Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jenze v tom je trochu zakopanej pes. Vetsina dnesnich her neni VR prizpusobena kamerou, ani nicim jinym. Nedejboze, kdyz si nekdo zkusi FPS a ma tam headbob. Jednoduse se tesim a pochybuji, ze by mi z toho bylo blbe (oculus mam dev verzi ozkousenou).
  • MOTION SICKNESS HERE WE GO !

    aj tak to koupim. zase.
    • ani ne. kdybys hral quake na vr, tak mozna ;-)
      • btw: vlastne i epic ma k tomu dokumentaci (ceho se pri vyvoji drzet aby k tomu nedoslo)
  • Skoda za ten odklad. Ncmene tohle spojeni je sila. Jsem na to opravdu zvedavy. Snad bude bundle Adrift s Oculus Rift. A opravou stanice doufam mysli neco jako prehodit draty, usmernit a prevest energii pomoci terminalu atp a ne "Press E to interact".
  • firebug
    Čekal jsem tedy, že startovní hra na VR bude nějaká statická "rozhlížečka" (něco na způsob point and click adventury) a ne hra, kde se pohybujete ve stavu bez tíže ve všech směrech. Na to bude potřebovat člověk vedle silného HW i docela silný žaludek.
    • "Jedna z demoverzí, se kterou jsem měla zkušenost, například sázela na emulaci stavu beztíže. Všichni jsme si mysleli, že nám z toho bude hodně špatně, ale nakonec to nikomu nic nezpůsobilo. Naopak šlo o velmi zajímavý zážitek,” dodává poněkud překvapivě Carbó-Mascarell."

      http://games.tiscali.cz/tema/nevolnost-z-virtualni-reality-neni-jenom-hardwarovym-problemem-249111
  • nekromant33
    Gravity v Imaxu byla celkem síla, u tohodle už se fakt lidi poblijou.
  • Alarik
    1. Jak konzole utáhnou VR kde je potřeba alespoň FullHD rozlišení a 90 FPS ? Myslím, že tato generace konzolí ještě výkon pro VR nemá.
    2. Budou VR hry kompatibilní i s jinýmy VR nebo to rozdrobý trh? Na něco bude muset být Oculus na něco HTC Vive. To by mě jeblo.
    • firebug
      Nejenom, že je HW ve většině herních zařízení nedostačující, ale i kvalita displayů v samotných VR-brýlích není na příliš dobré úrovni. VR zkrátka opět trochu předběhla dobu. Přijde mi docela zarážející, kolik firem se tomu věnuje. Mohlo by se to však prosadit/rozšířit do jiných než herních odvětví a časem možná uzraje HW na herní využití... jestli to do té doby nechcípne.
      • mx0r
        ja mam hlavne stale pocit, ze VR implementovane pomocou niecoho pred ocami je aj tak slepa vetva, chcelo by to minimalne neural interface priamo na ocny nerv (co je samozrejme sci-fi)... proste nieco velke a pomerne tazke na hlave (DK2 ani CV1 a ani Morpheus proste nie su pohodlne), pod cim sa cloveku potia aj oci... immersion tam nejaka je, E:D, ktory ukazuje ruky spolu s HOTAS je super... ale predsalen mi aspon zatial lepsi smer pride Hololens od MS, ktory je nie VR ale AR... pricom to pisem ako majitel DK2, ktory OVR povazuje za cool gadget... ale aj ked, ako som pisal vyssie, si CV1 kupim, stale nemam pocit, ze by som s tym dokazal hrat nieco dlhsie ako 30 minut na session...

        PS: Neviem, ci si mal na ociach CV1 alebo Morpheus, ale ta kvalita displeju oproti DK2 je vyrazne lepsia, stale nie top, ale uz pouzitelne (da sa citat aj text :-))...
        • nejak ta VR zacit musi. Televize taky nebyla hned barevna a 4K. Mobily taky nebyli hned dotykovy smartphony.
    • To podle mě záleží na enginu a jak tu hru vývojáři uzpůsobí. Osobně nevidím jedinou překážku proč by hra nemohla podporovat jak Oculus tak cokoliv jiného. Kromě lenosti samozřejmě. Takové Unity 5 podporuje Oculus, Holo Lens, Morpheus a bůh ví co všechno.

      Jak je na tom UE4 nevím.
      • UE je na tom stejne, s vyjimkou hololens. To zatim nepodporuji (neni ani proc, kdyz nesezenes dev verzi), ale ze neco kuti lze vycist i ve vlaknu o hololens, kde mlhave reagoval Tim Sweeney
        https://forums.unrealengine.com/showthread.php?57053-Hololens-support
        A ted se nabizi otazka. Mel by NDA, kdyby na tom nedelal? :P
        • Kedze samotny Microsoft vytvara hry na UE4 tak sa da priama podpora viac nez ocakavat :)
    • Na to nema ani 95% PC. Bez se podivat na steam na cem lidi hrajou. Basnicky o uspechu tu muzou fanboyove omilat donekonecna, ale uspech to bude presne stejny, jako VFX - par lidi si to koupi, vyjde na to par demacu a pak to chcipne.

      Nikdo totiz nebude delat hry pro HW, kterej ma par nadsencu. Ostatne, vsimas si? 3D prece ve svete TV vladne ... a nebo zeby? Aha, on neni zajem, je to nepohodlny, shanet filmy je vopruz, a ve finale, proti 2D vlastne zadnej zazrak.
      • Aby ses nesplet. Je to vše teprve začátek. 3D TV má s VR pranic společného. To nemůžeš vůbec, ale vůbec srovnávat. VR již podporuje a bude podporovat sposta enginů jako Unity5, UE4, CRY3. Technologie je již zralá na start, narozdíl od dob VFX. Je to jen na vývojářích. Spousta lidí mele pořád dokola, že to dnešní PC neutáhne na 90 FPS a podobně, ale ty hry na to xakru musí být dělaný právě. Nemohou tam být nasekaný nesmyslný detaily a technologie jak na 2D. Ve virtuální realitě se svět vnímá jinak. Důležitá je věrnost prostředí a i s moderními enginy jde vykouzlit nádherné prostředí. Jen chtít. Někteří lidé potřebují vlastní zkušenost aby se stali věřícími. A za čechy to platí dvojnásob.
      • az pro VR vyjde prvni porno, tak nebudou stihat plnit vsechny objednavky a prodejnost high end PC dramaticky vzroste
    • mx0r
      Konzoly budu mat s VR problem. Aj vacsina PC bude mat s VR problem. Ja osobne cakam, kym bude vonku finalny OVR a potom kupim extra herny pocitac. Na gamescome to bolo pekne inak vidiet pri Morpheuse, kde davali velmi jednoduche dema na vyskusanie, na mna pripadlo nieco podobne tetrisu, teda jednoducha grafika, kocky a tak... proste takuto grafiku to tazko utiahne.
      • Utahne :) A drift je veskrze koridor s backgroundem, kterej dela iluzi otevreneho sveta.
    • konzole to podle me nedaji. A ne, VR u VR to bude neco jako u konzoli takze je co spustis na Oculus spustis na Vive. Ale budou vyjimky takze to obcas nastve.
      • sry za 2x VR
    • co by, kvuli packovaci vr se vrati ciste vektorova grafika s par zakladnima barvama *5*
      • presne takhle bude vypadat konzolova verze: https://www.youtube.com/watch?v=vh_UTcHcnCY
      • presne nedavno tu byl clanek o novem halo kvuli 60fps bude hra automaticky snizovat kvalitu a rozliseni *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit