Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Problémem je, že závislost hráčů na WoW je často tak velká, že i přes své herně-organizační schopnosti jsou v praktickém životě nakonec zcela nepoužitelní a to prostě proto, že se do praktického života ani nepodívají. K čemu jsou Vám nabyté dovednosti z her, když nejste schopní normálně žít?

    Berte to s rezervou samozřejmě, jen myšlenka.
    • Trochu tu tvoji myšlenku natáhnu, jeslti to nevadí.
      Hra odměňuje, dává nám, co chceme. Proto ji hrajeme. Získáváme užitek z činností, a to nás dále motivuje v tom je vykonávat.
      Když ten samý pocit nemáme z života, preferujeme svět, kde to co chceme dostáváme. Ve světě nedostaneš často nic, nebo jen minimum, za kus svého pozitivního přičinění v životě. Ať už to je dobrý výkon v práci, za který velmi často nedostaneš nic, případně dobré chování, který zase jiný člověk naprosto neocení. Ve hře se tohle ocení, v reálném světě se tyhle věci cení jen minimálně - opravdu ti ta slečna, které jsi posledně otevřel dveře, poděkovala? Opravdu se ta seminárka, se kterou si dal člověk tolik práce, dočkala nějaké, byť jen slovní pochvaly? Opravdu se ta blbá zakázka, kvůli které jsem téměř měsíc nebyl doma, docenila jak měla, když jsem jí věnoval snad padesát hodin přesčas a dostal jsem za to jen málo peněz a to se na mě ještě díval zaměstnavatel jako na někoho, kvůli komu se teď týden nenají? Běžné situace, a bohužel, lidé na sebe ve společnosti nejsou hodní a nerespektují se. V dnešní společnosti určitě ne, a výjimek je málo.

      A teď otázka - kde je chyba? V tom, že hráči tráví čas tam, kde jejich snahu někdo ocení, kde mají odměnu za své činy? Vždyť to je princip koníčků - koho uspokojuje prácovní prostředí a práce samotná, nemá žádné nebo jen pár krátkodobých. Kdo v práci smysl nevidí, hledá smysl a odměny jinde, ať už to jsou hry nebo například zahrádkaření, domácí mazlíčci a tak dále.
      • Odpověď na poslední otázku: chyba je v sebestřednosti. Protože většina lidí očékává, že když něco dělají, musí za to být odměněni. A pokud toto očekávání není naplňeno, tak je logické se cítit nedoceněn a případně z toho vyvodit důsledky, jako například příště danou věc neudělat. Pokud aktivity jako pomoc, otevírání dveří atd. budou vycházet z tebe, z tvého charakteru (ať už jsi se tak narodil, dostal výchovu která tě profilovala a ty jsi ji přijal za svou či jsi ji prostě "jen okoukal"), nebudete na to potom takto nahlížet. Osobně bych mohl dát hodně životních příběhů do vínku. Prostě tak jak to popisujete je jedna z hlavních chyb v úhlu pohledu(jenom tímhle bych tady asi dokázal popsat pár A4ek).
        "Hra odměňuje, dává nám, co chceme. Proto ji hrajeme. Získáváme užitek z činností, a to nás dále motivuje v tom je vykonávat." - Tohle je rozhodně pravda a je to perfektně a stručně napsané a nedokázal bych to napsat lépe. Ale tahle věta by se měla rozvést. Je nutné říci také, že vše co ze hry získáte je virtuální, nereálné!!! Dříve se na obhajobu her uvádělo, že zlepšují reakce nebo můžete lépe strategicky uvažovat atd. Bohužel to jen ve velice VELICE omezené míře dané mantinely hry a technologiemi. Pokud budu chtít zlepšit reakce, existují mnohem účinější prostředky. Je nutnost si uvědomit že hry, resp. hraní je tolerovaná droga. Proč tedy hrát? Proč tedy hrajeme? Jednak jak bylo napsáno, tak je to jistá satisfakce za naše činy (třeba ty "dobré"). Jednak je to únik do jiného světa, kde věci fungují jenododušeji (striktní pravidla na která přistoupíme). Ale asi hlavní důvod je fungování společnosti (náš potenciál není potřeba). Máme mnoho způsobů jak trávit náš čas a je to jen na nás jak tuto nejdůležitější věc v životě zužitkujeme.

        Možná by bylo vhodné abych se trochu představil (resp si namastil ego :) ). Jsem normální pako jako ostatní lidé. Hry jsem vždy miloval, stejně jako humor a život. Nicméně v životě jsem zažil dost zajimavých věcí (ne více nebo méně než ostatní samo). Tak to zatím stačí. Ale zpět k tématu. To co ve svém příspěvku popisujete je právě nebezpečné uvažování, které pravděpodobně povede k uzavíraní sebe samého (potežmo do jiného světa), resp. k odcizování od společnosti/individualizaci. Pokus te se neudělat tuto chybu. Nerad bych tady v tuto chvíli zabředl do debaty o psychologii.
        Držme se prozatím jenom tématu her resp. pokusme se pomalu dostat k tomu, co jsem nahlodl v předchozím příspěvku.
        Osobně jsem byl z vývoje her za posledních dvacet let dost rozčarovaný. Pokusím se to zkrátit a zasoustředit se zatím jen na pár věcí. Tvorba her se točí v neustálém jednom a tom samém cyklu a hry jdou kupředu jenom velice pomalu. O tom jak stěžejní jsou pro tento pohyb vpřed důležití nezávislí vývojáři se v tomto období píše dost. O tom jak Velký bussiness kazí vývoj atd... Prostě v tomto směru si každý dokáže doplnit vzdělání/udělat názor sám. V zásadě to co vzniklo z toho co já považuji za středověk her (cca období prvních 3D karet, které vrátili vývoj her někam do křídy) nakonec vyústilo v to co jsem proklamoval a přál si někdy v roce 2001, když jsem pracoval s Insanity enginem. A to sice naprosta dostupnost a otevřenost nástrojů, jednoduchá dostupnost programů k vytváření her. V dnešní době si už hodně lidí neuvědomuje, jakou revoluci ve tvorbě her sehrála tato otevřenost a volnost internetu. Z průmyslu se stal neuvěřitelně dynamický business který se rozvětvil do několika linií. Je to neuvěřitelné ale v zásadě dokáže uživit to co hodně lidí zatracuje, tedy jakýsi herní Hollywood (ještě stále se bude nějakou dobu profilovat, ale v zásadě se již plně stabilizoval). Nicméně díky předchvikou zmíněné otevřenosti se podařilo "malým" profesionálům uchytit se sami za sebe. Ale ještě navrch otevřenost umožňuje žít i opravdovým průkopníkům. Na toto téma také nechci úplně zabřednout, takže jenom shrnu.
        • Máme tady:
          1. Herní hollywood, který si mimochodem sám docela solidně podkopával nohy vykrádáním, neboť dříve bývalo hodně průměrných týmů, které neměly zázemí ale měli nápad, který potom velké studio přebralo a dotáhlo. Tohle už nebude tolik platit u velkých her. Tento trh se plně ustálí na určité linii a z té už nesejde. Hry tohoto trhu budou stále žádány ale už neporostou.
          2. Nezávislí vývojáři. Malé týmy lidí, opravdových profíků, kteří dokáží zpracovat své téma rychle efektivně a kvalitně, takže jejich nápad není možné vykrást než na něm sami vydělají.
          3. Průkopníci. S opravdu novými nápady. Většinou jsou to lidé, kterým ani tak nejde o to na tom nápadu vydělat.
          Samozřejmě se budou do těchto linií různě prolýnat ty další. Ale jak jsem psal nechci do toho zabřednout.

          Nicméně jak je tento obor lidské činosti dynamický a hledá stále "jiné" cestičky , nejsem si jistý, jestli se v určité linii už nemá kam hýbat a proto jsem napsal že se stabilizoval.

          A teď k tomu nejdůležitějšímu. Ten človíček s naprosto skvělým jménem na te konferenci říkal jednu úžasnou věc, kterou už nějakou dobu proklamuji. Sice to řekl jen na začátku a dále už to sklouzlo k úplně nečemu jinému. Největší výzva a potenciál her v nejbližších letech vedle zmíněných stabilizovaných větví budou v případě stálé otevřenosti tohoto oboru právě "Učení". Teď možná někteří lidé budou zklamaní z tak jednoduché definice a přijde nával otázek. Vždyť jsou hry ve kterých už je mnoho informací na dané téma hry. Nebo hry které se snaží "rozvíjet" pohyb. To je jistě pravda.
          Ale je jen velice málo her, které podávají informace tak snadno a pěkně, aby se z nich člověk opravdu něco naučil. Jednu linii toho co popisuji hry již samozřejmě dlouho dělají. Je to nějaká z Vašich oblíbených her, ve které zaslechnete nějaký výraz, který Vám vrtá hlavou a tak se o něm chcete dozvědět více. Prostě přirozené učení. V této části mám mimochodem obavu z reklam, které tuto formu učení v budoucnu asi vytěsní. Nicméně ideálním příkladem toho, co myslím učení je např. Colobot. Velice specifická hra pro specifické publikum, které vpodstatě učí reálně využitelné věci(takový hratelný dr.Racket). Chápu že zde někteří nebudou souhlasit, ale vím že mám pravdu. Colobot mlže být pro někoho neskousnutelný, ale to neznamená, že prezentace může vypadat úplně jinak a být skousnutelná. V zásadě se domnívám, že tento segment se v dlouhodobějším horizontu rozroste do takové míry (za určitých předpokladů, jako třeba nepřijde válka, neomezí se internet atd...), že plně nahradí klasickou výuku ve školách. Tím se zárověň eliminuje zásadní problém ve školství a to sice velké množství špatných kantorů. Nikdy to však nebude schopno nahradit kvalitní vedení a podporu rudičů či příbuzných.
          • A to se odrazí i v "normálním" hraní, kde budou existovat hry velice podobné těm ve škole. Je dokonce možné, že se tato linie úplně spojí. Tato linie bude velice náchylna na určité věci (brrr představa toho, jak někdo u nás vyhlašuje veřejnou zakázku...no nic). Toto téma prozatím ukončím.

            A co bude formovat trh? - Hollywood a velkou část nezávislých vývojářů jako doteď novinky, trendy a trh. Průkopníky jejich šílenost. Tohle se nezmění. Přijde nový hardware, který zobrazuje holograficky kompletně hru? OK. Uděláme na tom hromadu stejných her jako předtím a co dál? Nikam to nevede, ale může to fungovat trh se bude přizpůsobovat novým a pokryje potřeby starých.
            Co mně k těmto názorům vede? - Zkušenosti.
            Je to trh do kterého se teď můžete ihned pustit a vyděláte? - Ne. I když existují firmy na specializované elektronické interaktivní učebnice(slušný business). I když trh pro děti a maminky je jeden s nejstabilnějších a největších. Ještě chvilku bude trvat, než se v tomto segmentu vytvoří opravdová konkurence a začnou vznikat zajimavé věci.

            Nicméně je to linie, která je logická a lidé sami budou mít hlad po tomto typu her. A je to navíc naše velká zodpovědnost zužitkovat tan čas, který je nám dán a je tak krátký a to i přesto, že s ním můžeme naložit po svém. A učení je jedna z mála lidských činností, která dává smysl.
            Závěr: Před herním businessem stojí obrovská výzva na nejzákladnější úrovni. Chápu rizika která tímto vším mohou vzniknout. Uvědomuji si většinu aspektů toho co píši.
            Tak a teď se přiznám že jsem unavený a nepřečtu si to po sobě, takže je možné že mi tam něco uniklo. Jak jsem psal tohle je opravdu na dlouho. A na podrobný rozbor každé z liniíí.
            • 13_11
              Možná nečekáš, že „když něco děláš, musíš za to být odměněn“. Já tě nicméně odměním chabým +1 a zbožným přáním, aby vás – konstruktivních čtenářů – psalo na Games co nejvíc!
      • Rozhodně výživná úvaha. Je to začarovaný kruh.
    • Ono je tohle téma poměrně obsáhlé a moc se mi o tom nechce psát(je to spíše na osobní pokec nebo delší článek, už jen proto že to zasahuje do hodně oblastí). Nicméně Vaše myšlenka je správná, akorát nerozvedená a poměrně nepřesná. Zjednodušeně(a v té přednášce to říká i docela jasně) jde především o to, jak se z toho chování poučit. Tj. hráči jsou skvělé pokusné krysy. Zní to takto možná hnusně. Jak jsem psal je to dost obsáhlé téma. Chjo docela dlouho zvažuji, že bych napsal něco tématického a pokusil se popsat kam se část herního průmyslu posune, jaké to bude mít vlivy a co se může případně stát. No nic teď si hlavně najít práci, bo život je zvláštní :).
      • Článek na toto téma bych rád uvítal!
  • Jo. Ty mrkaci jesterky mne dost pobavily. Peknej clanek. Diky.
  • Díky, pánové!
  • Jak se prosím zapínají titulky u toho videa?
    • 13_11
      Tady na stránkách jsou již zapnuté, takže je vidíš okamžitě. Na oficiálkách máš přímo pod videem řádek ‚Subtitles Available in‘ – a buď tam pro dané video titulky v češtině jsou nebo ne; angličtina to ale většinou jistí.
    • Klikni na share a dole máš enable subtitles tak tam dej češtinu.
  • tak uz je to tady. uhlazeni obrejleni amici nam s uzasnym zajmem rikaji pravdu o svete. kdo videl Dextera ale vi ze se na ne musi davat bacha! a co se tyce wowka. to je hra pro trubky. kdyz uz vymenit cas za zabavu u her tak proc hrat dokola to same. vyexpim 7ku zabiju par 7ek, vyexpim 8ku.. du zabijet 8ky. vymenim modrej mec za zelenej mec a pak za cervenej se sviticim tentononc. cim sem starsi tim mensi mam vyber her. tak napriklad cekam mesic na dx11 patch plus cas u instalaci a shaneni vsemoznych ovladacu a ladeni pc a pak to crysis 2 stejne po slabe hodince vypnu. patos, skripty, bugy atd. to same dragon age 2 po pul hodine sem ho vypnul a kdyz sem si ted zahral zaklinace 2 tak sel dragon age 2 okamzite z disku..ale komu to cpu co? tak podme..wowkari minus, normalni lidi plus *2*
    • Jakkoliv nekteri prskaji, tak mi mluvis z duse. Okruh her u kterych jsem schopen vydrzet dele nez 30minut se znacne zmensuje...
      A ted mi reknete nekdo kdo v 90. letech byl starsi nez ja a pamatuje si lepe - bylo to tak vzdy, ze vychazelo spousta nesmyslu a kazdy rok se objevila tak jedna az dve hry, ktere staly za to se jimi zabyvat anebo to je vymozenost posledni doby?
      Ono totiz tahle mereni maji jeden velky problem - pokud namerite ze 80% hracu by ocenilo to a to a vyvojari neco zmeni tak, aby potesili tech 80%, tak zbyde minimalne 10% lidi, kterym ta zmena je ukradena a cca 10% lidi kteri tu hru muzou diky tomu opustit. Co pak s tim? Drzet obe varianty?
      • Ignorujte ty dva vtipalky nademnou, vazne si toho moc nepamatuji. Rozhodne byl pomer her, co se daji hrat oproti tem spatnym MNOHEM nizsi (nekolikanasobne).
        90. leta byla kolebkou legendarnich her, vznikaly zanry, tvorily se nove napady.
        Jen tak pro zajimavost, tohle jsou hry, ktere jsem vytahl z databaze a vsechny bych hodnotil nadprumernym hodnocenim:
        Alpha Centauri, Civilization, Doom (1,2), Diablo I, Duke Nukem 3D, EverQuest, Heretic (1, 2), Hexen (1,2), Quake (1-3), Starcraft, System Shock, Unreal (1, Tournament), Wolfenstein 3D (legenda), Commander Keen, Age of Empires, Tom Clancy's Rainbow Six (1, RS), Final Fantasy (4-8, Tactics), Half-Life, SiN, Escape Velocity, Warcraft (1, 2), Lemmings, The Lost Vikings, Star Wars (...), Loom, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Sam & Max, Full Throttle, Monkey Island (3x), Ultima Online, The Neverhood, Asheron's Call, Earthworm Jim, Star Control, Planescape: Torment, Zelda, SimCity (x2), Carmageddon, Metal Gear Solid, Leisure Suit Larry, Total Annihilation, The Journeyman Project, Descent: FreeSpace, Alien Breed, GTA, Transport Tycoon, Bioforge, The Settlers, Creatures, Earth 2150, Blood, TES: Battlespire, X-COM, Fallout.

        Zda se vam jich za deset let malo? Neco nejsou jen hry, ale cele serie. A to jsem urcite spoustu kvalitnich her nehral.
        • davidBray
          Musíš si taky uvědomit jednu věc - odkud jsi bral informace o hrách v 90tých letech. Z internetu a pořadů v Tv jako dnes? Asi těžko. Byl jsi odkázán na časopisy a možná kamarády ke kterým se sem tam něco dostalo. A když už to něco bylo - tak to bylo hratelné, takže o tom balastu jsi/jsme se vůbec ani nedověděli, že existuje. Většina her nepronikla ani za hranice státu, kde byla naprogramována. Hry které jsi vypsal jsou snad do poslední pecky a všechny si moc rád zahraju! Podle jmén je znám všechny - buhužel jsem všechny nehrál.
          DOOM byl pecka - protože to tady nebylo. Ale podívej se na to dnešníma očima a neber to jako rouhání - lineární střílečka, kde ti nepřátelé sami nabíhají pod brokovnici. Nikdo to neřešil a všichni se výborně bavili. Zahraj si TY takovou střílečku dneska a řekneš, že je to odpad. Když vyšel DOOM mě bylo 10 - byl sem z toho hotovej :) A teď si představ dítě, kterýmu je 10 a hraje dnešní hru. Třeba tolik "nenávděné" CoD MW - taky je z toho hotové, protože ten filmový zážitek tam prostě je. (osobně má raději BF -pár stovek hodin mám odehraných, CoD MW nevlastním a multi jsem nehrál:) ) A jediný co se dá tak dělat je naříkat na "staré dobré časy" nebo se vzpamatovat a hrát to co je. Nebo taky nehrát vůbec.
          P.S. začínal jsem na osmibitech :)
      • 13_11
        Pod davidaBraye se – coby děcko z devadesátek – taky podepisuji!

        Jenže on se jeden tomu porovnávání nakonec neubrání, a ti, co zažili minulou, předminulou i tu před předminulou dekádu, nebudou troubit do světa, že videohry jsou všechny vlastně pořád stejné. Svým způsobem ano, protože je všechno ‚stejné‘, ale atmosférou nebo tím ‚něčím‘ – se nedají vůbec porovnávat. A třeba z technologického hlediska takový pařan z 80. let musel s nástupem prvních 3D karet zažívat malou průmyslovou videoherní revoluci! Přelomy v dekádách jsou vždy výrazné, jenom tenkrát byly zkrátka výraznější.

        Jasně že vycházely srakči, jako vychází i dnes, ale videoherní žánrové rozložení bylo pro mě prostě tak akorát. Navíc jsem měl už tenkrát na hry čmuch či co, takže když jsem si přečetl vaše komentáře tady, sundal jsem z poličky staré kusy a jak šly za sebou, tak jsem jich pár vypsal: Oddworld: Abe’s Exodus (1998), Gabriel Knight: Sins of the Fathers (1993), Realms of Arkania III: Shadows over Riva (1996), Earth 2150 (2000), Half-Life (1998), Thief: The Dark Project (1998), Sanitarium (1998), I Have No Mouth, and I Must Scream (1995), AquaNox (2001), Omikron: The Nomad Soul (1999), Ignition (1997) a mohl bych pokračovat ‚donekonečna‘. A ty hry stále rozehrávám a bavím se u nich a nepřijde mi, že by nějak zestárly, že by už nefungovaly; možná za to může stigma, které si s sebou stále nesu, a to, že her, které bych skutečně dohrál, moc nebylo.
      • davidBray
        bylo tak vždycky, na jednu výbornou hru připadá 10-20 "špatných, horších" tak je to i s filmem, knihama, se vším. Dál si uvědom kolik ti bylo a co všechno tě dokázalo zaujmout. Já to na sobě vidím třeba u fimů. V 10ti letech jsem určitý film miloval a chlámal jsem se od začátku do konce. Když si ho pustím dnes, přijde mi to jako hodně trapná zábava a tak si tyhle filmy už raději znova nepouštím, abych si nezkazil dojem. Takže kdybys začal hrát hry letos, nebo minulý rok, byl bys z nich taky nadšený, protože by to pro tebe bylo něco nového, ale protože už hraješ 20let, když píšeš že od 90tých (jsme na tom stejně) je potom těžké tě něčím zaujmout. Mám na to návod - moc to nepitvej a užívej si co vychází, protože ty "starý dobrý časy" jsou už stejně v p****i :)
    • 1. To, ze te hra nebavi, jeste neznamena, ze musi byt spatna.
      2. Pravdepodobne jsi zvykly travit cas velmi kvalitne, kdyz chodis psat komentare do mist, kde nikdy zadna plodna diskuze nevznikla.
      • *15* *15* *15* *15*
    • Ano, přesně takoví zabedněnci jako ty, by si měli tu přednášku povinně poslechnout.
    • Leonidasss
      *11*
    • Není to amík ale angličan ;D
  • Má pravdu ten chlapec *5*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit