Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jako nutno uznat, že když se člověk podívá, jaké měli tehdejší programátoři podmínky a jak museli bojovat s prostorem, tak člověk musí smeknout. To není jako dnes vzít hotovej engine, poskládat v tom hru, neřešit jestli má 10 nebo 100GB a když to někomu jede blbě tak říct "no jo, to si musíte koupit lepší HW". (o tvorbě takové hry v Dreams ani nemluvě)

    Z nedávných her si myslím, že podobnou frajeřinou je snad jen hra kkrieger, což je akční fps, kde bylo za cíl ji vmáčknout do co nejmenšího prostoru (a celá hra zabírá míň, než komprimovaný screenshot z té hry :-D )

    • Tak ono to bylo prakticky celé o optimalizaci a využávání všech možných triků, aby to na tehdejším HW vůbec běželo, vždyť jenom taková samozřejmost jako plynulý scrolling byl poměrně zásadní technologický milník a stejně tak first person 3D, které ale až do Quaka vůbec nebylo 3D. U dnešních indie her vidím největší problém v tom, že je vidět jakou profesi má autor - jestli je to programátor, grafik nebo designer či scénárista. Vzniká hromada nadějných her, které ale často hodně zaostávají v oblastech, ve kterých není jejich autor tak kovaný. Dříve musel být člověk hlavně zdatný programátor, to dnes už není nutné, ale díky tomu je pak hromada her neoptimalizoavný bugfest. Např. koukal jsem teď na Per Aspera, vypadá to zajímavě, ale nechápu HW nároky minimum 1050 Ti a doporučená 1070, ale grafika hry tomu absolutně neodpovídá.

  • 0tecFura

    Juj. Tu hru z úvodního obrázku jsem paril jako mladas a do teď jsem nevěděl, jak se jmenuje. Pitfall... Husty

  • victor

    Tak jako v Basicu , zakladní program musel být kvůli rychlosti jednoduchý , zbytek se musel generovat z dat v paměti kam se vměstnal strojovým kódem . Když jste měli disketovou mechaniku , měli jste šanci nahrát několik grafických obrazovek dopředu a s jednotlivymi částmi jste pak mohli dle vlastního nápadu hýbat . Kolize a pravidla byla jen na vás .... 

    Pitfall společně s RiverRaid byla jedna z mála povedených her na 2600 .

    Tenkrát to byla paráda , ale s tím jak roste počet lidí co se motají kolem her , roste i počet těch kdo vidí jen ten výsledek a základy je nezajímají ... 

    • Duchino

      Přesně, RiverRaid a každý večer zlomený joystick při něm mi šly víc do peněz než dnešní hry za 70 Euro :-D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit