Speedrunneři se předhánějí v dohrávání Elden Ringu. Pokoření hranice 40 minut je prý reálné
-
Paradox speedrunnerov je, ze na to, aby hru presli v rekordne kratkom case ju musia hrat a trenovat ovela dlhsie nez zaberie jej jedno standardne dokoncenie.
-
-
Co je na tom za paradox? Víš, kolik toho musíš naběhat, abys zvládnul zaběhnout maraton pod tři hodiny? Rozhodně mnohokrát víc než 12 hodin, což je tak zhruba čas, za který tu vzdálenost ujde průměrný turista.
-
-
takze bublina definitivne splaskla
udajne genialni gamedesign a modla je tak rozbita, ze jde dohrat za par minut
-
-
Naopak. Podle rychlého proběhnutí videa mi přišlo, že je toho rozbitého poměrně málo (ale předpokládám, že se ještě objeví spousta exploitů, které speedrun urychlí). Až je chvílemi nuda sledovat, jak dlouho jede nebo běží relativně prázdnou krajinou. Pro srovnání se podívej na speedruny třeba Doom Ethernal nebo Half Life 2. Tam jsou masivní glitche umožňující se pohybovat nereálnou rychlostí úplně mimo herní prostředí a přeskakovat tak celé úrovně. Přitom o těch hrách nikdo neříká, že jsou nějak extra rozbité. Vynucení těch glitchů vyžaduje specifické dovednosti a běžný hráč o nich vůbec neví.
-
-
roto se dělí speedruny na normální (glitchless) a pak ty, co exploitují.
-
-
"Normální" speedrun většinou znamená bez omezení. Glitchless většinou není až tak zajímavá kategorie. Především proto, že pro každou hru je třeba definovat, co je a co není glitch. Pro soulsovky jsou zajímavější kategorie "all bosses", nebo "no hit". Tedy ta videa prezentovaná pro Elden Ring (mimochodem, už se dostali pod půl hodiny) jsou ve stejné kategorii jako ty superglitchované průlety v Doom Ethernal.
-
-
No a já si dovolím oponovat. Myslím že co je glith normálí člověk pozná selským rozumem. Aspoň ve většině případů. Prostě pokud běžím mimo mapu a je to plné grafických artefaktů (protože se nepočítalo, že by se tam hráč dostal) tak je snad úplně zbytečné řešit, jestli je to glitch.
A naopak ta glitchless je zajímavá, protože se v ní ukazuje skill toho hráče tu hru dohrát rychle. Naopak ty glitchové jsou úplně k ničemu, protože se tam akorát soutěží o to, kdo z té hry odehraje méně, což jaksi úplně popíráv ten význam. To je jak jít běžet maraton, vzít si na to taxíka a pak machrovat že jsem v cíli první. Jako jo, bude to pravda, ale o skillu to nevypovídá vůbec nic.
-
-
Ano, takové glitche jsou poznat na první pohled. Ale jsou hry, ve kterých běžíš rychleji, když se díváš do země, kde vyskočíš výš když stihneš zmáčknout skok dvakrát v jednom framu, běhání šikmo je ve starších FPS naprosto klasické...
Jako jo, je to svým způsobem podvod, ale speedrunová komunita to bere jako klasický speedrun. Hráče to povzbuzuje k hledání dalších exploitů a vzhledem k tomu, že pravidla platí pro všechny, jde o podvod jen vůči hře ne vůči speedrunu jako disciplíně. Maraton s využitím taxíků? Proč vlastně ne, když to bude lidi bavit? A jestli si myslíš, že to není o skillu, tak si to někdy zkus. Prvně je třeba ten exploit najít. Minimálně pro toho prvního to o skillu je (někteří i rozebírají kód hry, aby zjistili, jak to funguje). Pak je třeba ho aktivovat, což nemusí být snadné. A nakonec ho musíš využít tak, abys byl rychlejší než ostatní, co to využívají taky. Přičemž musíš projít i úseky, které proglitchovat nejdou (nebo se zatím neví jak).
Samozřejmě komunita některé věci zakazuje (třeba cheaty nebo vývojářskou konzoli) nebo jim vytvoří extra kategorii, která není moc oblíbená. Především proto, že nemusí být na co koukat - postavička chvilku zběsile blbne u zdi a pak se objeví závěrečné titulky.
-
-
-
-
-
Co je na tom rozbitého?
-
Hele, že ty nemáš absolutně žádný tušení, co je game design, viď? :D
-
:D mohl ses rozhodnout nenapsat takovouhle blbost, ale prece. Gratuluju. Ano, speedrun je ukazka kvality gamedesignu :D.
-