Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • chápu to dobře, že gamedesign byla jedna položka pro PC i mobilní hry? to je trochu mimo ne? nebo on je na PC stejně tak obdivovaný jako na mobily?
  • ravux
    Nic proti Samorostu 3, ale pro me to vic audio-vizualni experiment/hricka nez hra. Podobne jako Abzu a spol. Ale chapu, ze hledat kapra v tak malym rybniku neni jednoduchy a vyhrava jednooky mezi slepymi. Jakakoliv cena za scenar pro Brany Skeldalu antispisovatele Rohlika (Skeldala), k jehoz knize Zeme bez zakona by se mel prihlasit Islamsky stat, "vyznam" cele ankety pro me osobne jen podtrhuje.
    • Rohlik souhlasim, ale Samorost jsi asi nehral, vid? Hricka byl prvni a druhy, trojka je normalni adventura.
      • ravux
        Hral, ale v pulce me to prestalo bavit.
    • Paulcz
      To je ale breku. U nás vznikají velmi kvalitní hry, který jsou navíc většinou propracovaný a zaměřený na náročnější lidi.
  • To byl teda výběr. Samé mobilní hříčky, pak věci které nejsou hotové a nikdo neví kdy budou. Jedině ten simulátor kamionů je hotovo velká hra. Tomu bych to dal.
  • delO
    Kdyby hlasovali hlupci z této stránky, tak českou hru roku vyhraje Zaklínač 3. Vlastně ten byl vyhrál i nejjemnější toaletní papír. No, nic, Samorost si to zasloužil! Moc pěkná hra!
    • A proč ne? Když se tu na games hatuje Cod, BF a Assassin creed, že je to furt dokola jen s jinou číslovkou tak je to ok, že? ale že vyhraje další verze Samorosta, tak je to super hra, protože je česká.... a vůbec nevadí, že je to furt to samé.
      • Hra nevyhrála, "protože je česká", to je asi jako kdyby ses rozhořčoval nad tim, že v rallye závodech vyhrál jezdec rallye. Naopak kdyby v anketě "Česká hra roku" vyhrála třeba hra třebas z Číny, tak by to bylo přinejmenším podivné, neřku-li alarmující :D

        Ad "to samé" - takhle poplivat lze i třeba Monkey Island, Indiana Jones, Leisure Suit Larry a hromadu dalších TOP klasik herních adventur, jen proto, že to byly série a že v nich, více či méně, šlo vždycky o to samé. Radši si zahraju jednou za pár let "stejnýho" Samorosta než každej rok 2 stejný AC (upřímně, na to, že jsem byl celkem nadšenej fanda týhle série tak po těch letech už ani nemám chuť kouknout na ten film ;), hlavně je velká sranda zrovna v AC vidět po letech v Unity i Syndicate stejný animace NPC, stejný assety s jinejma texturama, stejný bugy u NPC atd. atd. už od AC3).
        Srovnáváš absolutně nestrovnatelný.
    • Hele, Femto má novej nick... *1*
    • hmm navstevujes tuto stranku, dokonce az tak ze pravidelne komentujes. primou urovni mi z toho vyplyva, ze se radis mezi ty hlupce a proto presne vis jak by hlasovali? dekujeme ti za tento pohled do toho jak vy hlupci premyslite.
    • Veskoslav
      Jsem myslel, že jsi už shnil v pekle. Jenom je překvapující, že chodíš mezi ty hlupce. Jsou desítky tisíc stránek, kde najdeš ty nejchytřejší a sobě rovné.
    • Sr_Lobo
      http://i41.tinypic.com/29zcyeh.jpg
  • Amaniťáci by si zasoužili být i NEJ v kategorii vizuálu, protože výtvarně hezčí českou hru jsem za poslední čtvrt století neviděl. Fandím jim, spolu s Machinariem celkově fakt moc povedený kousek. A s muzikou od Floexe ... Vždycky se utopím v těch jeho klarinetových elektronických kreacích :). Poslední Samorost je opravdu povedená věc v celkovym měřítku a příjemná změna v záplavě moc pěkných, ale mainstreamových AAA her.

    Ale jo, myslím, že se naší hezké, české kotlince, docela pěkně urodilo :). Jen tak dál, fandím všem!

    Za sebe ještě přidám brněnské Air Foil Labs a jejich extrémně dobře provedený a celosvětově hodnocené letadlol Cessna 172SP pro let. simulátor X-Plane, označovaný jako "study aircraft" (tedy nejvyšší možná míra realismu ve všech ohledech) a pak ještě tak trochu schovaní BetiX za jejich též velmi dobře hodnocené fotorealistické scenérie letišť pro X-Plane.
    • Dark Train je take skvela volba. Ten vizual ma neskutecny a je originalni, Samorost uz se trochu opakuje... Ale diva se na to porad skvele, souhlasim.
      • Jednička byl první pokus, kde Kuba Dvorský zkoušel, jak by vypadal "svět brouka", prostě všechno byly nafocené větvičky, kusy kůry, mechu apod. a do toho sem tam něco, dost neuměle (však žádný mistr z nebe nespadl, že :)) dodělané další graf. prvky, ale fungovalo to hezky.

        Dvojka už s pomoci Vaška Blína vypadala o dost líp. Nicméně až se vstupem dalších lidí do vzniklého a rozrůstajícího se Amanita Design studia to myslím začínalo nabírat na kvalitě, jakou vidíme v S3. Já to neberu jako že se to opakuje, ale jako neskutečnej posun. Dej si vedle sebe obrázky ze S1, S2 a S3 a posun je tam obrovskej. Že je to pořád jeden styl, to mi přijde ok, jsou to 3 hry za 13 let a ten styl je vypiplanější víc a víc, navíc už to nejsou jen nafocený pařezy a samorosty ;), ale ta trojka celá krásně ladí jako jeden kus a navíc je všechno mnohem detailnější než dvojka, v který nakonec ledascos ještě pořád bilo do očí. Takže posun tam je. Ale upřímně třeba Samorost (stejně jako Machinarium) patří pro mě mezi několik málo hodně osobitých her, ke kterým se vždycky rád vrátím (jen mi je líto, že už vím, jak to dopadne ;)).

        A když se podívám na hratelnost, tak tam je rozdíl mezi jednotlivejma verzema ještě větší a to jak v porci, tak provedení obsahu :)

        Pokud jde o Dark Train, ten se mi holt úplně netrefil do vkusu ani vizuálně, ani herně, ale je taky pěknej. Do Dark Trainu teprve třeba "dorostu", zatim se mi víc líbí Samorost ;).
    • "a příjemná změna v záplavě moc pěkných, ale mainstreamových AAA her"

      No, "záplavu AAA her" bych současný herní průmysl nenazýval, když naprostá většina dnes vycházejících her jsou nekvalitní nezávislý kraviny. Kolik vyjde AAA her do roka?
      • Tak ono AAA stejně značí jen velikost rozpočtu, nikoliv kvalitu titulu.
  • zaty
    Osobně mám pocit, že to Samorost vyhrál hlavně kvůli tomu, že je Amanita již tradiční a ve světě známé studio. Ale je to kvalitní a řemeslně skvěle provedená hra, tak žádná křeč.
    Jsem rád, že česká herní scéna roste a není to jen o hře od Nejlepšího herniho designera ever TM ;)
  • flash789
    Nevim, podle me nejvetsim minulorocnim prinosem pro ceskou herni scenu je hra Factorio a zrejme Euro Truck Simulator. Samorost je takova hipsterina a dobre se na nem da spolecensky povozit ale ze by bylo treba s nim mavat pred svetem ze to je nase nejlepsi hra...no to fakt asi ne.
    • Že zrovna tobě, velkýmu fandovi všemožnejch japonskejch podivností a úchyláren, vadí nějaká hipsteřina. Když uvážíme, že půlka japonskejch her je daleko větší hipsteřina, než celej Samorost.
      • Jó, dvojí metr je flashovo druhé jméno.
    • kubi-wan
      Hipsteřina?
      Samorost, milej hochu, byl slavnej ještě než nějaký hipsteři existovali...
    • Factorio předevsím vyhrálo v předchozím ročníku České hry.
    • Factorio je v předběžném přístupu (do nějž vstoupil v roce 2012) a Euro truck simulator 2 vyšel v roce 2012.
      • flash789
        Factorio vyslo v predbeznem pristupu na steamu v roce 2016, a mel jsem na mysli American Truck Simulator. Coz znamena ze jsem se nevyjadril dost presne. A mas pravdu, pokud factorio vyslo kdesi ve ztracenu kde o nem vedelo par lidi jiz v roce 2012 tak do ankety 2016 nepatri. Takze, at tam je ten samorost, me se sice nelibi ani trochu, ale kazdej ma jinej vkus. Ja tuhle low end produkci moc nesleduju, jsme plne vitizen sledovanim japonskych her a her od bethesdy, takze se primo nabizi otazka jestli jsem spis nemel u tohohle clanku drzet pusu :)
        • Ano
          • Co na to rika tvuj psychiatr
            • Zatim je plne zamestnan studiem tvych symptomu a doufa v nobelovku...
    • Proc hipsterina, flashiku789? Je to nadherna, rukou delana adventura, dobrodruzstvi oku i uchu lahodici.. Proc tolik nenavisti, snad ze bys nebyl samorost?
      • trapna flashovka, co vyhraje priste? textovka v html?
        • GlaDOS
          Pokud by byla kvalitní, proč ne? Odsuzovat hru jen dle technologie, na které stojí, je opravdu hloupé. Víme?
        • To se nejspíš nestane ;), ale například kvalita herního vizuálu naštěstí nestojí jen na počtu polygonů a rozlišení textur či množství realtime efektů a shaderů.
  • >moderovali redaktor Games.cz a Levelu Lukáš Grygar společně s populárním youtuberem Jirkou Králem
    >společně s populárním youtuberem Jirkou Králem
    >populárním youtuberem
    Inu, ten cas nastal ted, kdy nevzdelanec a oves sedlaku do huby moderuje takoveto udalosti?
    • Doufám, že u tý ankety to zůstane. Na games chodím, abych se jůtůbrům vyhnul.
      • Pravda. Ale zase třeba nedám dpustit na tzv. okultní youtubery, jako třeba Vlastíka Plamínka nebo Jolandu. To je teprve ta pravá nehynoucí sláva! A nevemou za to ani korunu!
    • od ty doby co se na netu vyskytuje "siroka verejnost" :)
    • zaty
      To musí být pekelný pocit, když je člověk bez maturity a člověk, který se živí kecáním blbostí na youtube, známější a úspěšnější než ty. ;)
      • No tak řekněme pan Leoš Mareš, je to milý kluk, všechno, no ale on už tři roky po sobě bere 600 tisíc každý rok ;)

        mit prachy a bejt verejne uznavanej mamlas?
        jooo to vadi!
      • Třídní šašci byly vždy nejpopulárnější, každej je znal každej věděl jak se jmenují, ale každá sranda jednou skončí a pak zůstonou jen ubožáci šašci navždy šaškama, no když to někomu za ty prachy stojí... *11* *11* *12*
        • Ach ty komplexy...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit