Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Wastelandem bych se zrovna moc nechlubil.
  • Unity je dobré maximálně tak pro mobilní hry, pokud někdo dělá v tomto enginu něco většího, tak pouze marní čas.
  • Nemyslím si, že by se zájemci o koupi právě hrnuli. Dle mého spíše stávající majitelé zoufale hledají někoho, kdo by do společnosti nalil finance. Není překvapením, že zájem o Unity po vydání Unreal Engine 4 poněkud upadá a to především ze strany případných nových vývojářů. Ten, kdo na něm vyvíjí už teď, zřejmě jinam nepůjde, protože U3D stojí nemalé peníze a případná konverze rozpracovaného projektu na jiný engine by zřejmě byla problémová. UE4 si velice rychle buduje mimořádně silnou pozici a to především cenovou politikou, kdy si Epic žádá pouhých 19$ měsíčně (pravidelná platba nicméně není pro práci s enginem nezbytná) plus 5% ze zisku z každé prodané kopie případně vydané hry. K tomu ještě nabízí plný přístup ke zdrojovým kódům jak enginu, tak i všech přidružených nástrojů a to je obrovský krok vpřed a to je spolu s příznivou cenou dle mého názoru něco, co může do budoucna mnohým jiným enginům snadno zlomit vaz.

    Jen tak pro zajímavost: UE4 za cenu 19$ podporuje většinu zásadních platforem - Win, Mac, Tux, PS4, XBOne a další, zatímco U3D stojí v základu 1500$ jednorázově nebo 75$ měsíčně, což je na rozdíl od UE4 povinný poplatek, který pravidelně hradit musíte, jinak si s enginem neškrtnete. Plná podpora iOS +1500$, plná podpora Androida +1500$, o ceně za podporu PSx nebo XBx se veřejně raději vůbec nezmiňují. Já se tak ptám: WTF?

    U3D viditelně zaspal dobu a v situaci, kdy za nesmyslně přemrštěnou částku nabízí oproti konkurenci velice málo muziky, nemůže dlouho obstát. Buď se U3D stane respektuhodným nástrojem (fakt, že v něm vznikl Wasteland 2 vážně nestačí na to, aby jím byl), nebo zásadně změní cenovou politiku, což by ovšem v tomto případě znamenalo dávat jej zdarma, aby se mohl rovnat konkurenci nebo prostě skončí.
    • myslím že za těch 75$ měsične si U3D nepronajímáš ale spláciš a až ho zaplatís je tvoje mě se třeba nelíbí provize 5% z každé prodané hry
      • Mýlíš se.

        SUBSCRIPTION - THE KEY DETAILS
        You do not own the Unity Pro license. If you choose to end your subscription after 12 months, your Unity Pro license will revert to the free version of Unity.

        To je pro mě osobně další problém. UE4 si za těch 19$ můžu zaplatit jen jednou a vše, co si během následujícího měsíce stáhnu, mi navždy zůstane a mohu to zcela legálně používat. Nicméně to, že se ti příčí odevzdávat 5% ze zisku z každé prodané kopie, ti určitě brát nebudu, to už je skutečně čistě věc názoru každého z nás.
        • ok moje chyba nestudoval jsem to jen jsem to někde četl, zatím si hraji s free verzí
    • Nemyslim si ze zrovna cenova politika je limitujucim faktorom. Je mozne ze U4 a aj rastuca konkurencia v ostatnych enginoch a ich postupnym dospievanim robia vrasky U3D, ale tazko povedat ci su na tom az tak zle ze nutne potrebuju investiciu. Treba si aj uvedomit ze zatial ma U3D jednu vyraznu konkurencnu vyhodu a to Asset store. To je obrovske plus pre zacinajuce studio, ked moze dokupit uz hotove moduly, pluginy, objekty, assety. Osobne si myslim ze skor nez cena je pre Unity3d limitujuca nedostupnost zdrojkakov pokial clovek nema njejaku vyssiu licenciu (ani pri standardne platenych licenciach niesu dostupne zdrojaky samotneho enignu). A to moze byt, hlavne pre vecsie studia, dost vyrazny problem. A tu vyhrava U4 - za smiesnu cenu dostane vyvojar okrem samotneho enignu aj jeho zdrojaky a vlastne moze vytovrit,upravit co chce a ako chce.
      • Limitujícím faktorem jistě přímo nebude, nicméně pokud se právě ten začínající, popř. drobný vývojář, na kterého U3D zřejmě míří, rozhoduje, na čem začne své dílo stavět, a vychází "pouze" z veřejně dostupných informací, co ho donutí si U3D koupit? UE4 na indie projekty cílí také perfektně a první už se začínají objevovat, viz chystaný The Flame in The Flood - zatím asi nejlepší příklad za všechny.

        Co se Asset Store týče. Je zřejmé, že U3D má bohatou knihovnu všeho možného, nicméně UE4 má svůj Marketplace, který je zatím sice poněkud chudý, avšak každá jednotlivá položka v něm má vysokou hodnotu, což se bohužel o značné části AS říci nedá.

        V oblasti úvahy o zdrojovém kódu mi nezbývá, než s tebou plně souhlasit. Já sám ale nejsem žádné velké studio, vlastně nejsem vůbec studio, ale vývojář-samotář a strávil jsem několik měsíců jen úpravou zdrojového kódu Unreal Editoru tak, aby více vyhovoval mým potřebám a poněkud konzervativním zvyklostem.
    • ...ale stejně se mi to nějak nezdá - s tím co prezentují pro verzi 5 mi připadá dost nelogický se něčeho takovýho teď zbavovat.
      • Osobně si myslím, že práce v UE4 je mnohem snazší než právě v U3D už jen proto, že v UE4 není znalost programování vůbec nutná díky přítomnosti nejrůznějších vizuálních nástrojů. Dalo by se to jistě popsat velice obsáhne, takže zkrátka se mi workflow v UE4 zdá být poněkud elegantnější než v U3D.

        A to je asi nejpodstatnější věc, díky které mě tento článek v nejmenším nepřekvapuje. Pokud veleúspěšná firma zásadně rozšiřující svůj vlajkový produkt (5. verze U3D) s hodnotou údajně přesahující $1mld. uvažuje o prodeji, člověka prostě napadne, že ne vše bude v pořádku.
        • Možná je práce snažší pro tebe v ue snažší, ale vizualní programování je odpad, kterej neuvěřitelně zdržuje. Už vidim jak budeš dělat něco složitější pomocí těch jejich grafů, to je jeden velkej hnus. A že není nutná znalost programování ve vizualním programování wtf? Už vidim jak někomu, kdo nic nenaprogramoval, řekneš aby v tom něco udělal. Nebude vědět, která bije. Takže jako směrování UE4 jenom na tohle mi příde jako velký mínus.

          Jediný co unity nemá v základu oproti UE4 je physical base shading, global ilumination a material editor. Ty 2 první budou v unity 5 a ten material editor se dá dokoupit v asset storu.
          Bejt já začátečník tak radši pudu do něčeho s velkou komunitou než někam, kde se musím koukat na hromadu youtube tutoriálů, abych se něco naučil, protože vizuální programování nejde jen tak hodit do fora jako nějakej kod.
          • Evidentne napsal zarytej programator kterej to nezkousel... Naopak. Blueprint system v ue4 se da hodit do kodu vzdy. Presto ke zmene v kodu staci vytvorit jednoduchej blueprint a lze to editovat opravdu za chodu. Zmenim blueprint, dam compile, ani nemusim vypinat hru v editoru. Jakoukoli promenou muzu vytahnou lamkoli akdykoli ji ve hre pozmenit. Ale zbytecny nejak rozvadet.
            • Btw: zmena v blueprintu se kompiluje ani ne vterinu. Pro designery je blueprint system nenahraditelna vec.
          • Vizuální programování v UE4 nachází využití především při tvorbě prototypů. Často je to v tomto případě rychlejší, než hned odlaďovat třídu v C++. Je samozřejmě nezbytný jistý přehled a člověk musí být zvyklý a schopný uvažovat určitým způsobem, jinak pochopitelně nevytvoří nic. Nicméně někdo, kdo C++ nikdy neviděl, může být schopný vytvořit třídu vizuálně. Prakticky je to pro náročnější projekty pochopitelně nepoužitelné a jako způsob programování to samo o sobě není zrovna ideální, s tím souhlasím, ale za odpad bych to rozhodně neoznačoval - nikdo nikoho nenutí, aby to využíval, je to tam jen jako možnost pro ty, kterým to může z různých důvodů vyhovovat.

            Početná komunita budiž skutečnou předností U3D, nicméně u UE4 se jen těžko setkáš s případem, že by ti na tvou otázku neuměl nikdo odpovědět nebo ti poradit s tvým problémem.
    • No, ono to nejde takhle srovnávat si myslím. UE4 spíš využije tým zkušenějších vývojářů, kterým nevadí, že některý věci budou dělat oklikou a složitěji (ale zase s většími možnostmi), kdežto po Unity zase sáhne víc jednotlivců nebo menších týmů (to ale není dogma pochopitelně). Pro spoustu lidí zase bude mnohem schůdnější C# v Unity než C++ v UE4. Cenová politika to je věc jiná, tam souhlasím, že by Unity mohlo trošku povolit, hlavně ohledně těch paušálů pro jednotlivé platformy zvlášť.
      • Pro mne jako zacatecnika byl snazsi unreal. Po letech bych na unity uz sahl jen v nouzi.
  • Jupí, další obchod, ve kterém se budou točit nesmyslný částky...i když tady teda smysl mít budou.
  • doufam ze to je kachna :(

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit