Přejít na výpis diskuzí

Není snad solární silnice praštěná myšlenka?

25.8.2019 8:43
Ladislav Loukota 28 příspěvků

Projekt solární silnice v Normandii skončil nezdarem. Silnice vyráběla málo elektřiny a auta ji rozbila.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nevadí, že je to technicky nesmysl (otěr pneumatik, sníh,led a pod.), hlavně že na to dostane autor peníze, s kterými už si poradí - prostě je vyčerpá.

  • Přečtěte si v dobovém tisku, jak tehdejší veřejnost reagovala na první jízdy lokomotiv v Anglii. Nebyl vynález procesoru také praštěná myšlenka, nebyla myšlenka webu také jen praštěnou myšlenkou?

    Díky Bohu za praštěné lidi s praštěnými myšlenkami, kterých potom my, nepraštění rádi používáme.

    Nejsme totiž tak praštění, abychom na to sami přišli. 

  • Víte kolik neúspěšných pokusů musel realizovat otec žárovky?

    Když se ho student ptal, proč to vlastně dělal a co mu ty neúspěchy přinesly, tak odpověděl: "Na rozdíl od Vás znám 19786 způsobů, jak žárovku vyrobit nelze."

    Cesta pokroku nebyla nikdy ideálně rovná. Hledejme a snažme se, zkoušejme.......Nebo existuje druhá varianta - zpět do korun stromů jako slečna Greta. 


    • nebyl to Edison? ten blbeček co ho vyloučili ze základky protože nezvládal základní učivo, jeho matka dostala dopis ať ho dá do zvláštní školy no neřeklamu proč jde jinam resp. si vymyslele že je genialní a blbeček tomu věřil... teď už chápu 19786x vyrobil zmetek blbost a no nakonec se i na blbečka ze zvláštní školy štěstí usmálo a ZCELA NÁHODOU objevil žárovku :D

      • Dej nám Bůh víc tak vytrvalých "blbečků" 

  • Nechápu jak někdo zodpovědný si může myslet že solární silnice měla šanci na úspěch.... Fakt mi hlava nebere ani jeden argument... 

    Možná jeden, že přišel k investorovi někdo a řekl "hele na tomhle projektu ukážeme že je to blbost, že jsou to vyhozený prachy, jděte do toho?" Jen si nejsem jistej jestli to tomu investorovi opravdu stalo za to.

    • axell1990

       Ona je to hlavně strašně lákavá myšlenka, jen vezměte v potaz kolik silnic máme kdyby byly všechny solární tak v podstatě nepotřebujeme elektrárny a máme čistou energii(samozřejmě by bylo třeba nějak vyřešit to že ne vždy slunko svítí a občas nám na silnice napadá třeba sníh). Nemluvě o tom že by se z vyrobené elektřiny mohli financovat opravy a silnice by konečně nevypadali jako ementál nebo v lepším případě shluk záplat. To že to zatím nejsme schopni provést z technického hlediska je samozřejmě druhá věc, ale do budoucna je to minimálně zajímavá myšlenka.

      • Myšlenka co prezentuje té lákavá je, ale obsahuje tak očividný protimluv že to musí trknout snad všechny.

        Máme problém vytvořit odolné silnice z materialu, který je samoopravný, velmi pevný a odolný s dobrými adhezními vlastnostmi (asfalt jako pojivo tvrdého materialu). A solární panely nejsou ani pevně ani samoopravný ani odolné. Určitě ne tak pevně a odolné jako beton a i ten je jako materiál pro silnici problémy.

        Ale dobře představte mi lepší materiál na silnici  než se používá teď a vysvětlené mi jak chcete aby byl solárním panelem.

        Nebo si představte že postavíte asfaltovou silnici a nad ní solární střechu a vysvětlené mi proč si myslíte že vyjde levněji a výhodněji to zkombinovat do jedné vrstvy. Ekonomicky, udrzbove.

      • Vaše nápady jsou perfektní, zejména, cituji: "...by se z vyrobené elektřiny mohli financovat opravy a silnice by konečně nevypadali jako ementál...".  Jsem ale přesvědčen, že jediný ekonomický systém, který by umožnil realizaci takového nápadu, je komunismus.


        • axell1990

          Vzhledem k tomu že komunismus není realisticky dosažitelným ekonomickým systémem a veškeré pokusy o prokázání opaku musí zákonitě skončit socialismem tak v podstatě říkáte že je to nemožné. Se současnými materiály souhlasím jak píši cituji(sám sebe no to je úlet :D) : "to zatím nejsme schopni provést z technického hlediska". Ale nevidím důvod proč by v případě že se taková technologie stane reálně použitelnou, proč by například ČEZ nebo jiná částečně státně vlastněná společnost nemohla spravovat takový systém, a samozřejmě aby fungoval tak by ho musela udržovat stejně jako nyní elektrárny a rozvodnou síť a funguje to i bez komouše.

          • Patrně jste nepochopil, že zpochybňuji ekonomickou stránku projektu, který technicky proveditelný je.

            Příklad: je možno realizovat silnici s vyhrazeným solárním pruhem pro osobní automobily. 

            Podmínky: minimalizovaná šířka pneumatik, jednotný rozchod, autonomní řízení pro velmi přesné udržování ideální stopy, která by nebyla pokryta solárními články - současné elektromobily již mají některé prvky implementovány. Současná úroveň techniky to umožňuje v sériové výrobě (!), i tuzemští zemědělci používají automatické řízení traktorů, které dokáží udržovat t,zv, kolejové řádky při všech agrotechnických pracích, a to i několika letech o sobě, je-li to nutné.

            Na současné D1 by pak bylo možno provozovat pruh pro kamiony s jedním rozchodem stop a pro osobní automobily s druhým rozchodem stop. Atd.

            Tolik k technice a řídícím systémům. Ekonomika, to je ale jiná káva.


            • axell1990

              No jsme asi každý na jiné vlně já tu myšlenku od začátku beru z úhlu budoucnosti, kdy něco takového může dávat smysl v případě vývoje technologie, která by byla schopna vydržet nápor dopravy a zároveň byla dostatečně efektivní aby taková vozovka za svoji životnost zvládla vyrobit dost energie na to aby se vyplatila.


              Se současnými technologiemi kde se u některých solárních panelů dá polemizovat i o tom zda se vůbec vrátí jejich pořizovací hodnota mě tedy vůbec nenapadlo polemizovat nad proveditelností nebo rentabilitou podobného projektu.

  • Přilby postupně přibyly pro cyklisty a lyžaře, potom nějaký horlivě iniciativní novátor prosadí přilby pro všechny účastníky silničního provozu, tedy i pro chodce, a nakonec možná další iniciativně blbnoucí zlepšovatel vymyslí malý solární panel pro každou přilbu, takže k povinnému nošení přilby přibude povinné vybavení této přilby malým solárním panelem. Bruselští eurohujeři mají hlavy nabité poťouchlými plány a naši kolaboranti ve službách Bruselu a Berlína nadšeně schvalují sebevětší blbost z dílny bruselských byrokratických hujerů. Ke schválení totiž stačí, že šílený nápad pochází z Bruselu nebo Berlína. 😎
    • Co dokáží moskevští sovětohujeři to jsme poznali za sovětské koloniální správy po r. 1945 a přímé okupace od r. 1968 do 21.6.1991, kdy odtáhli poslední východostepní okupanti. Zůstalo zde ale spousta jejich špionů a kolaborantů z občanů ČR.

      • Čistíte si nadledvinky vážený Občane? Jak souvisí Vaše hořká slina s výzkumem solárních komunikací prosím? 😀

        • Děkuji. Já se do diskusí o jakýchsi ........hujerech nepouštím, protože to je pomatený pojem a já mu nerozumím. 

          Každý, kdo s něčím (třeba jen v dílčím problému) souhlasí, ještě nemusí být Hujer - moskevský, bruselský nebo americký.

          Svět je pestrý a nabízí mnoho možností. 

        • Pane kolego, to je odpověď na vyjádření pisatele, kterého straší jakýsi "eurohujerismus" a který nebyl nikdy v Bruselu, jinak by věděl, že je to krásné město. 😍

          • Berlín je také krásné město, o Mnichovu nemluvě. Nebo se opět mýlím?

            • Ale jistěže to jsou krásná města. I Moskva stojí za návštěvu a za prohlédnutí. 😛

        • Promiňte, ale zde se musím Obcana zastat, protože, cituji:"Co dokáží moskevští sovětohujeři" jsme skutečně poznali. 

          Proto se na základě trpké historické zkušenosti musíme mít dvojnásob na pozoru před bruselskými eurohujery, vzešlými ze stejného kadlubu. 

          Ostatně soudím, že EU má být opuštěna a jsem rád za Obcanovu nečekanou podporu.

          • Obávám se, že syn (filius) je vyznavačem komunismu nebo agentem StB či dokonce KGB, když ho straší jacísi "eurohujeři a táhne ho to do východních stepí. V tom případě bych mu doporučoval, aby emigroval do CCCP. Pak by si ovšem musel svůj nick změnit na "CЫH"😛

            • Neplácejte blbiny, nebo nevíte, že CCCP už od 31. prosince 1991 neexistuje?

              • Reakce na příspěvek:

                Hmm, to že se CCCP přejmenoval na RF tak se nějak zásadně změnil?

                • Reakce na příspěvek:

                  Zajímavá úvaha. Tu si budu muset zapsat jako oslňující svou nepochopitelností.....😉Dle téhož myšlenkového postupu když se Rakousko-Uhersko přejmenovalo na republiku Československou se vlastně nic nestalo a žijeme dodnes ve stejném systému. Nechápu tedy občasné nářky některých jedinců kteří na časy CK mocnářství vzpomínají jako na údajně minulé......😯😀

  • Protihlukové stěny by se mohly dělat z fotovoltaických paneů a také na našich sídlištích a panelácích jsou tisíce a tisíce m2 nevyužité plochy

    • Nevyužité plocha domů jsou v pozadí návrhu energeticky soběstačných budov: 

      Revoluce přijde v lednu. Nízkoenergetické musí být všechny nové veřejné budovy.Nové a nově rekonstruované domy budou nyní muset šetřit energii jako současné nízkoenergetické domy a navíc jí budou muset vyrobit stejně nebo téměř stejně, kolik jí pro svůj provoz spotřebují. Od ledna 2018 začne opatření platit pro všechny veřejné budovy bez rozdílu jejich obytné plochy a pro všechny ostatní objekty s plochou nad 1500 metrů čtverečních.

      „K zpřísnění dochází v určitých krocích postupně, aby se jak investoři, tak i projektanti a stavaři měli možnost na tuto novinku připravit. Inovace vidíme spíše u zakázek financovaných z privátních zdrojů, veřejný sektor se snaží zpravidla držet osvědčených technologií. Tyto změny by ale mohly celou situaci posunout rychleji kupředu,“ říká Jiří Vacek, ředitel společnosti CEEC Research.

      Již letos se přitom opatření týkalo veřejných budov s obytnou plochou nad 350 metrů čtverečních. Pro všechny ostatní budovy začnou stejné standardy platit od roku 2020.

      https://www.euro.cz/byznys/energeticka-narocnost-budov-2018-pasivni-domy-smernice-eu-1376731

  • Postavit solární stříšku, případně tunel. Na silnici by nepršelo, a určitě by to bylo levnější.


    • V úvaze postrádám uhlíkovou stopu nosné konstrukce, protože ta by se musela vyrobit, instalovat a udržovat.

      Jednodušší by bylo pokrýt fotovoltaickým sběračem vhodně orientované svahy náspů a zářezů silničního tělesa.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit