• Nemôžem  súhlasiť s recenziou, zjavne autor Wolcen hral tak hodinku. Poďme postupne... spely padajú a keď nie, dajú kúpiť u vendora.  Na hru môže mať názor každý iný to áno ale....  Nebol dôvod skúšať iné povolania lebo sú všetky rovnaké? To vážne?! Presne co autor napísal ze by sa dalo kombinovať a chyba to... To tam je! Mága môžte hrať na x spôsobov a každý je unikátny ci spôsobom hrania alebo equipom. ALEBO môžte hrať kombináciu battlemaga, alebo mága s pištoľou atď. Každý spec ma svoj eguip. Možnosťi je neskutočne veľa ja som od skúšal len za mága tak 5. Aktuálne hrám Plaguemancera, Pure maga.  Na toto všetko by autor prišiel keby hru zahral do konca. O end game ani zmienka pritom im to vážne vyšlo, možnosť upgrade mesto a na základe toho vylepšovať staty alebo kvalitu itemu,zvysit si drop rate atď atď. Gemy u vendora sú ale nie také dobré ako padajú na misiách. Obtiažnosť misií TJ lv sa zvyšuje podľa toho koľko zvládnete. Na začiatku každej misie viete zakúpiť drop rate. End game je neskutočný a d3 môže len snívať o ich napaditosti. Technicky začali zle áno... ALE je vidno ze sa o hru starajú vychádzajú opravné patch. včera 3giga fix a plán je týždenný upgrade a doladovanie co je na štúdio o 13 ľuďoch úžas.  Dej to súhlasím, ale úprimne je to sekacka keď budem chcieť dej zahrám si Baldurs gate. Hrávam to dvaja ja Plaguemancera a kamoš war, a spely sa na vzajom podporujú napr mu hodne zvyšujem dmg.  Mam 62 lv a stale je co... Je kopec itemov ktoré potrebujem hlavne konkrétne staty na môj build.Talenty... skúste sa pohrať a uvidíte tie možnosti ci už veľa pokaziť alebo upraviť tak ze hráte zrazu iný level. Za mňa.... takýto end game som čakal od D3 a nedostal..... + štúdio sľubuje neustálu podporu a pridávanie obsahu.  Je toho veľa co autor nenapísal a hra má, ale aspoň v kocke od niekoho kto stavil nad hrou pár desiatok hodín.

• No kazdopadne vcera nahodili nejaky patch, ktery tu hru opet posunul blize k nehratelnosti, minimalne v online modu :D Specialne pro archery, kterym v online modu prestalo hitovat tak 80% utoku :D

• WortexCZ

Libi, nelibi... taky pridam nazor.

Je mi lito, ale s recenzi taky souhlasit nemuzu. Ne k vuli hodnoceni. Ale k vuli nesmyslum v textu uvedenym. At uz jde o skilly, nebo o "nezameritelnych" protivnicich. Ve meste (v hubu) autor recenze byl? Pytlicek obchodnika (obchodnice) na minimapce vpravo videl? No asi ne. Shift na uder bez nutnosti zamerit protivnika zkusil? No zjevne taky ne. Alt. pro vynuceny uder asi taky ne. A na to, az mi vypadne vhodny gem rozhodne necekam. Proste si ho OPET za par goldu u obchodnika koupim. Kdyz ne hned, tak za 15 minut, az se mu resetne inventar. Co se lootu tyce, tak diky vsem bohum - NENI TO PoE! Takze se kazdych deset sekund nebrodim ve stovkach nesmyslu, ktere jsou dobre akorat tak k tomu, aby se motaly pod kursorem (Ne. Addony nepouzivam). A ta "esteticka vec". To "kolecko" - nevim jak autorovi recenze, ale me umoznuje jednim otocenim udelat z melee tanka DMG dealera, nebo rovnou castera, bez nutnosti resetovat cely strom dovednosti. To je esteticka zalezitost? Jako fakt? Se zabugovanosti souhlasim. Ale lepsi se to. Vsecky neprijemnosti, ktere se mi dely pri prvnim hrani uz jsou pryc. Ale uznavam, ze sem asi klikar a za druhy - jedu si single player a MP jsem jeste ani nezap. Navic jako bonus - graficka stranka hry ma rozhodne neco do sebe. Na avatara je radost pohledet a to jak co se celkovyho vizualu, tak i animaci tyce.

Jsem clovek, ktery ma rad D3 v jeho soucasne podobe. Dokonce D3 momentalne povazuju za nejlepsi Diablo - kdyz pominu nostalgicky nahled samozrejme ;) Ale Wolcen se mi hodne libi. PoE me odradilo svou pekelnou prekombinovanosti a F2P modelem... Proste PoE sem opustil po par desitkach (asi tak jedenacti...) hodin a vim, ze se k nemu uz nikdy nevratim. Je to ovladanim. Je to tim jak postavicka reaguje. Je to tim jak si "panaca" obcas dela co chce a kasle na to kterou klavesu drzim, nebo na co klikam. Wolcen je v tomhle ohledu (pro me) jako Diablo 2 krizene s PoE - ale s velkymi moznostmi upravy postay v pasivnich skillech, neprekombinovane a dokonce s "goldy" namisto smenneho obchodu prvobytne pospolne spolecnosti...

A abych nebyl takovej padouch uplne ve vsem, tak s autorem odsouhlasim ono: "mene je nekdy vice". U Wolcena rozhodne plati dvojnasob!

• WortexCZ

Oprava... V pripade klavesy "Alt" sem byl uplne mimo. Naopak - je to (samozrejme) protiklad  Shift klavesy. Takze pohyb bez utoku. Pardonek ;)

• Realtoltek

Recenze mi přijde zcela neobjektivní vzhledem k tomu, že většina onlinovek má problémy se startem hry. Neznám skoro žádnou, kde by nebyli problémy. Daleko větší problémy měl Red dead redemption 2, kde to pro řadu lidí bylo nehratelné několik týdnů !!! Ale  v případě této hry byl použit evidentně jiný metr.  Wolcen je skvělá hra, na to že je tvůrců jen 13 tak klobouk dolů, protože je daleko lepší hra než upocený Diablo III s nemastným příběhem. Wolcen má slabý rating jen kvůli tomu, protože hodnocení sráží zapšklí fandové Diabla a POE. Dohrál jsem celou kampaň a nenarazil jsem na jediný bug, který by nějak bránil ve hře.

Takže dle mého verdiktu je to daleko lepší hra než Diablo III, POE je na tom lépe se stromem dovedností ale zas není tak skvělým zážitkem pro hru v partě.  Teď jen doufam, že studio vyladí skilly, opraví chybičky a přídají další a další obsah.

• Maxianimal

Diablo 3 je 8 let stará hra...

• Femt0

Oprava: Diablo 3 vypadalo před 8 lety jak 8 let stará hra.

• Maxianimal

V roce 2004 vyšlo z podobného žánru třeba Sacred. O dva roky později Titan Quest. Pokud si myslíš, že ty hry vypadají stejně, doporučil bych návštěvu na oční. A cestou to vezmi klidně na psychiatrii.

• za me asi tak 5/10 neni to spatny ale cekal jsem vic hlavne to docela dost zmenily od dob kdyz jsem to videl poprve tak 2 roky zpet pripada mi ze to dost upravili aby to bylo podobny d3

• Kupoval jsem za 17 EUR v early access a za mě úplná spokojenost.. grafika hezká, ability mě zatím taky baví, obtížnost příkladná..

Na můj vkus je to ale místy až překombinované - např. ty formy "Aspects of Apocalypse" mi tam nějak nesedí a využívám je jen jako CD na nesmrtelnost, když mi teče do bot. Itemů padá na můj vkus hodně a i těch atributů je hodně, takže mám problém se v tom zorientovat a trávit hodiny porovnáváním, co je lepší a co ne.. gemy taky zbytečně komplikované.. tím spíš, když jsem teď přišel na to, že si můžu za naprostý pakatel u vendora měnit typ toho socketu, takže je to vlastně úplně zbytečné.. Stejně jako vendor udělá za pakatel do itemů díru, což jsem taky nevěděl a jak pitomec čekal, až mi padne nějaká věc se socketem..

Příběh je hrůza, nelíbí se mi. End-game jsem ještě nezkoušel, jsem ve třetím aktu. Na bugy jsem nenarazil, jen mě štvou takové ty drobné překlepy v mechanikách hry typu - dodělám vedlejší Q, "zabij všechny potvory v jeskyni"  a přes půlku obrazovky se mi zobrazí výběr odměn, což se pravidelně stává v momentě, kdy jeskyně ještě nebyla vyčištěná, takže uprostřed boje s tuhou grupou vyskočí tohle okno a já nevidím na boj.. takže musím buď bojovat naslepo, nebo rychle vybrat odměnu. Stejně jako výměna itemů v inventáři je lehce neintuitivní (žádné drag and drop).

Ale za 17 EUR je to pecka.. porodní bolesti byly, první dny po release nešlo hrát, ale teď si nestěžuji..

• Saradasek

Ja s recenzí taky nesouhlasim. Hrajeme s kamosem a je to pecka podle mě tomuhle slavne diablo nesaha ani po pás a to jsem v diablu strávil hodně hodin. V recenzi chybí epicti last bossove v kazdem chapteru. Take krasna grafika a paradni lokace zde zmíněné vůbec nejsou.  Zatim jsem se do end game nedostal tak nemůžu hodnotit. Za mě tak 8/10 za zakladni projiti hry a celkový dojem ze hry. Bojim se že nové diablo nebude lepší než Wolcen. Mír.

PS:Pribeh Diabla 3 byl daleko horší. Zde je to prokladane velice kvalitnima cutscenama na které je radost se divat.

• prudislav

Mě se líbí jak se tady strhá zabugovanost u věci na který dělá 13 lidí , ale stalvný Diablo 3 který bylo rozbitý při launchi mnohem víc stejně dostalo 8ku 😂

• twicer

Dvojí metr se bohužel stal standartem. Můžeš se stím setkávat denně.

• clovicekO

Pls s tím standartem už ...

• twicer

Standartofobie? Si tam pls třeba domýšlej "je to normální".

• clovicekO

Nebo se už konečně nauč, že se píše STANDARD a přestaň prndat kraviny.

• twicer

Jdi si honit svoje ego s pomocí gramatiky zas o dům dál, cvoku.

• scuRRa

Nó.. s touhle recenzí nesouhlasím, resp. se stylem, kterým autor popisuje hru a obsah recenze.

V celé recenzi mi chybí jakákoli zmínka o end-game, který podle mého není vůbec špatný a např. takové "stavění" města je zajímavá feature.

Stížnost ohledně dropu spellů už tu vypíchl Mong, tedy že je možnost si je za "blbých" 2000 zlatých koupit u obchodníka.

Ano, technická stránka věci není zrovna zářný příklad 100% funkčnosti, ALE... Je třeba vzít v potaz, že za hrou stojí tým čítající 13 lidí... 13. To je dosti malý tým na takovou hru a přesto, dle mého, je hra skvělým počinem na tak malý tým vývojářů.

Co se skillů/spellů týče, tak je tu v tuhle chvíli meta jednoho spellu (Bleeding Edge), který zastupuje prakticky víc, jak polovinu buildů, ale předpokládá se nějaký nerf atd... Osobně jedu mage přes kombinaci několika ailments (ano, i tady jsem nucen používat Bleeding Edge pro bleeding ailment), ale viděl jsem i spousty zajímavých, slibně vypadajících buildů a např. "duplikování" spellů možnost kombinací krásně rozšiřuje.

Pokud technické potíže během několika týdnů vyřeší a přijde nějaký balance spellů, tak by mohla být hra velice dobrá a viděl bych to klidně na 8/10.

• Murlock

Na Grim Dawn dělalo taky asi jenom 6 borců a když to vyšlo z EA tak to nebyl takovýhle paskvil ala Bugthesda a to ani nemluvim o tom že Volcen byl v EA čtyři roky. Jako být čtyři roky v EA a pak vydat produkt který má pořád gamebreaking bugy, tak si řikám co tam jako celou tu dobu dělali. Taky přimhouřím oko na bugama obzvlášť když je ta hra po vydání, ale rozhodně nebudu zavírat obě oči když se mi doslova sype pod rukama.

• scuRRa

Osobně jsem narazil jen na pár technických potíží .. 1. samozřejmě nefunkčnost online modu několik pár dní po releasu (to přikládám spíše nečekanému náporu lidí). 2. v online modu jsou občas lagy při souboji hlavně boss fighty v kampani, ale to se mi prakticky stalo asi 2x nebo 3x... 3. bylo 1x propadnutí postavy pod zem při vstupu do dalšího patra Tier mapy. Jinak naprosto nic a hra mi šlape v pořádku.

S Grim Dawn to osobně porovnat nemohu, neboť jsem to nehrál (ta hra se mi nelíbí), ale i tak je to malý tým oproti tvůrcům her jako "tom clancy's ghost recon wildlands", kterej podle mého vyšel v naprosto příšerném stavu vzhledem k tomu, jak velký tým (hodlám tvrdit že i zkušený) na tom dělal. Nebo příklad za všechny ze stejného žánru .. Diablo 3 .. To bylo taky peklo (říkám jako člověk, který v té hře má cca 2000 h).

Takže pro mě přimhouřit oči o něčeho podobné problém nedělá.

Ovšem je to jen můj subjektivní názor ^^ Přeji hezký den

• Jojo, Wolcen je zabavna a zabugovana hra. Je to velka kopirka DIabla pridavajici vlastni pohled na vec a inspirujici se dalsimi tituly jako PoE.

S autorem recenze se neshodnu v negativnim pohledu na pribeh a hlavniho hrdinu. Sice tam jsou vsechna klise ktera existuji a nektere veci jsou celkem predvidatelne, ale pro tento herni zanr je to zcela dostacujici kulisa a duvod proc dal masakrujete nepratele (a pratele).

Skilly a vzajemne kombinace se budou ladit jeste tak pul roku, stejne tak jejich jednotliva vylepseni. Rozhodne vsak Wolcen nabizi skvele moznosti v kombinaci jednotlivych buildu, ktere jsou ted bohuzel upozadneny tim, ze nektere z kouzel a skillu jsou oproti ostatnim prilis silne. (nebo ty druhe prilis slabe)

Wolcen je jak postava na prvnim lvlu, pokud ji vyvojari budou opecovavat a rozvijet, tak tady budeme mit dalsi skvely porirustek do rodiny ,,diablovek,,