Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ta hra je za mě tak špatná, že když jsem postavil komp a dostal jsem k tomu 2 klíče Starfield, tak jsem si je ani neclaimnul :) Nechápu, jak to někdo fakt může hrát. Možná je to přísný hodnocení, ale za nulovou invenci bych takto velkým studiům nejradši sekal ruce. Co by za takovej rozpočet kde jaký indiečko dalo.

  • Asi to platí ako kde, v takom Metro Exodus nemý Arťom už miestami fakt nedával zmysel (jeho hovorené úvahy počas loadingu nepočítam)

    • Inquisitor

      Jo tam to bilo nejvíc do očí. Pořád na něj někdo mluví, reaguje a on mlčí jako trouba. Obzvlášť v dramatických situacích, kdy je Anna v nebezpečí a on pořád mlčí:) to působí dost divně.

  • Hned jsem si vzpomněl na Fallout 4 u kterého je sice dabing hlavní postavy, ale rozhraní pro volbu dialogových možností je až nechutně osekáno. 

    I když ani kdyby byly zobrazeny celé řádky, tak by to příliš nezměnilo...protože ta hra má prostě velmi mizerně napsané dialogy. Se slzou v oku jsem vzpomínal na skvělé dialogy Fallout 1, 2 a také New Vegas.

    Proto myslím že hráči zkousnou obě varianty za předpokladu že jsou příběh a dialogy perfektně napsané.

  • Z toho, že je hlavní hrdina němý, si dělali srandu už v Half Life 2
    (Alyx: Ty toho moc nenamluvíš, co?), ale tam to fungovalo dobře. Tedy NPCčka
    nepředstírala, že Gordona slyší.

    Právě dost záleží na tom, jak je hra udělaná. Pokud je to first person a opravdu v dialogových volbách odklikáváš přesné repliky toho, co postava říká, tak němý hrdina dává smysl. Third person v kombinaci s tím, že postava žvaní i mimo dialogové volby (a dává to smysl) spíš svádí k nadabování a větší filmovosti. Ty dialogové volby pak klidně mohou být zjednodušené typu: "Budu tvrdit, že to byla nehoda," aby postava nepapouškovala to, co si hráč už přečetl.

  • MalyZeli

    Tohle nikdy nepochopím. To mě vždycky nejvíc sr@lo. Když je postava nadabovaná, hned má u mě plusové body.

    • uaxpk

      Každý to má jinak, já zase preferuji němé hl. protagonisty. Opravdu se mi pak lépe vžívá do hry/do postavy. Když jsou nadabované, tak je to pro mě spíše něco jako film. 

      To neznamená, že hry s dabingem hl. postavy nehraji (+ je mi jedno jaký žánr). 

      • Veskoslav

        Tak to si moc her v posledních letech nehrál. A představa, že mi utečou hry jako Zaklínač kvůli takovému "pravidlu". No, kdo chce kam:)

        • uaxpk

          Zaklínače jsem dohrál 3x (se všemi datadisky). Jak jesm psal, tak hraji hry i s dabingem, ale co se týče her jako Starfield, tak mám raději němé protagonisty (např. System Shock remake...).

          • Zrovna v System Shocku tak nějak hrdina nemá s kým mluvit. Teoreticky by mohl v remaku hláškovat sám pro sebe jako Duke Nukem, vyměnit si pár urážek s Diegem nebo odpovědět na jednu či dvě hlasové zprávy, u kterých by to dávalo smysl. Ale asi je dobře, že tam nic z toho není.

            Pokud jde o nadabovaného protagonistu, tak se mi líbí způsob provedení dialogů v Kingdom Come: Deliverence. Krátce popsané možnosti a pokud výsledek záleží na hodu na dovednost, zvolí se replika náležící k úspěchu nebo neúspěchu. Ani nevím, jestli to má ještě jiná videohra, ale občas se to používá ve stolních RPGčkách.

            • uaxpk

              Jasně, že když posloucháš/čteš audiology, tak mluvit je navíc. Ale je tam i spostu prostoru pro dialogy s Shodan, Rebecca... autoři, ale chtěli němého protagonistu. U her jako SS a jeho "klonů" (např. Prey) je, co se týče mě, imerze daleko intenzivnější díky nemluvnosti. 

              To, ale fakt neznamené, že nehraju "mluvené" hry.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit