Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Morraw

    To sou dřisty 😀 Prosím, ať se nikdo z vedoucích pozic, kdo dělal na posledním DA, uz k ničemu nevyjadřuje.

    • JamesFaith

      JIstě, proč nechat někoho, kdo dělal na Baldur's Gate 2, Neverwinter Nights, KoToR a vytvořil svět Dragon Age vyjadřovat se k RPG hrám, když poslední díl DA, na kterém on sám ani nepracoval, není populární. 

  • zx_spektrum

    Oni ne a ne pochopit, že skutečně dobrá hra s dobrým příběhem má prostě větší pravděpodobnost úspěchu, než tabulkami a marketingovými výzkumy poháněná kvaška jako Veilguard, plná moderndayismů a plytkého příběhu z pera sheltered osob které v životě nevykročily ze své  ideologické bubliny.

  • lito

    To jsou žvásty. Podívám se na prodeje Witchera 3, vidím 50 milionů, mrknu na Cyberpunk či Elden Ring, tak vidim 30 milionů. Skyrim 40 milionu. RPG jsou naprostý mainstream.

    • Rostej

      pred Witcherem 3 a Skyrimem tomu tak ale nebylo. RPG melo sve pocetne nerdovske publikum, ale az tyto dve hry pritahly k zanru i mainstreamove hrace. ti pak ale zustali v rezimu "tak jo, RPG sou fajn, ale JEDINE, kdyz se vidim, jak v ruce trimam mec" ... v podstate az do Cyberpunku (tam to ale nebylo hned) a ted Baldurs Gate 3. 

      • lito

        to není úplně pravda, jak píše dole Smaug, už FF VII mělo přesah do mainstreamu, na PS2 se toho prodalo 10 milionů. Fallout 3 taky bude přes 10 milionů, to samé bude i u 4ky. Takže se to dělo i před Witcher 3, se podívej na úspěch Diabla 3.  Takže ne, prodávaly se RPG i bez meče viz Fallout a RPG obecně se prodávaly velice slušně i před Witcherem.

        • WampyR

          Je jedno kolko sa preda ako celok.....oni to maju urcene ako cca tych 5 milionov za nejaky kratky cas. Ich nezaujima, ze sa preda 10-40 milionov za 10 rokov, ked vacsina z toho bude v 75% akciach za 5-10 eur. Ja nehovorim, ze to maju nastavene dobre, len to ako to maju nastavene.

        • RPGčka byla oblíbená od počátku počítačových her. Třeba série Ultima nebo Wizardry. Pravda, měly výkyvy, když se prosazovaly jiné žánry a nikdy nebyly úplně na vrcholu. Taky bylo období, kdy všichni dělali online RPGčka a to byl taky masivní úspěch, ale sebralo to vývojáře i zákazníky pro single.

          Já jsem vlastně původně nechtěl mluvit jen o RPGčkách. Ono totiž, co jsem psal níže, platí napříč žánry. Hra musí být kvalitní a nabízat něco na různých úrovních. Pak má šanci se prosadit v mainstreamu a mít pořádný úspěch. Krásný příklad mimo RPG je popularita Half Life nebo Silent Hill.

  • Ten mýtus neplatil nikdy, ale prostě byl z nějakého důvodu udržovaný navzdory realitě. "Zbořily" ho už Final Fantasy VII, Baldur's Gate 2, Oblivion, Skyrim, Zaklínač 3, Elden Ring... A určitě jsem na spoustu dalších zapomněl.

    Prostě když je hra opravdu dobře udělaná, rozumně přístupná a zajímavá více než z jednoho hlediska, tak se prostě dobře prodává i mimo komunitu skalních fanoušků. Vtip je v tom, že ani BG3 ani CO:E33 ani nic z výše uvedených reálně opravdu nejsou "úzce vyprofilované hry". Jádro fanoušků bude zajímat hlavně hratelnost, ale další si takové hry koupí kvůli příběhu, postavám, grafickému zpracování, hudbě, emocím, literární/filmové/deskoherní licenci, hereckým výkonům... Samozřejmě ne kvůli jen jednomu, ale kvůli kombinaci několika těchto věcí. Je těžké takovou hru vyvinout? JIstě, kvalitní umění nezvládne vytvořit jen tak někdo ani jen tak snadno. Je těžké pochopit, proč je nakonec tak úspěšná? Ani náhodou.

    • lito

      asi tak, přesně jak píšeš, ty hry nejsou úzce profilované, naopak jsou dělané pro širší publikum.

      Úzce profilované CRPG je třeba Pathfinder, úzce profilované JRPG je série Shin Megami Tensei. Tam se o nějakém velkém přesahu do mainstreamu nedá mluvit.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit