Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nejlepší dema dělá SKIDROW, a vždycky včas! Někdy dokonce i před vydáním samotné hry.
    • bohužel smutná realita
      • už jsem dlouho neviděl pirátskou verzi před oficiálním US vydáním na PC(že to v čechách máme opožděné neberu jako pirátskou verzi před vydánímk) - jen konzolové verze jsou většinou venku týden před vydáním.
        • Vždyt plno PC verzí je před vydáním už dávno na warezu - příklad? Třeba MW3, Battlefield 3, Skyrim...
          • to už kvůli steamu není možné - a že v česku se tyto hry vydávají 3 dny po US releasu neberu
  • Dema by měly bejt vždycky v den vydání a to na všechny platformy, na který daný hra vychází. Je to hnus dneska. Ať mě neserou nebo si to demo na PC stáhnu sám.
    • Je prokázáno, že demo často ničí prodeje a proto se demo dělá dodtačně pár (typicky 6) týdnů po vydání hry, aby ke koupi přesvědčilo ty, kteřé nedokázaly nalákat trailery, reklamy a recenze.
    • Doom 3 demo vyšlo taky až po vydání hry.
  • Pan_Klobouk
    Dojemne, za mych mladych let vychazely dema jeste pred vydanim a skoro na vsechny hry. Dneska je to svatek a jeste s krizkem po funuse.
    • Mechwarrior_bw
      za mladých let mali demá 20 MB a hry boli architektúrou tak jednoduché že úprava hry na demo bola otázkou dní. Dnes je situácia iná a mnohé hry je veľmi problematické upraviť na demoverziu.

      I ked je pravda, že 2 mesiace je už trochu moc aj na modernú hru s otvorenejším typom koridorov.
      • Pan_Klobouk
        Jj, tohle je obvykla pohadka vydavatelu. ;) Jiste maji svoji cast pravdy, u otevrenych svetu ala Skyrim nebo GTA a RDR je asi obtizne kousek hry "vyriznout" a servirovat ho jako demo. Na druhou stranu, ne ze by to neslo: z posledni doby treba otevreny Driver SF nebo Mafia 2 a Burnout Paradise pred lety. Vsechno jde, kdyz se chce.

        Jenze u her jako je Rage a dalsich se skutecne jen tezko nachazeji (nebo spis vymysleji?) duvody proc demo neni a nemuze byt. Specialne diky konzolim a jejich omezene pameti, kam se vsechno nahrava po levelech a po castech, se ukazka nektereho takoveho "balicku" primo nabizi.
        Ale tady uz mozna zasahuje i marketing a mnohdy je skoro lepsi demo nevydavat, nez jim udelat hre predem spatnou publicitu. A naopak, tyhle ukazkove demoverze, po mesici, po dvou, zase primo krici "hele ono se to neprodava jak jsme doufali, tak honem jeste zkuste opozdene demo, nez nad tim definitivne zlomime hul, zlevnime to o polovinu, hodime si masli... atd."
        • Mechwarrior_bw
          pozri, nepoznáš akú ma Rage vnútornú štruktúru, rovnako ani ja, nikdo z nás to nevie posúdiť ako zložíte je z toho urobiť demo, preto si nemyslím, že hovoriť o rozprávkach je korektné... ďalej Rage je hra s masívnym využitím megatexture, malo to nejaký efekt ? netuším, možno áno možno nie. Myslím, že na tom, že staršie hry bolo lahšie upravit do podoby dema sa zhodneme ... a to jediné som písal.
          • Pan_Klobouk
            Souhlas, vime o tom kulovy a mozna jim vazne krivdime. Treba jim zrovna u Rage dalo opravdu spoustu prace zaonacit to tak, aby si potencionalni zakaznik mohl hru diky demu osahat.

            Je ale krajne podezrele, jak to v poslednich letech nejde a jak se problemy kupi, jen aby dema nevychazela. Mysleno v obecne rovine. Cast kodu nelze vyriznout, vyvojari nestihaji, finisuji s plnou verzi a na demo neni cas, pak se zase dela na day one patchi, potom nejsou lidi - bo tym byl rozpusten nebo prevelen na jiny projekt, pripadne se pracuje na DLC a na demo nejsou volne kapacity... no nemaji to kluci jednoduchy. ;)
      • vasekveselej
        Opravdu si myslíš že když dokáží vytvořit celou plnou hru že je problem z toho vyseknout 20 minut demoverze ?
        • Mechwarrior_bw
          kde píšem, že to nedokážu ? ja píšem to, že to nie je tak lahké ako v minulosti. Napokon u hier ako napr. Skyrim to ani nie je možné, sú tam tisíce vzájomne previazaných vecí ktoré by sa museli ošetriť, odstrániť ale úplne zmeniť aby bolo demo plnohodnotné a zanechalo dobrý dojem.
          • Zrovna u Skyrimu by se to dalo naprosto lehce vyřešit třeba časovým omezením. Takových 2-5 hodin tě to nechá dělat, co se ti zamane, a pak utnout a rovnou třeba odkázat na purchase form, nebo tě nechat dát si těch pět hodin znova od začátku. A na time trial by opravdu nebylo nic složitého ani dnes.
            • Mechwarrior_bw
              to asi nie, jednak by malo "demo" 5 giga a za druhé stačilo by obísť časové obmedzenie čo je väčšinou velmi jednoduché a bola by z toho plná hra.
    • Jó to byly časy...pamatuju si, jak ještě můj brácha (kterému se hry v posledních pár letech zhnusily tak, že už je ani nehraje) pařil demo Heavy Metal f.a.k.k. 2, pak o tom někomu říkal přes jakousi dvojbarevnou Nokiu, ten někdo se mu zmínil, že už paří plnou, načež se brácha nasral, že zatímco on živoří s krátkým demem, jeho kámoš si už užívá plnou...jó, to byly časy.
      • Pan_Klobouk
        Tohle ma taky dobrou pointu - zatimco driv zabralo demo hraci i par hodin (specialne u F.A.A.K.2 si vybavuju nejakou pasaz s vodopadem?) a plna potomk x-krat tolik, dnes je ta retail gamesa na par hodin a demo bud uplne absentuje, nebo ho clovek probehne za deset minut.
        • Nevybavuju si to přesně, ale myslím, že to demo končilo buď před nebo ihned po prvním bossovi...takže jo, přes hodinu to dlouhý klidně mohlo bejt.
  • Arogantni blbecci...
  • asi april s vydanim dema po plny hre a jeste neni na PC

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit