Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Je k tomu potreba PS4 Pro nebo staci i PS4? Poznamka: Nezajimaji me radobyvtipne reakce, poznamky a hejty, ale validni nazor nebo zkusenost. Diky.
    • Jack1947
      Není to tak že s PS4 pro ti to pojede normálně ale PS4 už bude dost drhnout ? Třeba někdo osvícení to vysvětlý lépe.

      Google poradí... https://www.polygon.com/2016/11/8/13550506/should-i-buy-a-ps4-pro-for-my-playstation-vr

      https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/6fvygo/ps4_pro_necessary/
      https://blog.us.playstation.com/2017/10/02/playstation-vr-the-ultimate-faq/
      https://www.vrheads.com/which-playstation-4-best-playstation-vr
      • Key takeaway na konci clanku: Your PlayStation 4 is already a pretty great virtual reality machine. The PlayStation 4 Pro just makes it a bit better.

        Diky.
        • Jack1947
          Np rád googlím věci za ostatní - *4*

          COž je zajímavé i pro mě, no on hlavně už PS4 PRO nepodporuje starší televize s hdmi 1,4.
          • Draken69CZ
            Co je to za hloupost proč by ho nepodporoval, jen tam neprotlačíš 4K.
            • Jak píše Draken, nepojede ti akorát 4k. Jinak bez problémů.
            • Jack1947
              https://diit.cz/clanek/4k-playstation-4-pro-nefunguje-s-hdmi-14

              I když existuje fix ale ten nepojede každému... https://www.polygon.com/2016/11/14/13625920/ps4-pro-4k-tv-black-screen

              Mimochodem HDMI 1,4 v pohodě zmákne až 4K i v 60hz jen to bude mít limitované dynamické barvy což je u filmu v pohodě u her tohle omezení může bejt problém. ( já to na tv mám - i když to bude asi jen věc Geforce ovladačů noo)
  • Všechny pokusy o konzumentské VR jedoucí od 90. let minulého století skončily bohužel vždycky stejně. VR vždycky předběhlo (a logicky předběhne) aktuální HW svými nároky na výkon (pokud ovšem nechcete ve VR hrát ping-pong nebo sedět v kanceláři a dívat se z okna na nějaký děj apod.). Zkrátka díky náročnosti na výkon vždycky bude chybět kloudný obsah (=aktuální hry existující jako pro 2D tak pro VR) a poptávka jaksi sama uvadne (jak říká klasik "VR samo vyhnije"). Kolik je "normálních" her pro VR? Spočítáte je na prstech jedné ruky. A to se nebavíme o ceně HW pro VR (ať už je to konzole + headset, nebo PC + headset).

    Možná za dalších 10-15 let někdo znovu opráší VR ideu a jelikož výkon HW zase poskočí o kus dál (o jak moc velký kus, to záleží na tom, jestli někdo přijde s průlomovou technologií výroby obcházející Moorův zákon ... nemyslím si ;)), tak bychom teoreticky mohli hrát hry v dnešní kvalitě ve VR. Ale málokdo dnes chce dát 15-20 tisíc za to, že bude moci ve VR hrát hry jako z 80 let- To už chce hodně nadšení do technologie :D
    • teda nevim jak na PSVR, ale na oculus je většina her vr only a vycházejí stále nový (výrazně častějc než před rokem kdy byl oculus nový). a nepřijde mi že by zájem upadal, spíš naopak - zkraje člověk narazil na storu max na pár recenzí od uživatelů ale je znát že okruh lidí se rozrůstá (jestli to bude dostatek na udržení VR je otázka, já doufám že jo).

      co se týká "normálních" her tak pro VR je normální hra trošku něco jinýho než pro monitor. typicky menší protože u VR ani nevydržíš delší dobu (celou dobu stojíš/přešlapuješ/uhýbáš, hýbeš rukama, helma přece jen trochu topí, častějc člověk dělá přestávky), i u střílečky kde jen míříš zbraněma a sbíráš věci má člověk do dvou hodin většinou dost. U sportu/mlátičky to je samozřejmě ještě rychlejší *4* . takže třeba o velký rpg kde na dohrání potřebuju 60-100 hodin ani nestojim

      takže rozhodně VR neberu jako nějaký další vývojový stupeň hraní, sezení u monitoru s myší a klávesnicí/u tv s ovladačem tu podle mě bude pořád a bude to tahoun herního průmyslu, VR je prostě menší paralelní větev který teď po cca roce a půl zkušenostech s oculusem věřim. nabídka zajímavých titulů se za tu dobu rozrůstá a ani už nestíhám hrát všechno co mě zaujalo.

      a ten pocit je z toho prostě jinej než z "normálních" her, třeba u Arizona sunshine jsem zjistil že prázdný zásobník ve chvíli kdy se na vás valí horda zombie je něco jinýho než jen automaticky zmáčknout R ...... u Robo recall že chytit robota, urvat mu ruku a pak vytáhnout brokovnici z pouzdra na zádech a ustřelit mu hlavu je fakt zábava....u Superhot VR se při uhýbání kulkám kroutit jak v matrixu je taky super ....v Paranormal activity se procházet v podstatě klasickým strašidelným domem je fakt strašideljnější než jakýkoliv film/hra co jsem zatím absolvoval ....v Gorn se vyřádit fakt brutálním způsobem (v grafice ve který je to fakt vtipný) na hromadě gladiátorů kterým sice kolikrát můžu jednou ranou useknou hlavu, ale pohled na torso s hlavou a jednou rukou je prostě sranda ...a pak i ty blbůstky který člověk pustí občas jen na chvíli jsou taky dobrá relaxace (stolní tenis, lukostřelba, box apod)

      VR fandím už od dob Trávníkáře, a aktuální headsety mi přijdou jako něco co by se fakt mohlo uchytit a uživit, takže jim fakt držim palce. přece jen už mi to dalo určitě přes stovku hodin unikátní zábavy a jen s tím co už je na trhu to další stovky hodin určitě budou *4*
      • v 90 to bylo jeste uspechany ale ted uz se to nezastavi. Je to otazka casu. Dalsim krokem bude zvetsit FOV a hned to bude mit jiny rozmer. Prvni vlastovka uz tady je a s rozvojem technologii to pujde jenom kupredu.
        https://www.youtube.com/channel/UCPbhtvUh5U4eakeb5qHYLWg/videos
        Tady tenhle by mel testovat predprodukcni M1, snad uz brzy
        https://www.youtube.com/watch?v=93Fd8atublU

        Tak uvidime jak to dopadne
    • Tak právě že PS se snažíl jít tou cestou kde ten výkon nepotřebuješ
  • Největší problém s PS VR je nedostatek KVALITNÍCH her. Ty šmudly za pár dolarů je sice zábava na pár minut, ale hodiny bych u toho trávit nechtěl.
  • a nebude z těch 30 fps lidem blbě? u VR je framerate docela důležitý
    • Ty hry na PSVR musí jet minimálně 60 fps, jinak je prý Sony ani na PS4 neocertifikuje a nevydá. Některé hry jedou nativně na 90 fps anebo pomoci nějaké techniky z 60 fps udělají 120 fps. To sice nevypadá tak dobre, jako nativní renderování, ale je to lepší, jak těch 60 fps nativně.
    • Skyrim VR je tak úžasně optimalizovanej že běží na krásnejch 20FPS a lidi se z toho stejně můžou udělat, tak kdo ví.
      • Na PSVR Skyrim jede v 60 fps, jinak by hra na PSVR nemohla byt vydána. Ve 20 fps to určitě nejede.
        • Většinou jo, ale ne vždycky, Jsem včera koukal na lobose a někde v dungu to začalo hrozně dropovat a musel odtamtud vypadnout aby se mu neudělalo blbě.
  • Na czc dokonce za 5700 se hrou 8-o
  • Mě se líbí jak Sony zase lhalo že prý čtyřka je na dlouhou dobu jediná konzole a ejhle šup příští rok pětka
    • Jack1947
      Nojo PS5 bude tak 19-20 ( spíše těch 20)
    • Zdroj?
      • https://coolmagazin.iprima.cz/hry/playstation-5-unikle-technicke-detaily?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
        • ucho
          podle puvodniho zdroje, ze ktereho toto vychazi, by mela vyjit ve druhe polovine tohoto roku. ale to je patrne mene pravdepodobne. tady to slusne shrnuli: https://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ps5-release-date-news-and-features-1213409

          jinak PS3 slo na trh v listopadu 2006, PS4 v listopadu 2013, to je 6-7 let. takze 2019-2020 je tak jako tak vcelku ocekavatelny termin. ale jak stoji v tom clanku, co se tyce her, neni pro to extremni duvod. ale tu VR to muze posunout dal. je tedy otazka, co maji v planu. vydavat ji letost nedava z ekonomickeho hlediska smysl. ja bych tipoval nejdriv rok 2020.
        • Díky, i když tady se stejně jedná jen o drby, takže není možné tady to říkat s jistotoua kdoví, jestli na tom něco bude. Samozřejmě PS5 ve vývoji bude, ale jestli to vyjde už příští rok bych se upřímě divil.

          Prej ty jejich úniky dle redditu taky nebyly vždy založené na pravdě a osobně jsem o této stránce ani nikdy nesyšel.
          • Imo nejdřív 2020. Jednoduchá úvaha - v současnosti není hardware (plus další problém - stagnace gpu kvůli minerům), který by do PS5 mohli narvat, aby to bylo výrazně výkonnější oproti PS4Pro a stálo to rozumný peníze. Pokud teda nechcete, aby PS5 byla v době vydání opět průměrný hw a to ještě s odřenýma ušima. To by asi majitele Pro nakrklo. Kupovat po krátký době zase něco o pár procent výkonnější, ale tentokrát ne pro lepší výkon, ale abych si vůbec zahrál nový hry.
            • ucho
              az vyjde PS5, predpokladam, ze hry budou vychazet v PS4 verzi a PS5 verzi. no bude to zajimave.
        • https://gamepress.cz/prvni-mozne-technicke-parametry-playstationu-5-hovori-o-8-core-zen-cpu-a-navi-gpu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
          • PS5 bude oznámeno příští rok a vyjde v roce 2020. To je snad úplně jasné :)
  • Já to za tu cenu beru, vr her z ps+ už mám spoustu a je to za hubičku.
  • ps vr se da pouzit i na pc jen to chce trosku extra software pak se to tvari jako htc vive :)
  • musi se prodat sto milonu zarizeni s VR, aby to bylo pro vyrobce her zajimave. Prodaly se tak tri miliony vyspelych VR. Uzivatele v USA ocekavaji prijatelnou cenu za cely system (vcetne pc, konzole) nekde kolem 500-600 USD. Takze realne nekdy kolem roku 2022 bychom na tom mohli byt lepe. Coz neni za tak dlouho.
  • Co jsem koukal na ceny, tak dle heureky se dá koupit ještě o litra levněji než je doporučená cena i s kamerou a jednou hrou.
    Jinak osobně PSVR vlastním a nabízí to uspokojivý zážitek i na základní verzi PS4. Alespoň v mém případě se hraní obešlo bez nějakého velkého točení hlavy. Vlastně se mi to stalo jenom jednou ve hře, kde skáčete po asteroidech a všechno se tak divně točí atd., jinak zbytek mnou odehraných her byl OK. Resident Evil 7 je v tom super a opravdu jsem byl při hraní docela podělaný.

    Samozřejmě mít nabušenej komp + VIVE Pro by byla ideálka, ale tolik peněz se mi do obojího dávat nechce.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit