Stalker 2 prodal přes milion kopií. Tento týden se chystá první patch
-
Ako mimoriadny milovnik Stalkerov (presiel som niekolkokrat vsetky iteracie vratane Anomaly, Lost Alpha atd...) ma hra prekvapila.... V DOBROM!!!! Nielen, ze som dostal, co som cakal, ale este viac!!!! Za mna 10\10 a mam sice odohratych len 12 hodin, ale este som nevidel jeden bug!!!!
-
😍 Naprosto zaslouženě. Gratuluji!
-
Už to hraju, ale ta hra pro mě není zas tak dobrá, i kdyby byla bez bugů. Respektive by byla bez bugů dobrá, kdyby prošla i nějakým "balancingem". Módy z toho dobrou hru asi udělat dokážou. Ja staré Stalkery hrál, mám je hodně rád, je tu toho hodně podobného, ale některé náležitosti jsou nelogické a dost mimo. Ale nekončím. Pořád to trochu svrbí a zapínám to. Ale chtěl bych to "lepší".
-
Atmošku to má supr, ale ty anomálie a artefakty jsou až otravny, to tam vůbec neměli dávat.
-
-
Že sa ti to nepáči je OK, nehraj to !! Ale ku... nechci aby to bolo ako CoD ko... to by si nám to riadne pos...l😂🤮 !!
-
-
Tak to nechce snad nikdo.
-
-
Ale ved o tom ta hra je!!!!!
-
Určitě... a pak si stěžuj na Need for speed, že tam jsou závody, protože je hrozně otravné, jak tě furt někdo předjíždí.
-
-
Proč by mi měly vadit závody v NFS? Mně tam vadí čáry na silnici jak pro postižené kudma máš jet a další kraviny okolo, závody určitě ne.
-
-
😯😯 😱
-
-
-
I na trolení je tohle debilní...
-
-
Chapu, ze to zeres, ale reklo mi to vic lidi, ne kazdyho to bavi. Navic je ta hra pekne technicky doprasena, dosel jsem ted na zakladnu a dropy na 70fps a skube se toy zalagovany pohyb, uplne to mrvi hratelnost. Podelali to, kazi to zazitek.
-
-
Ano, hra postavena na Zone bez hlavni soucasti. Kdo ti tohle rekl? Hraci, co v zivote nehráli zadnou hru ze serie Stalker....
-
-
Nekrmit...
-
Jakože i kdyby si tam sbíral radioaktivní hovínka, tak to budeš žrát? Ne, mě to prostě nebaví, nebaví mě házet šrouby do anomálie jen abych mohl projít a podobné hovadiny.
-
-
No a co te ješte nebaví? Sbírat radioaktivní hovínka? Ty vubec nevíš co jsou artfakty a na co jsou, voe...kdysi nebyli šrouby na zrušení anomálie, ale jenom na její detekci...takže ti akorád zachranili život, aby te něco nesemlelo...jo a dropi na 70fps, to je važně smrt... hele di zastřílet někam jinam, tyhle blbce zóna žere jako mouchy...😛
-
Bud trollujes, alebo si fakt deges. Tie anomalie a hadzanie srobov boli uz v Tarkovskeho Stalkerovi....
-
-
Reakce na příspěvek:
Ale mně je uplně jedno, kde to bylo. Zkrátka se mi to nelíbí jak je to udělané a zabugované. Už mi 2 lidi řekli, že dojedou jen hlavní linku, že už je ani nebaví dělat vedlejšáky, jak je ta hra rozčiluje a já se jim nedivím. Chápu oba tábory, tebe co to žere a jiné co jim tam vadí x věcí. Já jsem někde mezi, hru si (nejspíš) dohraju, ale kdovíjaká pecka to zase není.
-
-
-
Ty nejsi trol, ty jsi jenom blbý....Ty víš o Stalkerovi naprosto velké *nic* a evidentně si nehrál ani předchozí hry. Jinak by si takové kraviny ani nemohl psát...A srovnání s NFS od Mala naprosto sedí..
To, že ty to nechápeš, to je věc druhá.
-
Ty... poslední pokus. Víš, čím je ta hra inspirována? Touhle prapodivností, na kterou se ty raději ani nedívej. Ale alespoň si přečti popis, abys pochopil, že to házení předmětů a zóny jsou základním rysem tohoto universa.
https://www.csfd.cz/film/32353-stalker/prehled/
-
-
-
-
-
-
klíčenka už je na cestě
-
-
Doufám, že se jím to podaří pořádně vypucovat a vyhnat brouky. Na mě ta hra udělala obrovský dojem a rozhodně doporučuju vypnout si zaměřovací kříž v nabídce, imerze vyskočí o dalších deset bodíků.
Tuhost a nefér ekonomika mi nevadí, Zóna má být přesně taková. Nejsi hrdina, nelez do každé přestřelky, obcházej, vyhýbej se, utíkej, střílej jen když je třeba.
-
-
Problém je až brutální cena oprav. Jakmile má člověk 60+ zničený, nevyplatí se už opravovat, pokud nemá oblek modifikovaný.
-
-
Došly obrázky na internetech nebo jste oba z jedné sekty?
-
-
I smell heresy :D
-
Zeptej se Krona, proč si vzal stejný jako já:) dříve měl jiný obrázek, ale po těch letech už je to jedno:)
-
-
Protože Kronos je https://www.youtube.com/watch?v=0q6yphdZhUA
-
-
-
-
-
Gratulace za prodeje! Avšak všem kdo ještě nekoupili a váhají, doporučuju projít uživatelské recenze pročíst co lidi hře vytýkají. Jsem fanoušek žánru, ale i tak mě dost překvapily vysoké hodnocení. Ta hra je dobrá, ale rozhodně ne dokonalá. Ano grafika a zvuk super.
Obtížnost chvilkama nevypadá jako by design ale jako bugy převlečené za featury. Vojáci někdy vypadají, že mají zapnutý autoaim a hází zkušeně granáty na slepo za plod i když se plížíte a neměli by váš slyšet.
Mutanti jsou opravdu hodně kulkohouboidní, což vede k tomu, že pokud se jim nebude vyhýbat rychle přijdete o skoro všechnu munici. Narazil sem nepříjemné bugy se savy, kdy mi po naloadovaní starší pozice zmizely z inventáře věci, které jsem tou dobou ještě neprodal.
Pro někoho je možná ta stření obtížnost v pohodě, ale za mě v současném stavu hry působí hodně nefér skoro až ekonomicky rozbitě - dám příklad:
-Potkáte po cestě k úkolu random encounter ve vesnici, schovávajícího se stalkera, kterého nahánějí mutanti. Po chvíli a pár smrtích udoláte Upíra, který vás vyjde na slušně munice, zachráníte stalkera, ten vám ale dá jenom 200k za odměnu, nu což aspoň to byl dobrý skutek. Bohužel po reloadu se vám naspawnují z jedné strany skupina banditů a z druhý skupina flaks (to divné respwanovani dovede potrápit). Pokud se vám nepovede poštvat obě skupiny zcela proti sobě, tak vám dojdou náboje (hlavně kvůli mutantům). Právě vám došly náboje a musíte se vrátit zpátky. Prodáte jednu zbraň z banditů co nebyla úplně rozbitá (cca 800k) a zajdete opravit věci a tady je další problém - ceny za opravy jsou šílené - vyhodíte klidně 8000K za opravdu zbroje a dvou primárních zbraní, které ze stavu OK se dostaly na středně rozbité (žlutá ikona). Abyste mohli pokračovat za vaším původním cílem musíte nakoupit i munici (dalších 4000-6000K). Když to shrnu tak random encounter ze začátku, když smrdíte korunou dovede přijít hodně draho (tento případ: příjem 1000K výdaje 15000K lékárničky nepočítám). Když se mi tenhle scénář opakoval a přišel sem skoro o všechny peníze, tak sem usoudil, že radši omoduji hru abych mohl pokračovat a užít si jí tak chci (levnější opravy + méně HP mutantům). Kupodivu se zmíněnými mody, je hra pořád slušná výzva.
Takže kdo se do toho chcete pustit, zvažte jestli nepočkat na následující patche, které by mohly něco zásadněji opravit/vybalancovat.
-
-
Je to ako píšu kolegovia, ono ten krutý systém je tak zamýšľaný a bolo to presne tak aj v prvých dieloch. Ono by to po čase už prestala byť výzva a keď sa prispôsobíš pravidlám zóny, nie je to až tak hrozné. Zabugované to je podstatne menej než pôvodné hry, nenarazil som na žiadny, aj keď ešte nemám nahrané veľa. Mnoho QoL vecí (aj bugy) riešili v pôvodných dieloch práve mody napríklad datastor, ktorý bol parádny (česť jeho pamiatke).
-
1. Na většinu mutantů je nejlepší brokovnice. Problém budou dělat zejména "Trpaslíci", Poltergeist a "Ovladač". Ale ti dokázali člověka potrápit už v předchozích dílech. U upíra je to pak mix. Občas přežil dva zásobníky z G36, abych ho zabil jedním zásobníkem do brokovnice (6 nábojů)
2. Opravy jsou skutečně problém. Brutálně drahé. Peníze ale nejsou pro mě třeba problém, jsem cca v 1/3 hry a mám u sebe 40k. Je to ale tím, že věčně chodím jako přetížená mula plná zbraní.
3. A-life je v současnosti rozbitý. Je tam, párkrát jsem to pozoroval, ale jsou tam i šíleně nastavené spawnery.
-
Na mutanty brokovnice, jinak je musite ignorovat, coz obcas nejde a ne vzdy je pobliz anomalie, do ktere se daji nalakat. S brokovnici je to celkem ok v tom smyslu, ze se jim snazite stejne vyhybat, ale kdyz jste nuceni je vystrilet, tak to automaticky neznamena, ze vysledek krome mrtvych mutantu je i nula munice.
Lekarnicek i obvazu mam tuny, stejne jako vodky a jidla...
A ceny jsou sice nastavene nesmyslne, ale tak, abyste bez snazeni nemeli za 3h statisice.
Cele je to nastavene tak, vyhybat se proste soubojum pokud mozno. Dava to logiku, protoze absolvovat behem jednoho dne nekolik prestrelek 1v3,4,5,...a jeste sejmout par mutantu k tomu asi nebylo uplne zamerem vyvojaru.
-
-
Odpověď I pro uživatele Vykuck:
Věřím tomu, že se to tak má hrát. Bude to znít otřepaně, ale mít víc času, tak bych tomu i víc dal a víc si hledal po netu informace a tipy a taktiky atd, ale bohužel už ne. Chtěl sem tu proto sdělit svoje dojmy, pro případné zájemce co by to mohli mít stejně.
A vy jste pánové (Ty i Vykuck), neměli problém s šíleným enemy spawnama a s mizejícími itemi z inventáře po reloadu? U mě se to právě zlomilo když sem při obchodování přišel o pět artefaktů a zjistil sem, že bych musel loadovat 4-5 hodin zpátky, abych ji aspoň pár získal a to už sem do to investovat nechtěl.
-
-
Ahoj, hraju na dědečkovi i5 9600K (odemčený násobič na 5Ghz) 6ti jádro, 16GB RAM a MSI RTX 3800. Celkem fajn FPS okolo 60 na high (medium některý stíny) 1440p a občas to spadne na 25-35 při vstupu do lokálního hubu a naštěstí se mi velké bugy vyhýbají. Občas problém se zvukem a jednou restart na buglý inventář. O nic jsem nepřišel.
Nejhorší je PSI radiace v některých místech. S respawny problém nemám, naopak jsem se naučil chodit farmit artefakty na jistotu a pak máš peněz dost.
Cestovat na lehko, 1samopal+tlumič, i to začáteční AK se scopem je pořád super. 1 brokovnice na mutanty a pistole +tlumič s průraznejma na vojáky a rezerva. Zátěž 30-35 kilo max a běhám jako srnka a popíjím vodu. Musí to tam v tý zóně solidně vode mě voch*aný : ) Jídlo netřeba to najdeš a do AK mám nábojů mraky všude.
Specilání Dragunov jsem ještě nepoužil, zatím syslím náboje.Teď hledám tlumič na Hekler&Koch samopal. Uvítám tip...
Za mě nejlepší scénka, když jsem po boji syslil zbraně a brnění na prodej a když jsem měl přecpanej inventorář a nemohl se pohnut tak na mě skočili zpoza rohu 3 banditi. Samopal bez zásobníku tak jsem tasil .44 a ustřelil jim palice. Zbylo mi 10% a jen tak tak jsem zastavil krvácení...
Teď mám za sebou asi nejhorší boj se 3 suckery najednou v podzemí (příběh) a dal jsem to celkem dobře. První lehnul po dávce Expanzivních nábojů z Vintovky, druhej lehnul po Slugách z brokovnice a třetího sem sejmul pistolí co mám od začátku kvůli nosnosti. Ale asi 4 smrti, než jsem to vykoumal jak na to... Myslím, že je to hodně o správném typu munice. Normální jim nic moc nedělá. A vhodně načasovat úkroky. Hlavně se nepos*at a dobře mířit :) Jakmile začneš sprey&prey je po Tobě...
(spoiler) Ty 3 suckery lze obejít plížením.
Rozhodně bych neinstaloval ulehčující Mody, ale počkám si na kvalitní co ze Zóny udělaké pravou Warzone.
-
Za cca 35hod se mi to nestalo, resp jsem si toho nevšiml
-
No jednou mi zmizely veci z invu, ale myslel jsem, ze jsem je po loadu zapomnel vybrat z lootu, ale pak jsem dosel k nejakemu obchodnikovi a najednou se mi v invetari objevily - takze tam bude asi nejaka chybka, kdy nejsou videt, ale fyzicky tam jsou a objevi se napr. pri opakovanem nacteni, nebo spusteni hry ?
Podobne s lovenim artefaktu, nekdy ne a ne se ten artefakt objevit i kdyz se detektor muze zblaznit, dam load a sup...hned se ukaze.
Co se tyka tech respawnu nepratel, vim o tom, ale zatim me to nejak extra nepostihlo. Co mi trochu vadi je, ze po me strili jak zbesili a kdyz je pak lootuju, tak u sebe maji treba jen 3 naboje :))
-
-
Tak super, že se ti ty itemy objevily alespoň dodatečně!
Možná se mi to zdálo, ale přišlo mi ,že téměř žádný loot u sebe nemají právě ti naspawnovani nepřátelé.
Chvílema to na mě působilo jako nějaká divná save-scum mechanika. Skoro jako kdyby si hra myslela, že tady na tom místě sem až podezřele často loadoval tak BUM tady máš skupinu nepřátel co tě stáhnou o munici a opotřebí ti vybavení.
-
-
-
-
Ahoj, tak začátek je těžší, ale s tímto nesouhladím.
Hraju na prostřední a tento boj se suckerem mě na začátku taky potrápil, o to víc, že byla bouře a nešlo ho tak vůbec vidět skrz pohyb vegetace.
Ale po pár hodinách -cca 12- mám super zbroj a 3 zbraně na max vymazlený, peněz a nábojů mraky a bednu plnou hojicích předmětů.
Moje rada pro rookies je jít si nejdříve pro q od Warlocka a dostanete fajn zbraň. Základní brnění je v chajdě u mlýna a pak super oblek hned zapadne od Skládky. A později Noonites mi dali unikátní Dragunov... Lynx.
Nyní bych uvítal více random bojů v Zóně, je jich málo. Ale možná to je tím, že nejsem cítit. Mám specialni kytku z Poppy fields, co mě pachově maskuje.
Až bude chvilka sesmolím víc rad...
MODY fakt netřeba nekažte si srandu. Začátky jsou holt těžší.
-
-
No to já mám samozřejmě taky plnou bednu, ale počkej až to po tvrdším boji budeš potřebovat opravit. 70 000 kreditů zmizí jak nic. Náboje jakbysmet. Oprava zbroje 50 000? Víc než pořizovací cena. Tak to zahodíš a raději se spokojíš s horším vybavením, protože si to vlastně nemůžeš dovolit provozovat.
Alespoň takové byly zatím moje dojmy. Ten balanc mi prostě přijde ujetej a buď zbytečně přísnej, nebo outright špatnej - což je prej docela kumšt... mluvil o tom Dan Vávra tuhle někde... že jednu věc upravíš a ono ti to rozjebe druhou a to už kluci z GSC asi nestihli prostě naladit mi přijde.
-
-
Hmm, to nevím za co dáváš tolik. Já mám oblek Guardian of Freedom, kterej je opravdu dobrej a po projiti celých bažin a po přestřelce na Ranger Station (clear sky quest) jsem byl na cca 70% ve žlutý a oprava stála cca 16k... S maskou 20k a se zbraní 25k celkem. Maximálně 30k se záložní zbraní. A to mám fakt dobrej a naugradovanej gear včetně PSI ochrany.
-
Pokud zborj vyžaduje opravu 50 táců, tak to fakt hraješ pěkně debilně a naprosto se nekryješ:) Mám už maximálně modifikovaný oblek "turisty", kdy základní cena je 50k a nejhorší oprava byla za 22 000 a to jsem fakt omylem vletěl do celé skupiny žoldáků skoro bez krytu, následně mě chytl Upír a pak přejelo stádo Flaks.
-
Ono to taky je to o tom, proc tu zbroj mas ponicenou. Kdyz mas drahe auto a casto bouras, tak taky nemusis mit na opravu.
-
-
-
Naprostý souhlas i zde.
Nainstaloval jsem pár modů:- náboje nemají váhu. Jasně, jsem pussy. Ale je prostě příliš mnoho variant a ráží a kolikrát i hodiny nemáte možnost si je vyměnit ve skrýši. Obchodníky jsem zatím potkal 3 za první 4 lokace.
- questové věci nemají váhu. Jeden moment jsem měl questové věci asi za 12 kilo, zbavit se jich nejde.
- 50% opotřebení zbraní. Vystřelit ze zbraní 3 zásobníky a spadnout na 40% životnosti a dát 12 000 kreditů za opravu opravdu působí jako chyb a v balanci než feature.
- Změna života mutantů. Při poslední přestřelce jsem se dostal kontrolerovi do zad a vystřílel mu celý zásobník z AK do hlavy než chcípnul. To je už PO redukci HP. Tak to soudruzi z UA taky nedomysleli.
-
-
JJ mám to podobně, ještě jsem si nainstaloval mód na to, že běhání žere míň staminy, že později člověk sem tam pobíhá v defakto prozkoumaných lokacích a nonstop chlastat energydrinky mě už moc nebaví. B TW celkem často se mi stává, že když do sebe kopnu za běhu redbull, tami to žádnou energii nepřidá. Případně tam mohli přidat meth, kterej by byl třeba za 10 energydrinků, naprosto by to pasovalo do lore
-
Kontroler vydržel stejně i v prvních dílech. Je to defacto to nejsilnější, co šlo tenkrát potkat.
-
-
Reakce na vsechny za vlákna:
Díky moc za haldu reakcí s postřehama, tipama a zážitkama ze hry, je super číst, že si hru tak moc užívate ať omodovanou nebo v základu! Ať se Vám daří v zóně a další patche vám přínáší jenom a jenom radost z hraní!
-
-
-
-
Když jsem to na Ryzen 7 3700x a RTX 2070 Super poprvé spustil, tak jsem myslel, že konečně nastal čas pořídit novou grafiku, protože 40 snímků v 1440p na High (a 25 v prvním městě) není úplně to ono. Ale pak jsem si s tím pohrál a teď mi to jede 40-50 v krajině a 35 ve městě, což už se dá skousnout. Navíc hádám, že další patche výkonu ještě pomůžou. Paradoxně mě trochu mrzí, že nemám jak ospravedlnit ten upgrade, protože Stalker 2 je jediná hra, která mi nechodí výborně, a i tak je v pohodě hratelná. Kdyby to bylo jako dřív, tj. letošní hry by se na 4+ let starším železe už nedaly dost dobře hrát, měl bych teď 4070.
Jinak u Stalkera 2 musím samozřejmě vypíchnout zvukovej systém, kterej je _super_! Skoro na mě dýchnul přelom tisíciletí, když ještě recenzenti dokázali tyhle věci vnímat a vydavatelé na to tím pádem nekašlali. Kéž by takových her vycházelo víc a kéž by za to byly chváleny.
-
-
Nestává se ti, že ti přeskakuje dialog mezi vysílačkou a normální mluvou, ikdyž by neměl?
Zvuky jako takové jsou super, ale chtěli by přebrousit rašplí a pak smirkem, ostatně i jako zbytek hry. :)
-
-
Stalo se mi jednou, že jsem někam šel a hra najednou vyhodnotila, že už můžu NPC slyšet, a přepla z vysílačky na "živou" mluvu, což v tu chvíli působilo trochu násilně.
-
-
Jako tip za mě letos nejlepší zvuk ve hrách byl v Silent Hil 2 Remake a
Senua's Saga: Hellblade II. -
-
U Senua mě to nepřekvapuje, už první díl byl v tomto ohledu super.
SH2 mám v seznamu, ale díky za referenci.
-
-
Ja bych s tim hodnocenim zvuku zase tak odvazany nebyl. Ano, kdyz funguje, tak je fajn, ale nezridka prave moc nefunguje. Napriklad kroky protivniku casto vubec neslysis (ve smyslu ze vubec neexistuji), ac by slyset byt mely (sterk, kovove rosty). Obcas jim tam nefunguje okluze prostredi, takze zvuky za zdi v uplne jine nenavazujici mistnosti slysis jako by zdroj byl hned vedle tebe a podobne. Tohle by jeste meli vychytat.
-
-
Věřím ti, i kolegovi, ale zatím jsem na tyto problémy nenarazil. A hlavně se shodneme na tom, že fungující je to super, protože to opraví. Když to hra vůbec nemá, je to bída.
-
-
Zvuky jsou opravdu výborné.
Včera me parta prasat zahnala do vraku zrezivělé lodi a síla výstřelu v kovovém uzavřeném prostoru mi málem utrhla sluchátka. Parada.
Dokonalá hra to ale není. Sem tam zvuky začnou vypadávat (zvuk deště zmizí a zase se objeví), zvuky přestřelky v dálce jsou trhané apod.
Bohužel se to týká i jiných technických chyb. Pozoruju, jak se začínají množit, a kumulovat a nezřídka už se podívám do Windows. :(
Na patch se těším. Jakoukoliv optimalizaci uvítám. RTX 3060Ti se místy poradně potí, nastaveni vetsina high, sem tam medium, full HD
-