Vynikající Satisfactory je zdatnou konkurencí Factoria
-
Tak po roce čekání a pošilhávání po Satisfactory na EGS sem se konečně dočkal steam verze a nemůžu si ji vynachválit. Jsem jeden z těch, co si radši počkaj, protože EGS nemám moc v lásce (ikdyž v případě Snowrunner sem se neubránil). S lehkostí sem přeběhnul 100 hodin, během toho sem zvládnul všechen výzkum a už mě čeká jen najít zbytek disků a realizovat jaderný elektrárny (ikdyž zatim mi bohatě stačí termální z gejzírů). Podle reakcí kámošů, je to právě místo kde se láme chleba. Někdo proběhne těch 8 tierů a tím pro něj hra končí. Pro mě naopak začíná, protože mám všechny věci na výrobu a stavbu velký továrny, která nebude vypadat jako špagetový monstrum.
Jo a pingovat se dá, Alt+Left click, pokud se nepletu...
-
V článku jsem našel zmínku:
>>Chybí mu jen možnost „pingnout“ kamarádovi lokaci na mapě ...
Ve hře existuje předmět "beacon", který lze zapíchnout do země, označit barvou a/nebo popisem a zobrazí se všem hráčům na mapě.
-
-
to není úplně totéž - podle toho popisu jde spíš o to, když chceš něco zvýraznit a pouze na to koukáš - typu seber tohle. K tomu ti maják úplně napomůže. To už nad tím předmětem můžeš rovnou začít hopsat a tancovat :)
-
-
Autor se dotknul bojové stránky hry jen zlehka, já ji trochu rozvedu jelikož je to právě část hry na které je potřeba zapracovat dle mého nejvíce.
V současném stavu vidím hlavní rozdíl mezi factorio a satisfactory v nepřátelství prostředí a celém mechanismu stím spojeným. Ve factoriu člověk zprvu tápe, postupně začíná objevovat, budovat a propojovat ale také znečišťovat, což ústí ve větší aktivitu vetřelců, což tlačí na potřebu obrany, která přestane časem stačit a nutí to člověka vylepšovat svou základnu po všech směrech a nic nezanedbat, při vyšší obtížnosti je pak i výzvou prokousat se k novému ložisku, které ale nutně potřebuje jinak přestane výroba fungovat. Tohle kolečko stavby a obrany znatelně prohlubuje hratelnost a trvanlivost, jelikož to není otom jen všechno objevit a pak rychle ztratit motivaci posouvat se dál, kde už nic víc stejně není.
Satisfactorio v současné fázi přistupuje k nebezpečí prostředí spíše jako takové nepříjemnosti při budování vysněné továrny, na začátku vybijete v okolí většinu fauny a máte klid až víceméně do konce hry. Nikdo vám nic neničí, zdroje surovin jsou nekonečné (liší se jen ve slabším a bohatším ložisku) takže nutnost napojovat vzdálené ložiska je spíš vzácnost. Celkově působí satisfactorio jako zaplacený výlet na kanáry, v luxusní resortu kde si můžete čas odčasu vyjet z hotelu na safari expedici. Kdežto ve factoriu jste skutečně ztroskotali a ten luxusní resort si musíte postavit od základů a místním se to sakra nelíbí.
Měl jsem potřebu tenhle aspekt hry rozvést, jelikož jak mě tahle skutečnost samotnému nevadila, spoluhráči díky ní po pár hodinách přestali úplně hrát. A upřímně i za sebe musím říct že ve factoriu které jsem hrál když bylo ještě v plenkách (a úspěch v nedohlednu) jsem ve hře bez mrknutí oka utopil 100hodin a následně se v letech vracel na další stovky hodin, u satisfactory mi stačilo 30 hodin abych si všechno prošel, zjistil že už mi hra nenabízí nic nového, kromě založení nové základny na jiném místě a to byl konec života továrníka budoucnosti.
Takže ikdyž sou si ty hry dosti blízké, zatím znich mám odlišný pocit i zážitek. Factorio: survival sandbox, Satisfactory: creative sandbox
-
-
Jo, to máš recht, v Satisfactory mi boj přišel jako vyloženě vedlejší záležitost, proto jsem ho v textu zmínil jenom lehce, ale taky mě u hraní napadlo, jestli konám nějaký znečištění nebo jestli bude nakonec někdo útočit jako ve Factoriu... ale, na druhou stranu, vzhledem k vertikalitě by to podle mě nefungovalo. Buďto bys to neuhlídal, protože báze v Satisfactory bejvaj daleko roztahanější, a nebo bys to naopak celý postavil na plošinu na sloupu a nikdo by se ti tam beztak nedostal.
Leda by fauna byla schopná ničit stavby a fungovala by fyzika tak, aby nemohla plošinka viset ve vzduchu, třeba jako v 7 Days to Die... jenže takovou změnou bys docela dost rozbil současnou, podle mýho názoru skvělou a skvěle svobodnou, hratelnost.
To je totiž, řekl bych, velký plus Satisfactory oproti Factoriu. Factorio mi přišlo víc... odměřený. Účelný. V Satisfactory není problém si prostě... zablbnout. Zkusils třeba postavit hypertube cannon? Když ho uděláš správně, vystřelí tě rychlostí asi 700 km/h, kam ho namíříš (klidně ven z mapy, když to přeženeš). Parádní povyražení.
Ještě ale doplním, že jestlis nemusel tahat suroviny z daleka, musels mít neobyčejně šťastnou ruku při výběru místa. Já táhl uhlí asi z kilometru, síru ještě z větší dálky, bauxit přes asi kilometrovou strž a uran radši ani nezmiňuju, to byla logistika horem dolem přes útesy a propasti, že sem se u toho fakt docela zapotil =)).
-
-
Jojo, muselo být třeba ve formě vln, kdy by si věděl že od severu, o půl noci přijde XY nepřátel a případně časem bys měl nějaké věžičky které by to chránili za tebe, klidně ve stylu tower defense. Nu a třetí osa si přímo říká o nějaké létající mršky.
Jak říkáš, Satisfactory je více takový zábavní park, hraje mu do karet hlavně ten fyzikální model který ve Factoriu neexistuje.
Samozřejmě že to skončilo tak, že mi z každé světové strany táhly pásy surovin z nekonečnýc dálav, dokonce sem si udělal snad do 6 směrů mola vedoucí přes celou mapu, výškový render mapy pak stál za to. ^^ Šlo mi hlavně oto poukázat na ten rozdíl oproti factoriu, který pak dost mění celý přístup k tvorbě továrny, když víš že to ložisko už máš prostě jisté. Pro mě to z části zkazilo jakkýkoliv důvod stavět ve velkém vlakové soupravy, když už o několik tieru dřív jsem vše propojil pásy.
-
-
Diky za doplneni recenze, tohle mi prijde jako dost podstatna vec a je fajn vedet, jak to ve hre funguje oproti factoriu.
-
-
Když už jsme u porovnávání, tak třeba multiplayer má factorio momentálně úplně jinde. Obrovské plus je, že v základu není rozdíl mezi MP a SP - je jedno jestli máte MP nebo SP save, oboje lze načíst v SP nebo založit jako MP hru a kdokoliv se může kdykoliv připojit - pokud se připojil poprvé, dá mu to počáteční výbavu a umístí na respawn, kde začínal hráč, který hru vytvořil. Pokud už se připojuje ke hře, kde někdy hrál, tak si ho save "pamatuje" a dá ho na pozici kde byl posledně a vrátí mu inventář. Kromě základní hry jsou navíc v MP již dostupné některé speciální scénáře. PvP jsem nezkoušel, ale zajímavé jsou týmové výzvy, kdy má každý tým omezený identický výřez mapy, následně v daném týmu pracujete společně a snažíte se být efektivnější než ostatní týmy. Úkoly jsou různé, ale většinou se jedná o výrobu určitého počtu produktů v omezeném čase. Nejvíc se mi líbil scénář, kdy byla na mapě truhla, kam bylo potřeba v určitém časovém vložit konrétní počet daného produktu. Pokud se vám to v časovém limitu podařilo, tak jste dostali náročnější produkt a další časové okno. Pokud jste to nestihli, tak váš tým vypadnul.
Další věc, která se mi líbí je, že lze před spuštěním nové hry pomocí spousty parametrů vyladit hratelnost k obrazu svému, podle toho jak moc velkou výzvu chcete nebo naopak klidný sandbox. Ohledně nepřátel lze nastavit opravdu hodně paramterů, které pak mají dost velký dopad na hru - dokonce můžete příšerky vypnout úplně, pokud se vám boj nelíbí. Případně lze (nejsem si jist jestli na to není potřeba mod) nastavit i nevyčerpatelná ložiska, která pak fungují prakticky stejně jako v Satisfactory, kdy se liší jen bohatostí - kolik vám toho dají za jednotku času.
-
-