Vlna propouštění pokračuje. Zaměstnanců se tentokrát zbavuje Bungie
-
Mno, budu trošku hnidopich, ale která z těchto pozic, co se dočkala vyhazovu, je opravdu pro vytváření her kritická?
Manažer komunikace na sociálních médií? Manažer eventů? Komunitní manažer? Oddělení přístupnosti?…
Chápu, že žijeme v době sociálních médií, ale že by pro to muselo existovat celé oddělení s manažerem ve firmě, co dělá hry? To nestačí jeden člověk, co tohle vytváří? Nedivím, že jsou tito lidé propuštěni/jejich pozice zanikají.
Opravte mě, jestli se mýlím. V tomto průmyslu se nepohybuji, jen hry hraji. A na sociálních médiích se o hrách skoro nedozvím (spíše na webech jako tiscali, apod..)
-
-
Vzdych. Zkusím dát svůj vhled jak jako vývojář, tak jako hráč Destiny:
Spousta těch pozic co zmiňuješ jsou potřeba pro to, aby velká firma jako Bungie běžela dobře.
Specificky komunitní a sociální manažeři jsou pro hru jako je Destiny docela kritická. Bungie se dlouho těšilo relativně dobrými vztahy mezi komunitou a vývojáři, právě díky jejich práci. A byli to dost často oni, kdo zachránili špatnou situaci předtím, než se stala horší.
Jinak celkově člověku mimo ten průmysl můžou zmiňované pozice znít absurdně nebo zbytečně, ale FAKT NEJSOU. Jsou to pozice, co vznikají přirozeně podle toho, co ta firma potřebuje.
Není to tak, že by se firma najednou rozhodla "najmeme Event Managera" a ten bude dělat, jakože nějaké eventy – je to tak, že někdo, kdo už tu práci dělá nad rámec své pozice (a chystat firemní event pro 1100 lidí je fakt full time job!) postupně zjišťuje, že mu to zabírá víc a víc prostoru a je to víc a víc žádané. A to, jakože opravdu je. Herní společnost není fabrika s lidmi u pásů, co bezmyšlenkovitě otáčejí plechovky. Nějaké sociální vyžití v rámci zaměstnání, ať už na každodenní bázi nebo skrze nějaké speciální události, je potřeba jim poskytnout. Zvláště pokud to jsou kreativní lidé s unikátním know how. A extra pokud od nich musíš očekávat, že vydrží práci nad rámec svých povinností v rámci přesčasů a crunchů.
Dále pro Bungie specificky – ukazuje se, že to nejsou jen tyto HR a Marketingové pozice, co dostaly vyhazov.
Vyhodili přibližně 8 % svých zaměstnanců napříč téměř všemi odděleními – HR, Marketing, QA, 2D/3D Artists, Desingers, MUSIC COMPOSERS atd.
Nejvíc z toho vyčnívá Michael Salvatori - hlavní skladatel Bungie co u nich byl přes 26 let!
Jediné oddělení, u kterých se neví o tom, jestli někoho vyhodili jsou programátoři a samozřejmě management.
Ale i to není to co je na celé situaci u Bungie úplně nejhorší.
To, co je tam nejvíc problematické je celý kontext okolo této situace.
- fakt, že před necelými dvěma lety dostalo Bungie od Sony cca 4 MILIARDY USD, z čehož 1,2 MILIARDY mělo být použito právě na to, aby nikdo nemusel přijít o práci
- fakt, že i přes to začalo být Bungie v posledním roce víc a víc agresivní v rámci monetizace
- to, že management Bungie zjevně zásadně přestřelil své odhady na výdělky v tomto roce a důsledkem není to, že by trpěl ten management tým, ale to že trestají vývojáře, co s tím nemají nic společného
- rumors o tom, že spousta těch lidí, co byla vyhozena měla našlápnuto k tomu, aby byli ve firmě dostatečně dlouho aby v blízké době dostali takzvané "vested shares" = akcie firmy předané zaměstnancům jako odměna
- fakt, že ten vyhazov byl načasován přesně tak aby ti vyhození vývojáři prakticky okamžitě přišli o veškeré služby, co jim Bungie poskytovalo
- fakt, že hráčská základna Destiny zásadně klesá a od vydání posledního, velmi vlažně přijatého expansionu, je z velké části její feedback ignorován = s tím, že se ukazuje, že vývojáři samotní rozumí tomu, co je třeba udělat, aby se situace zvrátila, ale vedení zamítá veškeré změny
Je to prostě obrovský mess a to specificky u společnosti, která si dlouhodobě zakládala pověst v tom, že mají velice dobré pracovní podmínky. -
-
Super. Díky za osvětu.
-
-
To je jedno o jakou oblast prumyslu se jedna. Kazda velka firma je casem zamorena takovymi pozicemi.
-