-
"Tyhle společensky jen slepé, hluché a němé uboze zbabělé, a srdečně neupřímné, hluboce jen "morálně tupé a zbabělé" a pokrytecké katolické ovečky co nekonají si už osobně nezaslouží nosit kříž ani hystoricky mluvit v jeho jménu. Chci se hlásit k Pravoslavné církvi a přitom hledat a najít lidštější kompromis právě s ruským socialismem není vubec žádnou společenskou utopií -Anarchismus v Rusku předcházel a musel dějinně kulturně tolik předcházet vzniku socialimu ostatní země s výjimkou Ruska nikdy kulturně nepochopí proč tomu tak kulturně bylo a za jakých hystorických podmínek k tomu docházelo!! Budu ho ideologicky levicově lidsky podporovat a především dějinně kulturně sociálně chápat - ale pravoslaví je mu dějinně kulturně v Rusku nadřazené, musí se kulturně i společensky dnes najít pro samotné Ruské Pravoslaví a pro lidský demokratičtější Ruský socialismus nějaký jasný politický kompromis! Mím ideologickým vudcem a snem už konečně není žádný ke konci života přesvědčený pacifista Albert Camus a jemu hystoricky podobní rádoby intelektuálové, tahle kulturní "intelektuální smetánka" je mě dnes naštěstí kulturně hodnotově už konečně vzdálena a uplně cízí - nejsem žádný filozof ani existencialista a odmítám to psát jsem, došlo k tomu jen shodou komentovaných okolností. Mám v tom všem kulturním zmatku, kterým jsem prošel, dnes společensky a kulturně hodnotově politicky už jasno - právě křestanství je mě dnes mnohem blíže než jsem si dosud do té doby jen myslel. Budu ideologicky ctižádostivě umírat ve jménu Ruska a jejich literárních umělcu, věčných "Ruských klasiku" Michaila Fjodoroviče Dostojevského, Nikolajeviče Lva Tolstého. O to více skutečně nemám rád a nenávidím celou majetnou a falešnou samotnou Římsko Katolickou Církev a její morální nedotknutelnost, její morální svrchovanost, která si na svých slepích pokryteckých katolických ovečkách, na kterých uboze "morálně profituje", si dnes uspěšně jen mastí si jen své církevní kapsy. Tyto slepé Katolické ovečky jsou dnes hystoricky zbyteční. Proto Hystoricky vymítit z Evropských hodnot a snad z demokratických hodnot Naší celé demokraticky pochybné Evropské morálky celou Římsko-katolickou Církev a její svrchovanost. Film je to dobrý, upřímný a pravdivý. Snad i proto to shodou okolností píšu k němu, i když nechci, protože tady jsem hodně přemýšlel a také bohužel hodně přehnal už své minulé, už své předešlé komentáře ke křestanství, nikoliv ke katolické církvi. Lituji dnes hodně toho, je mě to moc líto. Pro někoho jsem tím jen hluboce morálně pošlapal samotné křestanství, její tradice, nemyslím si to." MARTIN DYNTAR, Hradec Králové.
-
"Bis Zum Bitteren Ende" Až do Hořkého Konce s celou tou naší římsko katolickou církví ve společnosti, která v minulosti uspěšně morálně očistila, chránila a společensky kryla ráda vysoké německé nacistické pohlaváry, ted kněží s jejich pedofili a s pedofilními sklony a nakonec proklíná LGBT komunitu protože neví že Ježíš Kristus by byl dnes nejspíše podle Darwinovy radikální evoluční teorie pohledu na evoluci v přírodě vlastně i Ježíš Kristus nakonec také zvíře a podle Sigmunda Freuda a jeho psychoanalýzi by byl pravděpodobně ještě navíc bisexuální, protože rád přece rozdával svou lásku bez rozdílu na pohlaví snad uplně všem lidem ve společnosti! Ne věřím ale jinak, ne podle Bible, ale podle vědy dnešní forenzní psychologie. Odkaz: forenzní psycholožka Julia Shawová "Zlo aneb Věda o Temných Stránkách Našeho Lidství" aneb nový pohled prostě na psychologii, na psychiatrii i na Bibli, co se v ní nikdy z jejich tradic nedočteme a z Bible se nikdy uspěšně nedozvíme. Nevím jaké správné i y.. ale polopravdy, pokrytectví, lži, předsudky a mýty ve společnosti jsou vlastně dnes uplně jedním a totéž. A tím naštěstí fakt uspěšně končím a jdu raději už za naježenýma svobodnými a nezávislými lidmi ve společnosti, pro které vubec nic dnes není TABU, neznámo a tajemno v jejich radikální komunikaci... forenzní lišák jeptiškář MARTIN DYNTAR se nakonec upsal.
-
Tak představitelum dnešní římsko katolické církve za druhé světové války v minulosti nestačilo společensky morálně hodnotově chránit a společensky krýt vysoké německé nacistické pohlaváry a šup s nima ven mimo celou naši Evropu třeba do Argentiny, ted se ta duležitá myšlenka našim českým divákum konečně znovu i divácky připomíná (proč k tomu uplně ne tak zcela ojediněle za druhé světové války v době protektorátu vlastně docházelo) v žánru režisérsky řemeslně režijně vytříbeného sedláckého westernu se s ní režisérsky divácky trochu pohrává, už zajímavě, upřímně a pravdivě. To chce skutečnou režisérskou odvahu u nás v Česku něco takového v dnešní době ještě dokázat upřímně tak skvěle vyjímečně nezávisle na našich českých poměrech natočit. A stejně bych se asi marně ptal proč dnešní římsko katolická církev ve velkém kryje pedofily věřících dětí a nezletilích tam kde by měla raději hodnotově uplně od základu už přehodnotit a prostě zrušit celibát u kněží. Jediné správné řešení neuznávat tam tradice. I ty potřebují svým zbusobem reformu k lepšímu. A pak osobní odpor a pohrdání katolíku LGBT komunitou ve společnosti, neuznávání LGBT komunity tam kde sami nemohou po pravdě vědět zda Adam nebyl homosexuál či bisexuál a Eva Lesba nebo nymfomanka. Tady asi pomuže místo Bible už jen Darwinuv evoluční pohled na přírodu, asi první primáti (zvířata) a pak teprve lidé. MARTIN DYNTAR, snad i konečně nový reformátor katolíku ve společnosti.
-
Dobrý film na naše české po poměry, ve kterých je naopak vždy skutečně těžké a skutečně častěji i nemožné chít a dokázat ještě nátáčet filmy nezávisle ve stylu Františka Vláčila, ale už bez zbytečného lyricky nesrozumitelného, žánrově už přespříliš filozoficky hlubokého a zbytečně už složitého filozofického žánru kupř. u pozdní filmové tvorby u rusa Andreje Tarkovského, který se ještě přímočaře psychologicky dějově srozumitelně filmově vyjádřil především už ve své rané filmové tvorbě ve snímku "Ivanovo Dětství" a pak už u něj nerozumím divácky bohužel či naštěstí už vubec ničemu, vše zbytečně složitě dlouze dějově metaforické, v jinotajích metafyzické zbytečné hloubání nad smyslem života, který se dá vždy divácky ještě přímočaře vyjádřit naopak hluboce kriticky realisticky dějově přímočaře a srozumitelně u "Sedmé Pečeti" Ingmara Bergmana nebo u dějově více životně hluboce kriticky osobně realisticky příběhově více dokumentárních snímku poláka Kieslowského a němce Wimma Wenderse. Stačí jako nejlepší příklad nového kritického realismu ve filmu zmínit íránského režiséra a dokumentaristu Arashe T. Riahio s jeho nejlepším koprodukčním filmem "Ein Augenblick Freiheit" (2008) - má první skutečná divácká hluboce esejistická kritika vznikla právě k tomuto jeho filmu. Nevím proč o tom všem divácky mluvím, snad jen že "Je Třeba Zabít Sekala" je vyjímečný český film s nejlepšími hereckými výkony, se znamenitým filmovým scénářem, s dobrou kamerou a s utkvělími dialogy mezi hercemi, na které se divácky nikdy už jen tak nezapomene. Zatímco kupř.divácky skutečně intelektuálně vysoce divácky nenáročný český film "Samotáři" se vubec nezapsal do našich dějin české kinematografie, snímek "Samotáři" se uspěšně tváří jako nezávislí český film, ale není jim. Pro naše nenáročné české diváky možná i ano, kterým stačí převážně a častěji mainstreamově už jen divácky filmově hollywoodský happy-end v naší české nenáročné filmové produkci. Stále je bohužel naše česká nová kinematografie hodnotově dnes už jen prumyslový konzum a divácká zábava v americkém stylu natáčení, ačkoliv všichni někde v hloubce upřímnosti svého srdce vždy divácky očekáváme a vždy potřebujeme divácky všichni hodnotově něco mnohem více. A právě tento film "Je Třeba Zabít Sekala" nám to dnes divácky dává, ukazuje snad ze všech našich českých filmu tu pravou falešnou a pokryteckou tvář dnešní a vždy našich lidských morálních hodnot zbabělé římsko katolické církve, která je hodnotově morálně zkorumpovaná, která si do dnešního dne o sobě asi skutečně myslí že snad už jen hodnotově nejvíce svými penězmi a svou agresivní poslušností a neodmlouváním u lidí se svou tolerancí všeho špatného ve společnosti se každý z nás jednou vykoupí ze svých mravních hříchu, možná jen v právní rovině viny běžně v Americe na kauci a druhý čestní a upřímní lidé mužou díky ní morálně trpět stejně jako naší hodnotově římsko katolickou církví uvězněný a upálený Jan Hus a vyobcovaný reformátor církve Martin Luther za své osobní přesvědčení a názory uvídíme nejlíp ukázkově i v tomto českém sedláckém westernu "Je Třeba Zabít Sekala", jak panbíčkář si najme na špinavou práci raději druhé lidi k čemu sám nemá u sebe odvahu téhdy kdy u sebe morálně zradí všechny své křestanské ideály a prohraje sebe, svou čest i sebeuctu u sebe a zbyde pak jen své pokrytecké morální lhaní a ospravedlnování své zbabělosti. Skvělí film. Nejlepší český film, nikdy jsem stejně nemusel mít sám o sobě rád katolíky a jejich hodnoty, hodnoty dnešní církve. MARTIN DYNTAR
-
Nejlepší část z celého filmu: Sekal náhé Anežce v posteli, která s ním odmítla už jakkoliv prožívat svuj sex, rozčíleně zklamaně už osobně říká: "Jenom se modli ty jeptiško! Když ti nejsem dobrý já, dostaneš lepšího (má na mysli trpaslíka, malého prcka Záprtka), tlustého jak jelito!" Záprtek se chlastem ukolébal u stolu k tvrdému spánku a Sekal na něj křičí: "Záprtku stávej!!!" Záprtek se sotva dobelhá k Anežce v posteli a ta se zvídavím udivem ve tváři ještě situaci nechápe a Zaprtek si rukou znaveně otře své čelo a povzdychne si "To mě dá ale práci!" a pak v záběru nevidíme raději nic, jen vzápětí právě Anežka utíká uplně nahá z domu po ulici a svým zoufalstvím pláčem křičí na celé své okolí a jeptiškář Martin Dyntar chápe Anežku, protože ví že by také sám osobně nikdy nesnesl, nikdy nepřežil jakkýkoliv nezávazný sex právě bez lásky a Anežku bohužel druhého dne najdou utopenou v řece! A jeptiškář Martin Dyntar miluje řeku, řeka byla pro Anežku určitou mravní očistou své neštastné duše i srdce též, a říká asi bych chtěl také umřít utopením se právě v řece. Je to určité tolik nevyslovené už nikým verbálně nepopsatelné své duševní souznění s čistotou vody!
-
Ano je třeba už skutečně zabít Sekala a jemu podobné, a nejen i jeho (osobně kvuli pokrytectví a zbabělosti katolických rádoby pánbičkářu už nikdo dnes nechce chodit ani do kostela, ty všichni zbabělecký tolik pokrytecký katolický rádoby pánbíčkáři se už mužou modlit jen sami za sebe, katolíci to budou potřebovat, nikdo je dnes nemá vubec rád) a zajímavé na tom celé je jak se na něm to celé zbabělství a pokrytectví jeho katolických přátel, těch všech rádoby panbičkářu už celé přiživuje. Katolici nejvíce už fatálně sami porušili desatero božích přikázání ,,nezabiješ", patří za to do pekla stejně jako Sekal. Zamysleme se nad tím kdo je tu mnohem horší, pro mě samotní ubohý sebeponížený tolik prolhaný katolický rádoby pánbíčkáři si zasloužili uplně stejný osud jako Sekal. Katolíci nejvíce zradili sami sebe!!! Místo skutečného pánaboha mají už jen kus obyčejného dřeva ty ubohý dřeváci, a nic než to, přál bych jim uplně stejný osud a uplně už stejnou smrt jako Sekalovi v tomto samotném filmu. Mělí na všem mnohem větší podíl mravní viny, nenávidím katolíky a rád nenávistně jimi pohrdám, nepřekvapuje mě osobně už vubec že lidi už převážně kvuli nim stejně pomalu už nechodí ani do kostela pro to jejich nic než ubohé katolické rádoby pánbíčkářství. Martin Dyntar
-
Po shlédnutí filmu musím říct že také nijak nemusím římskokatolickou církev a její panbíčkáře, katolická církev je plná lhářu, pokrytcu a velkých dogmatiku. Každý lutheránský protestant je o to více pak společností vážený. To jsem pochopil ze shlédnutí filmu.