Přejít na výpis diskuzí
Záběry z GRID 2 vás svezou na pobřeží, ve městech i na okruhu
14.2.2013 | Petr Poláček
67 příspěvků
-
PC zoufale potřebuje nějakou pořádnou sandboxovou simulaci, nebo opravdu vyladěnou závodní arkádu. Už si ani nepamatuju, kdy jsem si na PC zahrál nějaké automobilové závody co by mě bavily.
NFS je už ve sra*kách dobrých deset let, Driver San Francisco, měl sice super fyzikální model, ale tak nějak mu chyběly pořádné tratě, město mě prostě nudí...snad Test Drive Unlimited 1, jenomže...ten měl ovládání dosti zvláštní, a o TDU 2 se raději nemá cenu ani vyjadřovat, to jsem po 15min s radostí smazal. Z Collinů se staly Ken Blockoviny co mají do Rally tak daleko jako Klaus do Bruselu.
Budu se sice opakovat, ale...kde jsou ty doby NFS 4, Porsche a Drivera 1, který byl sice taky ve městě, ale na svou dobu měl naprosto neuvěřitelný jízdní model a atmosféru osmdesátek. Co je to dneska za dobu, když nejlepší jízdní model má hra, která o autech vůbec není - Mafia II? -
-
Vlastne souhlasim, se zavodenim je to v poslednich letech docela bida. Ale v cem je to na konzolich lepsi? Co maji oproti PC? Forzu, GT5... a dal? Uz ani na konzolich pomalu neni z ceho vybirat.
-
Grid 1?
-
-
Nic proti Gridu, nepovažuju ho za špatnou hru, ale mě nikdy závody na okruzích moc nebraly.
-
-
Eh? Já teda nevím, ale Driver SF má dost otřesnou jak fyziku obecně tak jízdní model :D
http://www.youtube.com/watch?v=KAOYRwxeVWE&feature=player_detailpage#t=245s
To je jak FlatOut 3, jen ještě divnější xD -
-
Věc názoru.
-
-
Samozřejmě, jediné trochu objektivní měřítko je podobnost realitě a tam Driver SF opravdu ztrácí snad i nad NFS3. Nemáš to podávat jako fakt, že fyzika v DSF je super... ;)
Kdyby se tohle lidé naučili, bylo by na světě mnohem méně konfliktů... -
-
Ale já nemluvím o realitě, mě nezajímá realita. Nejsem jeden z těch, kteří touží po HC simulátoru. Chci dobře hratelnou a vybalancovanou arkádu, takovou arkádu, kde je jízdní model takový, že se hráč musí trochu snažit aby se nenabuřil a sem tam šlápnout na brzdu aby vybral zatáčku, ale zároveň aby to nebylo frustrující jako, podle mě, třeba Shifty. Tyhle měřítka mi splňují NFS III a IV a i Driver SF, byť i přes jeho dobrou fyziku, není ovladatelnost lepší, podle mě (ať máš radost), než starý Needy. Samozřejmě na reálném vzorci to bude vystavěno asi vždy, ale abych kritizoval to, že ve 150km/h krajinka ubíha jako ve 120km/h...to mi nevadí, pokud to nebude teda opravdu přestřelené, což mi u Drivera SF nepříjde.
Záleží jak, kdo chápe pojmy fyzika a jízdní model. Já osobně ty dvě věci dost odděluji, byť mohou splývat někomu do sebe. Pod fyzkou si představím jak kola kopírují terén a jak se auto naklání a houpe, víceméně vizuál. Pod pojmem "jízdní model" si představuji věci jako vlastnosti auta, nastavení adheze pneu v zatáčkách, jak auto hází zadkem a jak se chovají kola při zabrždění, řazení - nemám teď namyslí jen adhezi pneu, ale to jestli kolo brzdí pozvolna nebo se ihned zablokuje a přestane točit. S tím vším mají nové hry dost problém.
Př.: NFS IV má primitivní fyziku (vizuál) auto plave, ale když ho řídíš tak jízdní model funguje dost dobře. Řekni mi, kdy naposled u nové arkády, ti auto bylo schopno protočit kola na třetím stupni, pokud jsi vytočil tenhle stupeň do vyšších otáček? A teď nemám na mysli rozjezd pod plným plynem, ale třeba jen blbé podřazení za jízdy a pak přidání aby se kola utrhla. Například nové NFS, gumujou buď pořád což považuju za LAME, nebo jen na startu a pak to jede jak skůtr - pořád pozvolna zrychluje jako stroj z budoucnosti, který má dokonale plochou křivku výkonu. Čili pokud vidíš NFS III jako zastaralou hru na kterou se nedá koukat, věř, že kdyby se k tomu jíznímu modelu přidala pořádná fyzika máš dokonalou závodní hru, já teda mám, proto NFS IV pořád hraju, je to pr*el. -
Poprosim si NFS III video, kde jezdi auta lepe (realisticteji) nez u Drivera SF. ;)
Samozrejme nic proti klasickym dilum NFS serie, hrali jsme je tenkrat vsichni a nic lepsiho nebylo. Ale vzpominky a pamet maji tendenci veci hodne prikraslit. -
-
K těm nfs toliko, možná videa NFS III působí jako kdyby auto někdo tahal na háku po cestě, ale moc dobře si vybavuju (NFS IV hraju ještě teď), že jsem kolikrát špekuloval nad zatáčkama u tratí abych věděl, kdy dupnout na brzdu a kdy jen pustit plyn, popřípadě, jestli jde zatáčka projet i pod plynem, jinými slovy hratelnost NFS III a IV vždy byla o dobře vybalancovaném jízdním modelu, kde se hráč pohybuje u maxima co lze z auta dostat, než ho pošleš do pangejtu. To mi žádná novodobá arkáda, kterou jsem hrál od dob starých NFS nenabídla. Nové hry mají buď dobrou fyziku a špatný jízdní model, nebo špatné obojí to platí hlavně pro nové NFS, ktero ujsou otřesné naprsoto ve všem (samozřejmě opět pouze můj názor). Jen Mafia II má fakt dobrý fyzikální i jízdní model, škoda ale, že tam jsou auta co jezdí sotva kilo a všechny zatáčky mají 90 stupňů...
-
Nehrál, chtěl jsem si to koupit, pak přišla sleva, já se podíval na videa a zvážil, že to není pro mě. Nijak tu hru neodsuzuji, ale strašně mi to připomíná mnou nenáviděný Flatmobil z FlatOut 2 xD
-
Aoyagi: jj, cas je k NFS3 (a dalsim) hodne kruty. Tenkrat asi nejlepsi zavody vubec, dneska... radeji nemluvit. ;)
ad Driver - a hral jsi ho? Aut je ve hre snad kolem stovky a kazde se chova a jezdi jinak. Urcite tam jsou uklouzane rakety na kolech, ale i rozumne se chovajici pomalejsi auta. Jizdni model IMHO vazne povedeny, kez by tohle nekdy predvedlo nove NFS. -
Pochopitelně přeháním. Ale ta rychlost, které opticky dosahují auta v Driverovi, to mí dost připomíná Wipeout XL (který moc moc miluji). Každopádně videa z NFS3 jsou hodně ostrá xD
-
-
-
-
-
-
Mimochodem první GRID se taky dal hrát jako šílená arkáda, auta se neodplepila ze země a zabrzdit se dalo na deseti metrech, ale když jste všechno povypínali, dostali jste se někam na hranici simulace, takže já myslím, že to bude v pohodě.
-
-
No já nevím, já teda GRIDa nikdy nehrál, ale když se podívám na některá videa na YouTube s "all assists off", tak to má do simulace stále hodně daleko a spíš se to blíží už zde zmíněnému Wipeoutu *1*
viz
http://www.youtube.com/watch?v=NTBBnbN8fzU
...tohle auto jede v reálu Le Mans o minutu (!) pomaleji, max. rychlost na rovině má cca 290, no a ty průjezdy zatáčkama spíš připomínají vznášedlo než auto.
-
-
Jsem rád, že jsou tam auta, co se často ve hrách nevidí - alfa romeo, starý bavoráky, mercedes, mclaren, když to nebude mít ten příšernej jízdní model z shi(f)tů bude to super.
-
-
Ne, tyhle auta se ve hrách opravdu nevidí...až na to, že byly snad ve všech závodních hrách za posledních 5 let.
-
-
po prvnim shlednuti gameplaye.. kde vsechny auta (zavodni corvetty apod.) berou kazdou zatacku smykem.. mi akorat potvrdilo, ze takhle hra neni pro me...
nechci 100% simulaci, ale nejakej model by proste nebyl od veci.. *7* tohle je saskarna a bohuzel se bojim ze to dopadne jako TDU a TDU2, kde 2 byla velkym zklamanim *9* -
-
"Polosimulace" na PC jsou podle mě třeba SHIFT 1/2, DIRT 1/2/3 nebo F1 2010/11/12. Se zapnutými asistencemi jsou pak poměrně jednoduché i hry jako třeba GTR Evolution. Pokud ani to nestačí, pak se asi jedině obrátit na konzole (GT, Forza).
-
-
Asi jsem levej, nebo něco, ale Shifty se prostě nedají ovládat. Všechny auta se tam chovají, jako kdyby měly na zadních pneu olej. Shift 1 ještě budiž, ale Shift 2 tam jsem si připadal jak kdybych v autě v životě neseděl.
-
-
Prosim neplete stale mezi arkady slovo "simulace"... Ve zbytku souhlasim, ja chci Grid 2, ne neco co se jen jmenuje Grid2. U tdu souhlasim... jednicka zcela epicka (TDU1/Grid1 - TOP!!) a dvojka ?...
-
-
Nechápu ty zatvrzelé komentáře typu "když tam není cokpit tak je to automaticky sh*t hra". Upřímě bavíme se o hře která je z velké části arkádou s prvky simulace (rozhodně to nemá co dočinění s hrami typu Wipeout jak tady nějaké trdlo zmínilo to sis kamaráde spletl s NFS).
Mě se to líbí absence kokpitu je dána především tím že se vývojáři více soustředili například na management týmu a sponzory (no prostě ty podstatnější věci byly pro ně prioritou než věci které využívá nějaké zanedbatelné procento hráčů) A jestli to nějaký zatvrzelý sim hráč nechce akceptovat tak at pro mě za mě hraje rF2, LFS, ACR a jiné podobné hry.
Už jednička byla arkáda akorát postavená tak aby se tam vyřádili jak hardcoristi tak i hráči co neprahnou po simulaci. Mě osobně jednička bavila náramě a je evidentní že Grid je víceméně Toca takže co víc si přát. Já se na hru těším a doufám že se podle toho vyvede gameplay vypadá výborně.
Já jdu do obchodu s cílem koupit si arkádové GRID 2 a jestli někdo čekal že to bude simulace tak je u mě z prominutím d*bil -
-
Ses asi taky trosku zmaten... To ze hra nema kokpit pro me znamena ze se naprosto vzdalila sve predloze tedy Gridu 1, to ze grid1 mel kokpity neznamena ze byl simulace to sis trochu nabehl...... Grid 1 byla SKVELA ardkada jako celek, vcetne kokpitu. Neplet sem zadny simulace, HC hrace apd.. ti tyto hry nikdy hrat nebuou..... Simracery proste nezajima nic jineho nez HC sims.. To jen naivni lidi jako ty si mysli ze kdyz ma hra kokpit tak je automaticky stredem pozornosti simraceru, to je totalni omyl. Takze sis to prebral zcela posvem a vubec jsi nepochopil muj provni post. Zjevne ti staci pekny trailer abys letel do obchodu... a stejne takovove budou asi tve naroky.. staci jmenovka a penize jsou jiste, to je presne ten zamer.
Ja tady jen narazim na to ze v dnesni dobe staci vydat dalsi dil pod overenou i kdyz kvalitativne se ji nepriblizi ani z vlaku.. Staci ale znacka (a oni to moc dobre vi) aby spousta lidi letela hned po prvnim traileru do shopu... Podle me by mela byt vsechna pokracovani vylepsenymi verzemi prvnich dilu, ne naopak......... tohle ti zjevne ale vubec neva. -
-
Grid 1 měl kokpit jako doplňek hry nevím máš asi IQ tykve když čtu ty tvoje bláboly tak se musím pousmát. Jednak Grid samotný není čistá arkáda (čistou arkádou se třeba myslí NFS Hot Pursuit 2010 to je čistá arkáda) Grid má jádro stavěný na systému Toca Race Driver dokonce se to i tak mělo původně jemnovat. Hra je z cca 60% arkáda a zbytek simulace.
Roky letité jsem hrával stary rFactor dokonce jsem měl i na svém serveru vlastní servery pro hráče s různými nastaveními či mody (třeba F1 nebo Octavia Cup aplno dalších) čili opět si zde napsal debilitu neskutečných rozměrů. Rád si zahraju jak arkádu tak i dobrou simulaci nejsem omezený vůči arkádovím titulům ani vůči simu. Je řada lidí co občas vypne u arkády nebo u hry která je z velké části arkádou.
To že Grid měl kokpit je sice hezké jenže ho užívalo jen zanedbatelné procento lidí proto se ty vývojáři rozhodli než se modelovat s každým kokpitem zvášť(doporučuji si to vyzkoušet třeba jen Blendru ono by tě to rychle přešlo) raději čas využili na podstatnější funkce celé hry a za to nevidím důvod je ostře kritizovat.
Na druhou stranu bych pochopil kdybys svůj útok rýsoval na bázi "Tak nám aspoň vydejte modérské nástroje pro váš engine" aby třeba kokpity mohly udělat modeři (proč ne to bych se tě klidně zastal). Jenže ty tu akorát pouštíš síru a to je celé!
Já si jdu kupovat hru na základě gameplay videíích které vypadají přesně tak jak sem požadoval. Nejsem psychopat co se honí za super uber ultra detaily jde mi hlavně o to aby to mělo zajímavý příběh a podobné ovládání jako u jeho předchůdce + kvantum vozů a jsem spokojený. Jelikož na PC nic kvalitního za poslední dobu nevyšlo v tomto žánru tak jsem za Gridy opravdu vděčný. Ale jestli si tu chceš prudit a rejpat tak pro mě za mě se tím klidně udav HAWK *1* -
Jednou píčovinou, kterou stejně nikdo nepoužíval se strašně vzdálila no, pán má pravdu. *11*
-
-
deti co maji rady still ala NFS ovladam motorovy clun 2ma tlacitkama tak ti to urcite neopuzili, pro takove je novy Grid idealni volbou .) masti do obchodu... *1*
-
-
-
-
Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=ZjA3Qj0JC_o
http://www.youtube.com/watch?v=Vl66eyFxnAI -
-
Hmmm... má to "takovej divnej feel".
-
-
Jo... fyzika. Ty auta jezdi jak přibité v jednom směru. Jak kdyby se to napětí z jízdy vytratilo. V jedničce člověk mohl udělat hodinky na každé zákrutě, pokud neubral plyn, a s citem ji vybral. Tady to vypadá spíš jak jízdní model NFS. Šipka dopředu nonstop zamáčkla, pak jen doprava, doleva, a o zbytek se postarají ti rádoby "pomocníci". Jen doufám, že finální hra bude podobná jedničce.
-
-
V jednicce si mohl jezdit s pohledem z kokpitu napr. v 350z v Yokohama Docs vse dverma napred.. super feeling. Tohle stim nema zhola nic spolecneho. Tečka.
-
Teda zrovna Camaro jezdí v jedničce taky dost na prd... kvůli tomu se mu vyhýbám. Nejradší Plymouth Barracuda :D
-
-
-
-
Kdyz na okruh, tak jedine bez kokpitu *1* ... no way.
-
To je úžasné, jak u naprosto každé zprávy o Gridu se seběhne banda idiotů tvrdících něco o tom, že oni hrají jen to správné, ty jejich rádoby-simulátory xD . Úžasný elitismus. Až mi to připomnělo Vávru.
Nicméně, ten GRID 2 pořád vypadá na posun tím lehce hroším směrem... No, doufám aspoň ve větší vozový park. -
-
Ja psal jen o grafice. Fyziku G2 hodnotit nechci i kdyz se mi z toho co vidim v jejich trailerech moc nelibi. Muj pohled na vec se ale od Gridu 1 docela zmenil.
-
-
grafika je pouze vzhled, ocividne tohle proste dneska staci, aby to pekne vypadalo..... to je vazne strasne smutny. Naroky dnesnich hracu jinak asi zcela zadne ? .... teda krom grafiky ???
Jediny duvod proc mam zaplatit za G2 ?? Abych videl peknou grafiku ?? to prece neeeeeeee. -
-
Ja neco takovyho psal? At hledam jak hledam tak nic takovyho nemuzu najit...
-
-
-
A ještě lepší je, jak se vždycky seběhne banda individuí bytostně přesvědčených o tom, že jediný důležitý parametr závodní hry je grafika, i když pravda je spíš opačná.
-
-
No, těch už tolik není. Ale né že by grafika byla nedůležitá. Co se mě týká, nejdůležitější je model poškození. *1*
-
-
v tom pripade vubec nechapu proc ses sem obtezoval... To dava stejny smysl jako kdyz nekdo zkusil Rf2 nebo Cars a chodi do diskuzi k arkadam rikat ze Rf2 a Cars jsou lepsi (pac to nejsou arkady) *3*
Pro me je Grid1 jednou z nejlepsich arkad. Tohle? Je pro me jen "rychle musime to stihnout vydat" a podle toho to taky bude vypadat. Takze pokud o jejich hre mluvi zavodni jezdec a hra v konecnem dusledku postrada i pohled z kokpitu je to proste k smichu. Asi neco jako E3 fake prezentace noveho AVP :) Dnes se klade veskery duraz na PR vyplach, duvod je naprosto logicky: koncovy produkt je spatny. -
-
Obtěžoval jsem se sem, protože původní GRID nejenže přes všechen ten blur vypadá hezky, ale i se příjemně řídí i na klávesnici a má slušný model poškození. Ježiš a že si pozvali nějakou vyhřívající hvězdu, nebo koho, tomu se říká marketing. Je to odporné, ale podle toho hru opravdu nesoudím...
-
-
Njn nekdo soudi dle zvastu, nekdo zase dle traileru "jezisi" :D Tak jako tak to na prvni pohled vypada jako strasna nuda nemuzu si pomoct. Grid pro me mel svou kvalitu diky kokpitum, kdyby grid1 byl bez kokpitu (ktere byly mimochodem naprosto vymazlene...) tak si na nej dnes lidi zde nevzpominaji... Ba dokonce nebrani ani tady nastupce ktery stim urcite bude mit jen pramalo spolecneho... hlavne ze ma v nazvu GRID !!! to tady zjevne hodne lidem staci............. a to neni jen tahle hra ale 90% pokracovani her v dnesni dobe. Tohle se z meho pohledu uspesne radi do sekce nfs bullshit.
-
-
-
-
-
-
Nezájem k těmhle hrám..pro mě akorát rFactor 1,2..možná Project Cars..
-
Jste se posr*li ne asi, to nesaha Forza Motorsport 4 a Gran Turismu 5 ani po kotniky, takova grafika byla na PS3 a xku pred nekolika lety *16*