Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Uff, absence zachování hybnosti, nulové úhybné manévrování, boj probíhající na 2D plánu, rozmístění zbraní evokující 2. sv. v., rakety evokující druhou polovinu 20. století, no, moc to zatím na hard-sci fiction nevypadá.

    • Derp_1337

      Hele, nevím, co máš proti 2D plánu. Jo, vesmír je opravdu velký a je trojrozměrný. Ale planety a prakticky všechny ostatní podstatné objekty obíhají Slunce na eliptické dráze v jedné rovině. Takže mapka všeho důležitého ti dá 2D mapu. A ačkoliv je ve vesmíru je spousta prostoru nahoře a dole oproti té základní 2D mapě, ale kdo by proboha bojoval uprostřed ničeho?

      Už to vidím, jak se nějaký velitel rozhodne, že ho "nudí" klasické nejkratší dráhy mezi planetami a jinými vesmírnými objekty a vyšle všechny své jednotky do nějakého náhodného bodu uprostřed ničeho se souřadnicemi XYZ. A pak se bude koukat, jak nepřítel ignoruje jeho úžasně zvolený bod XYZ a prostě letí po nejkratší dráze k jeho planetě. Prostě nepraktická blbost.


      A k designu lodí. Nevím, jak teda bude vypadat budoucnost, ale předpokládám, že lidi, co vyrostli na planetě, se nikdy nezbaví svých návyků o orientaci v prostoru. Ti lidé budou chtít, ať jejich lodě mají jasně stanovené, kde je předek, zadek a vrch či spodek lodě. Takže tomu dost možná bude odpovídat i rozložení jejich zbraní.

      Samozřejmě pokud lidi narazí na nějaké vetřelce, kteří budou lítat v dokonalých koulích s rovnoměrným rozložením zbraní, tak to možná lidi donutí změnit design jejich lodí. Ale pokud budou lidi bojovat proti jiným lidem, tak nevidím důvod, proč by se nemohli zachovat stávající konvence.

      • 2D plán na strategické mapě je asi málo podstatný, ale pokud chceš mít taktické souboje a la hard sci-fi tak to na 2D plánu prostě moc nejde.  Jestli jsi hrál nějaký Homeworld tak budeš vědět proč.

        Zbraně se fakt nedesignují primárně podle návyků, ale podle praktičnosti. Zbraně, které jsou méně praktické, jsou vytlačeny praktičtějšími - jsou nějaké výjimky, ale to jsou fakt výjimky z pravidla.  Pokud někdo začne používat výhodnější zbraně, donutí k tomu i ostatní.

        Nemoci ve vesmíru vůbec zacílit polovinu prostoru je asi tak stejně logické jako mít válečnou loď, která je schopný střílet jen dopředu, nebo jen na levou stranu.

        • Derp_1337

          "Zbraně se fakt nedesignují primárně podle návyků, ale podle
          praktičnosti. Zbraně, které jsou méně praktické, jsou vytlačeny
          praktičtějšími."

          Hele, já nekomentoval praktičnost zbraní. Jasně jsi napsal o rozmístění těch zbraní na trupu ("rozmístění zbraní evokující 2. sv. v."). To je dost podstatný rozdíl. Tam návyky hrají mnohem větší význam.


          "Nemoci ve vesmíru vůbec zacílit polovinu prostoru je asi tak stejně
          logické jako mít válečnou loď, která je schopný střílet jen dopředu,
          nebo jen na levou stranu."

          Ne, spíš to odpovídá tomu, když nemůžeš střílet směrem "dozadu". V absolutní většině případů se totiž neutkáš s nepřítel, který by na tebe střílel zezadu. Vždycky k nepříteli nasměrujeme část lodi, která je nejvíce opevněná (což asi bude předek, protože na zádi jsou většinou dost zranitelné motory).

    • Proky

      Hard sci-fi znamená, že to dodržuje fyzikální zákony atd. Nebo se mýlím? Nebo berete hard scifi, že to musí být jako nějaká daleká budoucnost s hyper moderními zbraněmi? 

      • Vesmírná taktická strategie, která nepočítá se zachováním hybnosti, realistickými schopnostmi zaměření cílů pro projektilové zbraně, a odehrává se na 2D plánu, prostě není hard sci-fi. Jak kvůli fyzice, tak kvůli neuvěřitelnosti těch střetnutí.

    • No já strašně nerad kydám na práci druhých, kor když vidím, že tohle tvoří jeden člověk... Ale realita je taková, že s tím co jsi zde napsal musím souhlasit. Je pravda, že první co sem viděl byli křižníky z 2.sv které místo po vodě plují po 2D vesmíru a to prostě není moc sci fi ...

      • S výtkami souhlasím, ale na práci jednoho člověka je to má fakt dobrou atmosféru a zpracování. Nemusí to být hard sci-fi, stačí, když to bude dobrá hra. Vzhledem k tomu, že Homeworld 3, který bude určitě propracovanější,  vychází až příští rok a moc jiné konkurence asi nebude, tak to může mít úspěch. A vysloveně realistické hard sci-fi vesmírné bitvy by moc lidí hrát něchtělo. Nejspíš by to znamenalo souboje na vzdálenost stovek kilometrů vedené řízenými střelami a nějakými paprskomety.

        • Ale já vůbec neříkám, že je to špatná hra, třeba je skvělá. Užil jsem si spoustu strategií které s hard sci-fi neměly nic společného. Jenom nesouhlasím s tím, že by tahle hra vykazovala známky hard sci-fi jako žánru, kromě povrchových podobností s Expanse.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit