Vše, co víme o Far Cry 6: 900 vývojářů, 4,5 roku práce a jeden Esposito
-
V dnesni dobe, kdy se stava standardem 16gb ram a 8- x jadrove procesory by snad uz konecne mohli poresit tu umelou inteligenci, ktera je u techto typu her fakt zalostna. Bylo by fajn, kdyz by se na vas vrhla kooperujici skupinka nepratel, ktera by se kryla za prekazky a navzajem podporovala kryci palbou, ktera by se pri vystrileni vetsiny clenu jejich teamu dala na ustup nebo se vzdala. Misto toho jsou to jen bezduche terce nabihajici pred hlaven pusky i presto, ze predchozi kolegove zemreli na tom samem miste uplne stejne stupidne.
-
-
No tak AI nejde dopředu už hodně dlouho. Tam už to HW nebrzdí dávno. Ale otázkou, je jeslti by to byla cesta k lepšímu. Jednak opravdu dobrá AI by mohla udělat hru nehratelnou. Hráč je v skoro vždycky proti přesile, takže potřebuje nějaké výhody. Mít proti sobě 20 vojáků, kteří se dokáží jednat inteligentně, tak to snad už ani nebude zábava. Druhá věc je, že jednodušší AI dělá protivníky více předvídatelné, což může být při hraní některých žánrů žádoucí. A třetí věc je otázka, zda u rychlých stříleček investice do AI vlastně stojí za to. Pokud se předpokládá, že nepřítele v rozmezí 5-10sec sejmu, tak programovat komplexní systém, který zvládne dlouhé taktické manévry je ve výsledku k ničemu :-D
Ale neházel bych úplně flintu do žita. Myslím, že s rozvojem technologí je reálné, že se nadcházejí generací někdo pokusí o první implementaci Machine learningu, který by mohl znamenat v AI převrat. Sice bych hned na začátku nečekal nic velkého. Tuhle generaci spíš asi ještě hříčky, kde to bude spíš veselý zmatený gimmick. (něco jako ragdoll začínal simulátorem padání ze schodů, než se z toho stalo něco rozumného). Ale tu generaci potom (PS6,...) už bych se nedivil, když by se to začalo implementovat rozumněji (nejen ve střílečkách, ale třeba hry jako civilizace apod by z toho mohly těžit dost.)
-
-
No a mě by hrát proti opravdu inteligentnim nepratelum bavilo. Ono by jich pak nebylo treba padesat, ale jen pet nebo deset. Vyhod ma hrac oproti npc nespocet. Velky arzenal zbrani a vybusnin, skutecnou inteligenci ktera dovoluje improvizovat, popr. nejake schopnosti navic. Jestli nekoho bavi strilet tupe npc s tercem na hlave, ktere se zmuze maximalne tak na skryti se za nejblizsi prekazku a do nekonecna vykukovat nez dostane HS, tak prosim. Osobne mi to naprosto kazi atmosferu byt jinak sebelepsi hry.
-
-
IMHO to někdo i zkusil a zjistili, že by jim to nikdo nebyl schopen hrát krom pár zažraných lidí, co by jim nevadilo trávit 3/4 hry v leže někde za šutrem. Ale to, že by se taková věc dala řešit volbou obtížností - jasně. Ale asi to zrovna u Far Cry nemá cenu řešit.
-
-
Nevím. Nepřátelé mají 1000 životů. hráč 100. To co chci je aby nepřítel i hráč měl 100 životů, nějak na tom nevidím proč bych neměl přežít, když životy budu mít stejné jako teď. Problém je, že při tomto nastavení, ta hra nebude žádná výzva protože to AI je prostě tupé a právě vtomhle ohledu čekám desetiletí na pokrok.
Je smutné že si dovedeš chytré nepřátelé představit jen s 100% aimbotem, to spíš vypovídá něco o tvé představivosti :)
-
Hraci holt zpohodlneli. Obtiznost se dnes resi tak, ze se snizi hracem zasazene poskozeni, zvysi hp nepratel, snizi dostupna munice i léčení a da se jim 100% aimbot. Ald npc se porad chova stejne tupě jako nanejnizsi obtiznost. To mi proste prijde jako nevyuzity potencial, ktery nam soucasny HW poskytuje.
-
-
Lenze suboj proti cca. 10 protivnikom, ktori trochu spolupracuju a maju adekvatne nastavenu musku a reakcny cas sa prakticky neda prezit. Nato ani nie je nutne prehnane tunit AI.
Ona uz ta dnesna obtiaznost skrz zkratene reakcne casy a o nieco lepsiu musku a bez penalizacie na udeleny DMG ukazuje, ako by to vyzeralo - v okamihu, ked hrac vystrci nos, ma zdravie na nule.
Nemyslim, ze superi musia slepo nabiehat pred musku, aspon nie elitnejsi vojaci, ale uz pri mensom zrealneni sa to stane nehratelnym. A Far Cry je skor akcny film nez vojenska simulacia
-
-
A jsme zase u toho, ze neco nejde. Jde to, jen byse muselo taktizovat a premyslet. Co bych npc pridal na inteligenci, to bych ubral na mireni a reakcnich casech. Neni nutne aby bylprotivnik inteligentni, kooperoval mezi sebou a pritom mel 100% aim s reakcni dobou pikosekundy. To vubec ne. To bynejen, ze nebylo realne, ale ani zabavne.
-
-
Ale taky nikdo nepouziva nejde jako technicky nemozne, ale nejde jako neni to realne.
Proste bud na to vypraskas budget cele AAA hry a bude to dobre, nebo to bude nahovno.
Ono se ti rekne pridej inteligenci, ale AI nema IQ slider ktery pridas jak u reakcnich dob.
Reakcni doby, presnost a HP se daji dobre ladit pridavanim a ubiranim.
Inteligence je o tom jak to AI celkove udelas
Nejde mu ani proste dat moznosti at si z nich vybere, musis mu presne rikat co kdy ma delat a toto je hodne casove narocny process.
Delam uplne stupidni AI a po nekolika mesicich je furt uplne marne, protoze je to proste sakra tezka vec. Udelat dobrou grafiku, animace, gameplay je daleko jednodussi,
-
Myslím že na zdejší zabednenosti můžeš jasně vidět, proč se to nikam neposunulo, půlka lidí si to nedokáže ani představit.í
-
-
-
-
-
-
Musim rict ze Trailer je fakt super. Skoda ze to jen dalsi Far Cry...
-
U mě rozhodne přítomnost češtiny. Pokud bude, kupuju.
-
-
100% nebude.
-
-
900 vyvojarov asi ne, 900 ludi ste mysleli ne?
-
-
To jako myslis ze do toho pocitaj uklizecky a popelare? Vsichni co se podili na vyvoji hry jsou vyvojari, ne jen programatori.
-