Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kdysi nám v korporátu tvrdili, že nesmíme používat Google translate, protože co jím projde, je pak vlastnictvím Googlu. Například, kdyby někdo vzal zdrojový kód, potřeboval přeložit poznámky v něm a prostě to z lenosti celé narval do translatoru.

    Takže by mě zajímalo, jestli to opravdu platí a pokud ano, proč to obdobně neplatí pro "AI". Když pominu marketingové kecy, tak opravdovou AI eště nemáme, stroj sám o sobě nic nevytvořil, přechroustal stávající data. Jak bylo níže zmíněno, určitá míra inspirace je běžná i mezi lidmi. Pokud vím, bývá povolené použít obsah chráněný autorskými právy v omezené míře, např. pár vteřin z písničky.

  • že si AI pobere nápady z netu vadí, ale že tuny her jsou nepřiznané kopírky jedna od druhé už je v cajku.... steam zase papežštější jak papež a přitom tam mají tolik odpadu, že se už skoro nedá storem brouzdat....

  • KrPa

    jeste ze tem hram nedali sanci, co kdyby byly lepsi nez od ubi a EA 😂

  • dworkin

    Jak je to podáno v článku, tak problém není v tom, že na hře pracovala AI, ale v tom, že při tom kradla cizí assety.

    Jinak teda nevím, co je legální vlastnictví. Resp. dá mi někdo příklad nelegálního vlastnictví?

    • nelegální vlastnictví je např. když někdo upirátí hru a má ji uloženou na svém harddisku. Ale celé to právo kolem duševního vlastnictví je asi hodně složité

    • uher

      Ono je to stejně ošemetný. Každý člověk/umělec je v podstatě inspirován jak prací ostatních, tak svým okolím takže v principu taky nasává jako houba (čti krade) od ostatních a následně to nějakým způsobem sám interpretuje. Sice jeho dílo onu inspiraci nemusí připomínat, ale jistě je jí ovlivněno.

      V principu umělá inteligence dělá úplně to stejné. 

      • Hidden

        Jen do urcite miry, zalezi na generatoru. Treba drivejsi verze nekterych (a dost mozna stale i nektere soucasne) tam klidne natvrdo narvali kus trenovaci predlohy, obcas i treba s kusem vodoznaku. Sice autorske zakony obvykle pamatuji i na kolaze a "fair use", ale v pripade AI generovanych del neni (zatim) nic jednoznacneho a pokud si dobre vybavuju, uz probihaji nejake soudni tahanice. I v pripade ziveho autora je rozdil, jestli se nechas volne inspirovat jinym dilem a nebo natvrdo predlohu obslehnes, ci primo i jeji kusy vykrades (a tim si muzes dost zadelat na problemy). Plus k tomu i skutecnost, ze na AI generovany obsah nelze mit momentalne autorske pravo. 

        Takze v pripade odmitnuti Steamu je to jasne - chteji mit jistotu, ze je nikdo nezatahne do nejakeho soudniho sporu, tedy vyzaduji aby autor mel vsechna patricna prava, licence, atp. 

        • Možná ty rané verze, ale spíš si myslím že se jednalo v tomhle případě o SW chybu. 

          Každopádně AI může dost ulehčit tvorbu samotným umělcům. Někde jsem četl článek (nebo to byl souhrn více), kde bylo interview s různými umělci a zkráceně řečeno. Ti kteří dělají v průmyslů (herní, filmový atd.) AI vítali jako pomocníka, kdežto umělci kteří žili takovým tím způsobem "mám teď náladu a vyjádřím výstřikem na plátno, cenovka: půl mega" byly striktně proti AI.

          • Hidden

            Jo, urcite je to dobry pomocnik a o to prave jde - kdyz je to pomocnik a je tam dalsi velky "rucni" vklad nebo je pouzivan jen pro interni potreby, neni v tom zadny problem. Problem je, kdyz se neco vygeneruje, dotycny "umelec" pak na to pomalu ani nesahne a pusti to vesele do sveta. Temi ranymi verzemi si nejsem tak uplne jist, zhruba asi mesic zpet jsem videl nejaky vystup z aktualni verze Dall-E (tusim) na tema nejakych manga postavicek spolu se srovnanim originalnich ilustraci a vykradal zdroje teda docela zurive. Takze asi jak co. :)

            • Souhlasím. 

              Ono s tímhle půjde ruku v ruce i rozpoznání jestli obrázek byl vygenerován přes AI nebo ne. Pracku do ohně za to nedám, ale jakmile něco vygeneruješ například přes MidJorney a někde to zveřejníš pak musíš uvést, že to bylo vygenerované díky AI. Což se samozřejmě aktuálně moc nekontroluje, ale právnická "vrátka" tam z tohohle pohledu jsou.

  • Nechci AI obhajovat, za mě to přinese víc problémů jak užitku, ale tady v podstatě dělá, co každý vývojář a bývalo to hodnoceno v kolonce "originalita". Hru, co by měla 100% ani nepamatuju. 

    Takže z naprosto stejného důvodu by mohli odmítnout i hry vývojářů z masa a kostí.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit