Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak jsem koupil tu Franchise edici i spolu s American Nightmare. Mám za sebou jenom začátek a prvních pár zabitých. Chybu jsem určitě neudělal, příběh se zatím odehrává moc pěkně, jenom možná trochu moc střílení. V takovém typu her bych ho uvítal míň než víc. Ale jedu to ted' strašně, atmosféra z toho stříká na všechny strany, takže díky za doporučení *4*
  • Když skončil Level pod Burdou, tak jsem si šel symbolicky koupit poslední číslo, i když jsem si ho jinak v životě nekoupil. Přiloženou hru jsem neplánoval hrát, poněvadž horory opravdu nemusím.
    Jednou jsem si chtěl zahrát Tomb Raider, díval jsem se, jestli je někde v akci. Protože nebyl, tak jsem přeci jen vytáhl DVD Alan Wake, přílohu posledního Levelu pod Burdou a nainstaloval. Příběh byl tak výborný, že jsem se hrou nesekl po první hodině, ale když jsem mohl, tak jsem hrál - stejně jako knížky čtu na 1 - 3 zátahy, protože mne zajímá příběh.
    Právě když jsem dohrál hru (DLC), narazil jsem na internetu na informace o těchto bonusových materiálech - vyšly akorát.
  • Hm, já mám verzi na gogu, co ta?
    • Ta má tyhle bonusy taky.
      • Lynch
        Gog verze tyto bonusy nemá.
  • Ahoj, je ted' na Steamu se slevou 90%. Bude to bavit člověka co miluje záhady a mysteriózno a Chris Carter je pro něj bůh ? *4* Nerad bych investoval špatně a pak byl zklamaný a na videa nechci moc dívat, at' si neprozradím příběh. Díky za odpověd.
    • Horst_Fuchs
      Záleží co čekáš, jestli hororovku tak nedoporučuju.
      Příběh a animace mezi akčníma pasážema jsou vcelku slušný, ale strašidelný moc ne. Akční části jsou podprůměrný a soubojový systém kdy každých pár vteřin láduješ do baterky nový baterie mi přišel hodně divnej.
      • Jack1947
        Nejlepsi bylo kdyz ti pak dosli. Urcite to neni cistokrevny horor ale zabavne to bylo a obcas se clovek i bal. Diky paradni atmosfere a taky zvukum a hudebnimu doprovodu pak jeste doporucim miniserii ktera byla zdarma. Ma asi hodinu je hrana ale rekl bych ze celkem dobre. ( Predtim nez ten spisovatel prijede do toho mesta http://www.imdb.com/title/tt1670375/?ref_=fn_al_tt_1. I treba kdo jeste nevidel.
    • GlaDOS
      Ve slevě to určitě ber. Atmosféru má Alan skvělou, stejně tak i příběh chytne. Bohužel je ze hry cítit repetetivnost. Hratelnost netvoří zrovna silnou stránku a zakončení je až nepěkně roztaháno po ne příliš kvalitních DLCčkách. Prostě hra mohla být lepší, kdyby se autoři drželi prvotního konceptu. Ale jak se říká, kdyby byly v řiti ryby.
      • Radioaktivni_surikata
        Zakončení je v základní hře bez DLC řekl bych naprosto normální. DLC maj sloužit jako překlenutí mezi AW a AW2, což bylo po dohrání obou DLC docela dost cítit a ještě víc po dohrání AW:AN. Gameplay je do jistý míry repetetivní, jedinou změnou je stupňování obtížnosti a sem tam nějaká pasáž bez možnosti se bránit. Normálně by mě to u ostatních her štvalo, ale tady je tak hutná atmosféra (navíc na nightmare je to už docela dost výzva), že jsem to ani nevnímal. Ještě "horší" je to u American Nightmare. Tam je těžká recyklace hratelnosti, což bez spoilerů nemůžu prozradit, ale zase je to zajímavý po příběhový stránce. Záleží, jak to kdo bude vnímat. Mně souboje nevadily, byly svižný, hezky rozanimovaný a inteligence nepřátel na hodně slušný úrovni. Žádný tupý nabíhání, jakmile jich bylo víc, okamžitě se snažili hráče obklíčit. S tím prvotním konceptem si nejsem zrovna jistej. Právě napětí a slušnej spád hry (ale při nějakých 12 - 15 hodinách herní doby) mě odpoutalo od repetetivnosti nepřátel. V otevřeným světě, nevim nevim. Remedy nemá stovky zaměstnanců a náročnost hry by tím strašně vzrostla. Co když hráč udělá tohle, co když se vydá tam a tohle bude ignorovat... Zajistit, aby se tam pořád něco dělo a nemusel bloumat prázdnou (i když krásnou) krajinou, to je dost šílenej úkol. A taky důvod, proč od toho nakonec upustili. Nebyli schopný narvat tak velkou mapu tolika činnostma a víc se zaměřili na příběh. Třeba ve Falloutu:NV než jsem dohrál hlavní příběhovou linii, tak jsem pomalu zapomněl, jak začala, protože jsem mezitím dělal desítky vedlejších questů atd. Já jsem rád, že to dopadlo tak, jak to dopadlo. Bez legrace sedí tahle hra na předních příčkách mýho žebříčku nej titulů, co jsem kdy hrál.
    • Radioaktivni_surikata
      Je to taková misteriózní pohádka o zachraňování jedný princezny *1* Ne, teď vážně. Příběh je fajn, naznačuje toho tak akorát, aby člověk neběhal úplně ve tmě, ale aby zas měl prostor si věci domejšlet a tvarovat si podle svý představivosti. Nedrásá to nervy jako třeba Amnesia, ale když to hraješ po tmě se sluchátky, tak se moc "příjemně" necejtíš. Je tam vkusně zasazenej i humor, občas jsem se zasmál. Hraje se to slušně, grafika a stylistika je nádherná, je tam obsah navíc (epizody televizní hororový show Nightsprings, vždycky jsou to pár minutový spoty...). Podle mě neuděláš chybu. A i kdyby, tak za 60 Kč AAA hru... Běž do toho *3*

      EDIT: Ještě bych zapomněl špičkovej soundtrack.
      • Díky, zítra si udělám radost když je to těch 90% dolů *4*
    • Jo tak já Chrise Cartera nekriticky zbožňuju, ale hra je pro mě něco mezi podprůměrem a hnojem, takže těžko říct.

      Ono taky jde o to jaký máš nároky - pokud ti nevadí evidentní a nepříjemný technický nedostatky, jednotvární nepřátelé stejně jako jednotvárný způsoby jejich zabití popř střílení jako náhražka atmosféry a debilní charaktery tak se ti to možná bude líbit...

      I ten příběh je bohužel dost slabej a někdy spíš paroduje sám sebe. Měl jsem i tu limitovanou edici u které byla ta knížka - po přečtení sem měl pocit že ji psal nějaký žák základní školy...

      Prostě typickej obraz dnešního mainstreamu......bohužel.....
      • Neboj, kluci to hrali i po vydani a testovali docela vydatne. Ten sandbox zkouseli taky docela dlouho, proto se taky rozhodli ho radeji neudelat.
      • Ted' si mi dal trochu brouka do hlavy, ale ty 3 eura tomu obětuju a nechám se překvapit. *4*
        Jak postupuje technická stránka hry dopředu, tak jsou hry lehčí a lehčí. *13* Nedávno jsem rozehrál detektivní adventuru, shodou okolností na téma největšího úspěchu Cartera *4* , z roku 1998! a bez nápovědy bych to snad nedal ani za 100 let, jak mě ty novější hry zdegenerovaly. *13*
        • Nepocuvaj ho. Ta hra hnoj urcite nie je. Ma dobru atmosferu, zaujimavy pribeh a je dobre podany formou akoby serialu. Mna to naozaj chytilo. Samozrejme, ze nemusi sadnut kazdemu ale nazyvat hru podpriemerom az hnojom hranici s ignorantstvom.
          • Ale to není ignoranství, jen nejsem ochotnej sežrat každou šlichtu co mi kdo navaří - já ho od koupě neodrazoval....
            Nemůžu za to že když se někdo chlubí kvalitou, tak ji automaticky očekávám...

            Mimochodem, víš jak vznikli Slováci?
            • jak?
          • Este dodam, ze to ma skvely soundtrack a pekny vizual. Zahraj sam a uvidis. Nemusis mat chrobaka v hlave
  • komiksy v češtině:
    http://download.hypermax.cz/ruzne/issue%201%20-%20nightsprings.pdf
    http://download.hypermax.cz/ruzne/issue%202%20-%20psychothriller.pdf
  • MidnighT91
    Alan wake je skvělá hra, Kingovskej příběh a hutná atmosféra co by se dala krájet žiletkou. Těším se na pokračování...
    • Pribeh me bavil ale debilni soubojovej system s baterkou mi prisel tak pitomej ze jsem to kvuli tomu proste nedohral.
  • Radioaktivni_surikata
    Díky za článek, jinak bych si toho snad ani na Steamu nevšimnul. AW je srdcovka.
    • Radioaktivni_surikata
      Tak už je to doma. Jen doplním, že soundtrack je pouze in-house. Licencovaný mp3 tam nenajdete. Ale jinak je to na obsah dost bohatý. Je to od Remedy hezký, potěšilo.
  • B.o.b
    A majitelé Xbox 360 verze nedostanou nic. *9*
  • Alan Wake pro mě byl jedno z největších zklamání minulé generace.

    V remedy si asi mysleli že styl copy-paste kterej jim tak dobře vycházel u Maxe Payna půjde aplikovat i na jiný žánr a tady se dost spálili, tam kde u Maxe 1 a 2 svého času byl každý skok s bullet timem něco nevídaného, tak u Alana mě z toho posviť/vystřel po dvou kapitolách málem začalo hrabat...

    Navíc atmosféra byla úplně v čudu - hlavně v úvodu, kterej by každej schopnej vývojář podal pěkně pomaloučku a opatrně aby se pěkně zhoustnul vzduch a napínal hráče - ale to Remedy ne, vylezete z auta a prakticky hned je u vás bubák. Vadilo mi i jejich chování - když jste běželi, tak vám byl pořád za prdelí, ale jakmile jsem se zastavil, tak on jakoby si řekl, že teda taky přestane běžet a nechá si odstup...
    Pak musím zmínit nechutnej tearing, kterej bych chápal u multiplatformu jako nějakej problém s portem, ale ne u svého času exkluzivního titulu (by mě zajímalo jestli to v Remedy vůbec někdo aspoň hrál, když byli schopní vypustit něco tak neodladěnýho a určenýho tehdy pro JEDNU platformu, která navíc je v architektuře velmi podobná PC).
    Měli vyzkoušet ten plánovanej sandbox. I kdyby se jim to třeba úplně nepovedlo, tak bych aspoň uznal že se pokusili o něco jinýho, než tenhle nedonošenej Silent Hill.
    Red Seeds Profile asi zůstane jen jeden...

    Takže mě samozřejmě ani ten komiks vůbec nezajímá, když hra nestála za nic...
    • yuri337
      Naprostý souhlas, zklamání roku.
    • Ronox
      Mě Alan bavil. Filmový vyprávění, soundtrack, značka Remedy alá hromada bonusů jako byly tv show, vysílání v rádiu, schovaný itemy a atmosféra. Ano mohl to být super sandbox, ano mělo to vypadat jinak podle prvních oznámení, ale ve finále jsem si tu hru užil. Akce mě neštvala, protože radši chytrou střílečku s atmosférou než něco tupého.
      • Tak pokud ti u Alana Waka přijde příběh chytrej, tak bych chtěl vidět hru, kde ti přijde hloupej.

        A atmosféru právě Alan postrádá úplně - nebál jsem se a ani nějak nedokázal vyvolat zájem o postavy, který tam byly (to tlustý prase bych nejradši znásilnil ostrým kůlem, hodil na šibenici, kde by postupně uhníval přitom jak by ho okusovali ptáci...)
        • Ronox
          Chytrej oproti ostatním TPS a atmosféru jsem myslel celkovou. Prostředí, právě ty stanice a show v telce, rukopisy.
        • Jack1947
          Barry ? Ten byl v pohode, jeho osud byl celkem nic moc viz DLC... Nuze budes zde nepochopen.
          Nabizela by se tedy otazka jaky pribeh by se podle tebe "lepe ujal" me prisel celkem zajimavy... mohlo to byt mnohem, mnohem horsi kdyz uz jsme u toho.
          • Tak s tím že zde budu nepochopen tak nějak počítám...

            Prostě nemám nízký nároky a za to jsem tady mínusován, já se s tím žít naučím...
            • Na chléb místo medu, mažu si hnis z vředu.
            • Jack1947
              Dle minusu, nebude sam... *3* Kazdopadne od toho demokracie je a vicemene i debaty tady a jinde. Clovek vyjdari svuj nazor a bude radne ominuskovan. (lepsi toto nez na Euroga(y)meru o banovan. Co jsem zde cetl).

              Hele, on ale ma i trochu pravdu nejen tady i jinde sem videl... jak si psal a nebylo to hezke. Celkem urazlive na nektere (redakci)...

              Styl je preci jenom v celku dulezity.
            • A co se ti na něm nezdá?

              Remedy si nasralo do huby. Já těm jejím plkům věřil a hru sem měl day-one. Nedostáli svejm slibůb a já jsem nasranej - zároveň však nechci aby se tak nespálili i ostatní, pokud se ti můj přístup nelíbí, tak mi polib p*del.
            • Nejde o to aky mas nazor, ale styl akym ho prezentujes.
            • Samozřejmě že je špatná podle MĚ. Prezentuju tady snad názor někoho jiného? :D

              Ano nesednulo mi to - to je nějakej problém? Prostě na mě nereaguj a ber to jako MŮJ názor, ne? Proč se tu všichni tak rozčilujete? :) Já to rozhodně jako nějakou obecnou pravdu neberu. Akorát to nejste schopní pochopit, tak vám jde pěna od huby a házíte jeden mínus za druhým :D

              Menší OT:
              Docela by mě zajímala nějaká procentuální hodnota slovenských návštěvníků na českých serverech a naopak.
            • Nesnaz sa svoj nazor brat ako obecnu pravdu.. Ta hra je zla podla TEBA. Ostatni tu hru asi povazuju za dostatocne kvalitnu. Ty tu nie si v ulohe nejakeho super narocneho a skveleho kritika, ktory jediny dokaze rozlisovat co je zle a co je dobre...Aj ostatni maju prisne naroky lenze im tento styl sadol. Tebe nie. Bodka
    • Jack1947
      Co pro tebe zklamani nebylo... , nebyl to klasicky Horror ... kazdopadne bych to tak neztrhal a jo port stal celkem za kulove to jo no. Takze jestli se jedna o to ( i kdyz napsal jako ).

      Me se naopak libilo ze i po Max Payne dokazali ze si umi poradit, s netradicne pojatym hororem... snad jedine ale cilene nic moc odboceni- American Nightmare ale to byla spius takova arkada. Nazory ma kazdy jinej ale ze by to bylo uplne zklamani to fakt ne. Mouchy tam byli to jo, zklamani byli i jine hry si myslim. (Pro me aspon).
      • A kde píšu že to je horor? Já vím že je to byl Thriller, ale Remedy začalo kecat že to bude něco co jsme do té doby neviděli...... pokud tí mysleli hustotu tearingu tak vlastně možná i měli pravdu...

        Alan Wake prostě nefungoval a byl špatně udělanej - jak říkám měli vyzkoušet ten sandbox. Hrálo si to na bůh ví jakou exkluzivitu a skončilo to jako multiplatform, protože se to (po zásluze) nijak oslnivě neprodávalo...

        A proto taky píšu o zklamání. Pracovalo na tom dobré studio a mělo to hodně předpokladů na úspěch - že to pohnojili, za to já nemůžu...


        A co pro mě zklamání nebylo? Třeba ten mnou zmíněný Red Seeds Profile - hutná atmosféra, fungující sandbox a i přes to že ji neprovázela mohutná reklamní kampaň, měla dost bugů a graficky neoslňovala, pořád bya 10x lepší než Alan Wake.
        • Já myslim že tři miliony prodanejch kopií během dvou let jsou v tomhle žánru vcelku oslnivá čísla
        • Jack1947
          No mozna, mozna to bylo az moc o strileni... ale jak rikam nazory se ruzni a jako horror to pripadalo spise me.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit