Ze zacatku i zabavne a po chvili stereotypniho mackani nuda. Nejvic se pozastavuji na takovou Farmville, obdelavat lany ryze nebo psenice a spechat domu v obave, ze uroda uvadla. Osobne jsem vytvarel z policek ruzne obrazce a sazel co nejpestrejsi plodiny, coz se ale posleze neda praktikovat bez umorneho klikani a sazeni, cimz pro me hra skoncila. O Mafii nemluve, s narustem lvl a energy sa musi milionkrat kliknout na ukol co se vylepsuje po 1%, to je jako zabavne?? A kdo do teho jeste sazi prachy aby si mohl koupit cool novou macetu nebo palivo do traktoru, to uz je vazne demence velkyho kalibru. Radsi si jit koupit popcorn a prispet DPH :D
    • no je fakt, že takový Diablo je proti Farmville fakt vrcholem pestrosti ;-) U Diabla člověk nemusí furt dokola klikat jako magor, že :-D
      • Srovnavat Diablo s Farmw muze snad jen dusevne naruseny clovek *4*
        • co do klikání myší...zase tak uplně ne... vyzkoušejte si zapnout nějaký prog na sledování myši a těch kliknutí co tam naděláte... se budete divit co váš ukazováček dokáže *3*
  • to ze mafia wars a farmville niesu hry je jasne asi vsetkym navstevnikom games.tiscali.cz. ale tak ako sa v clanku pise, tieto hry su urcene pre ludi co nepozeraju Big Bang Theory ale Ceskoslovensko ma talent. Len ja sam mam na FB minimalne 50 friendov co za cely svoj zivot nainstalovali na PC 5 hier, a aj tie vymazali po 1 dni, no ked prisla era FB tak hraju vsetko mozne. o mne, a ludoch co hraju "seriozne hry" si myslia ze sme geeks a zavislaci, lebo stravime denne 4hodiny, pripadne viac, hranim somarin, to ze oni stravia 2hodiny pri FVille za zavislactvo neberu :)
    • Co sem já když sleduju BBT i ČSK má talent?
      • Škaredý hybrid! Do pekla s tebou!
  • bobb: slovo HRA předpokládám vychází ze slovesa "hrát si". Proč by zrovna u hry musela existovat možnost prohrát ? U her by měla být na prvním místě zábava a sorry, ale k zábavě nepotřebuju možnost prohlát nebo zkrachovat. Tohle není hardcore segment, kde jde o nějaký skill ale nenáročné věci, kde si člověk pro radost zasadí 2x denně na políčko obilí a pak z něj vyrobí chleba. Casual hry jsou opravdu zajímavá věc a obchodně pokud člověk příde s tím pravým nápadem a dokáže to správně zpracovat to může bejt neskutečně výnosná věc - viz v článku zmíněná farmville. Nevím proč hráči ohrnujou nad takovejhlema odreagovávačkama nos.
    • Aby sa nepovedalo ze len frflem tu je farmarska hra ktora ma chvilkovo dokazala zabavit. "3rd World Farmer" http://www.3rdworldfarmer.com/ ,okrem toho ze to ma vyucny charakter, musite robit rozhodnutia od ktorych zavisi vase prezitie, hra je dost o nahode ale nuti vas rozmyslat, kedy do coho investovat.
    • Nie je spravne posudzovat podstatu veci od slova od ktoreho bol odvodeny jej nazov. "Klucovymi komponentami hry je ciel, vyzva, pravidla a interakcia." (zdroj wiki) Kedze ciel okrem standardneho "congats you reached level 542" v tom neexistuje (okrem par jedincov ktori su pri uvedeni hry a hraju o top priecku) a vyzva taktiez neexistuje (nic ti nehrozi a neda sa prehrat) ostava uz len pravidla a interakcia. tj mas tolko energie (pravidlo) a mozes oklikavat policka (interakcia). Ak by sa napriklad hra pravidelne restartovala a sutazilo by sa, kto skor dosiahne nejake skore, potom by to bola hra, takto je to len cinnost ktora ti v mozgu uvolni trochu endorfinov zakazdym ked dosiahnes novy level. ...moj nazor, ale dost si za nim stojim.
      • OK.

        ciel = vypěstovat plodiny, zíkat takový level, abych si mohl koupit hezkej domečeka kytičky, bejt lepší než moji kamarádi / kamarádky na facebooku, ...
        výzva = bejt lepší než ostatní, splnit coop joby, postavit budovu, ...
        pravidla ... farmville MÁ pravidla, to je snad jasný a nemusím to tu vysvětlovat
        interakcia = klikám myší, posílám vzkazy na plohu, dárky ostatním lidem atd.

        Farmville je tím pádem NAPROSTO PLNOHODNOTNÁ HRA, která splňuje všechny potřebné definice. A to že se nemusí líbit hardcore hráčům, kteří potřebují mít ve hrách prvek masochismu a chcípat na každým rohu a dokazovat si, že oni maj největší ego a jsou macho borci, ještě neznamená, že to není hra.
        • Vypestovat plodiny a kupit si domcek nie je ciel, na ktoreho dosiahnutie potrebujes vynalozit nejake schopnosti, ak to hras, tak sa tam jednoducho dostanes, k tomu ta to dovedie aj keby si nechcel. O nejakom supereni s priatelmi sa hovorit tiez neda kedze rozhodujucim faktorom je cas kedy kto zacal (Chcem vidiet ako po pol roku od spustenia dobehnes chlapika na prvom mieste.), pripadne ako presne si dokazes nacasovat kedy budes pri pociatci a ci si ochotny platit za doplnky, takze nic na co by si mohol byt na konci dna pysny ak aj niekoho predbehnes. ...ze to ma pravidla a interakciu nespochybnujem.
          • přesně jsi to popsal, tak si to po sobě přečti a možná to pochopíš :-D Ano, když chceš někoho předehnat, záleží to na tom, jak si zmenežuješ setí plodin. Ona se ta hra sama překvapivě nehraje.

            Hele ale zatím to jde dobře, ještě pár příspěvků do diskuze a začneš hrát farmville *1*
            • tohle je reakce na bobba (nevím proč mi na něj nejde reagovat přímo ?):

              jen malý dodatek - tahle diskuze se prostě už nedala brát vážně, proto ty narážky, byla to jen sranda. nebudu donekonečna diskutovat s někým, že jedna z nejvýdělečnějších her na Facebooku (možná že dokonce nejvýdělečnější) je nebo není hra. to by prostě nemělo konec.
            • Cely trik je v tom, ze si najdes plodinu, ktora ma najlepsi pomer cas/vynos a tu sejes az kym nemozes kupit lepsiu plodinu s lepsim pomerom cena/vykon a si pri pocitaci na cas (Takze si musis zmenezovat skor svoje povinnosti v skutocnom zivote nez tu aplikaciu.), aby si ju zozal a znovu zasadil. Takze predbehnes akurat tych, ktori chcu len krasnu farbami hiriacu farmu a pestuju co sa im paci, alebo tych co maju zivot a teda nemaju odstopovane kedy treba ist znova na FB oklikat si pole.

              Aj ked takuto aplikaciu odmietam uznat hrou v pravom slova zmysle, uznavam jej relaxacny efekt pre niekoho kto si to obcas pusti, aby si dal prestavku od prace

              Pozn. Ak chces so mnou diskutovat odpust si take narazky akou je tvoja prva a posledna veta v tvojom poslednom prispevku, nenesu zaidny argument a len ukazuju ze v konverzacii nestacis drzat krok.
  • No jestli to někoho baví tak ho upřímně lituju ... *11*
    • Trochu ubohý nemyslíš?
      Je snad každýho věc co hraje a nevidím jedinej duvod proč by dannej člověk měl bejt kvuli tomu automaticky "vadnej".
      A ne sociální hry nehraju jen nemám rád lidi jako si ty.
      • a já zas nemám rád zbytečný věci ... a nepsal sem nic o vadnosti lidí co to hrajou ... ale o jejich politováni hodnost
        • Aha a protože ty to nemáš rád tak by se to asi mělo zrušit že?
          A co je na tom všem politování hodný ,
          • nech to radši bejt at mužeš spát :D když to někdo pochopit nechce tak to nepochopí ... zkus si to zahrát a možná ti dojde proč lituju lidi co u toho chtěj/musej sedět každej den.
            Asi stejně zábavný a effektivní jako koukat do zdi ... možná koukání do zdi trošku mín degeneruje.
  • Tieto "farmvilloviny" podla mna nie su hry, hlavne preto, ze sa v tom neda prehrat a ak sa v tom neda prehrat tak to podla mna nie je hra, je to skor forma psychologickej masturbacie. Keby tam bol napr. dynamicky trh, kde musite predavat a predvidat coho bude nedostatok a pri zlych rozhodnutiach by sa dalo skrachovat lebo by ste nemali za co kupit nove semena, potom by som to nazval hrou.
    • A este jedna vec - hard core hraci nachadzaju uspokojenie v hre v tom, ze sa neustale zlepsuju, zvysuju uroven svojich zrucnosti, pracuju na sebe, a potom tento progress dokazu sebe a inym tak, ze prekonaju nejaky rekord, alebo vyhraju nejaky tazky level a pod.

      "Casual" hraci nachadzaju uspokojenie v hre v niecom uplne inom - socialny kontakt, spolupraca, vybudovanie niecoho (nieco sa mi podarilo), nejaka odmena (uroda) hoc aj za minimum namahy a pod. Nemaju potrebu sa zlepsovat, bavi ich samotna existencia relaxacnej cinnosti, hoci nevyzaduje ziadne zrucnosti.

      Stavim sa o svoj rocny plat, ze tych "casual" hracov je mnohonasobne viac ako "hardcore hracov". *5*
    • Velky omyl... jeden z dovodov, preco konzolove (a aj PC) hry nemaju predajnost 20 milionov kusov a viac, je ten, ze trestaju - hrac prehra. "Hard core" hraci chcu dokazovat to, ze su lepsi ako ostatni, maju v sebe motivaciu niekoho porazit, proste vyhrat. Ale takychto hracov je malo, velmi malo.

      Prevazna vacsina ludi nechce prehrat, chce si len nieco budovat, stavat, vylepsovat, zveladovat, a bavit sa proste tym, ze farma rastie, uroda sa rodi, niekoho obdarujem, cim vlastne kontaktujem niekoho blizkeho a potesim ho, a potom on zasa obdaruje mna a potesi mna... a maju z toho dobry pocit. Ludom je dobre, ked mozu robit inym ludom dobre (aspon teda vo vacsine pripadov), a socialne hry vytvaraju aj socialne kontakty (darujem toto, potrebujem tamto, kto ma to alebo ono?).

      Je take nieco hra? Urcite ano! Bavilo by to hard core hraca? Urcite nie! Ale bavi to miliony inych ludi, a velmi!

      A nenazyval by som to psychologickou masturbaciou. A ak ano, tak potom aj hard core hra je psychologicka masturbacia - pomasirovat svoje ego, aby som dokazal, ze som lepsi ako niekto iny!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit