Přejít na výpis diskuzí

Blíží se 3D tisk kovu, součástky zlevní až padesátinásobně

25.9.2018 19:38
Ladislav Loukota 12 příspěvků

3D tisk má obvykle pověst oboru, v němž je nejčastějším materiálem plast. Producent tiskáren Hewlett Packard to však hodlá změnit svou novou průmyslovou tiskárnou operující s kovem. Masová produkce součástek bude zajímat především výrobce automobilů - slibuje totiž přijít s komplexními kovovými díly....

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • egoist

    Soumrak našeho  živobytí ?

  • ¨Já si koupím 3D tiskárnu až tehdy, kdy na ní budu moct tisknout hovězí maso a to za náklady zlomkové, vůči cenám v masnách.

    • První pokusy o hotová jídla tištěná na 3D tiskárně jsou starší jednoho roku.

      Otázkou jsou suroviny, zejména při tuzemském odmítání separátů a "Éček".

  • počkejte až se toho chytí čína, to bude tisíckrát levnější

    • Čína se toho přece již chytila - třípodpažní rodinný dům vytiskli přede dvěma lety, ne?

      Nedlouho po tom, co v Singapuru vytiskli jednopodlažní úřadovnu Ministrstva životního prostředí (pokud si popis dobře pamatuji).

      • ano, bavíme se tady o kovech

        • Jistě. A někdo k tomu přidá hovězí maso, jiný domeček. Tak to chodí.

  • HM pekne viejko, ale to nejdulezitejsi opet chybi vlastnosti vytisteneho produktu jako pevnost, hladkost povrchu, odolnost atd. Tim by meli zacit...

    • koenigsegg jiz nyni tiskne turba do svych vozu, nemyslim si tudiz, ze by byl nejaky problem s pevnosti, odolnosti ci kvalitou

    • Pokud je mi známo, aktuálně je špičkovým výstupem 3D tisku brzdový třmen pro Bugatti Chiron. Je vytištěn z titanu a stojí údajně asi milion Kč. Předpokládám, že u výrobku tohoto druhu se o pevnosti, přesnosti a trvanlivosti nediskutuje.

      • Brzdový třmen obecně je součást hrubé struktury i povrchu. Pracovní část třmenu je k opracování a nevidím problém v opracování titanu. To že byl "tištěn" z titanu snad hovoří o jeho hmotnosti než o obecné jakosti dílce. Obecně si myslím, že se tato technologie má nazývat jakkoli jinak než tištění, nic se nelisuje netiskne něco k něčemu a nejblíže se mi tomu zdá z češtiny prášková metalurgie. Zrovna nedávno jsem měl v ruce díl takto vyrobený z oceli a byl ve svém provozu zničen. Při pohledu do struktury pouhou lupou bubliny, necelistvosti, zkrátka každý slévač by se červenal za takový výrobek. Ještě je mnoho práce a vynalézání k průmyslové výrobě a dokonce u aut? Kde informace autor bere, slyšel někdy jak se kontroluje kvalita v automobilovém průmyslu?
        • Kde by je autor asi tak bral? Tady: ( http://www.auto.cz/bugatti-ma-nejvetsi-titanove-brzdove-trmeny-vyrobene-3d-tiskem-112860 ).

          Jistě by česky správněji bylo použít pojem "prášková metalurgie", nicméně protože se jedná o postupné nanášení tenkých vstev s pojivem, bližší je "sedimentace" nebo "napařování" nebo "nátěr" (jako u japonské lakové misky, ne?). Ale protože ve světě si takové problémy nepřipouštějí, budeme muset ten 3D tisk skousnout, rozdýchat nebo rozchodit.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit