Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Anon-ym

    Chápu, že Dota 2 nikdy asi nebude mít tolik hráčů jako LoL (přece jen je o dost těžší a míň přístupná), ale fakt že Valve jí za poslední roky dělalo naprosto nulovou propagaci a trvalo jim roky pokusit se ji aspoň trochu udělat přístupnější pro nováčky je hlavní problém.

    Aby už nebylo pozdě.

    • Derp_1337

      Jo, Valve zanevřelo na Dota 2 ohledně marketingu.

      Problém je v tom, že nejvyšší management nepovažuje Valve za herní studio, ale  oni žijou hlavně ze služeb. To je Steam a poplatky, které si berou za každou transakci. Ty příjmy z toho jsou opravdu masivní. Bohužel v porovnání s tím jsou příjmy z jejich vlastních her (CS:GO, Dota, atd.) v podstatě zanedbatelné a tak se těm hrám tolik nevěnují.


      Stačí se třeba zamyslet nad potenciálem herní série Half-Life. Valve má dostatečné zázemí, aby udělali kvalitní pokračování, které bude favoritem na GOTY... ale neudělají to, protože nějaký manager usoudil, že to je zbytečná investice. Dokonce i Half-Life: Alyx udělali jenom protože to slouží jako reklama na jejich Steam VR.

      • Ve Valve to žádný manažer opravdu nerozhodl. Prostě se to vývojářům dělat nechtělo (docela chápu, že se snažili dělat něco jiného) a nebo jim to nešlo (když prostě nevědí, jak dál se značkou pokračovat, je lepší nic nedělat než ji poškodit). Struktura ve Valve je v tomhle dost specifická a bohužel se může vyznačovat tím, že produktivita nebude vždycky nejvyšší. HL: Alyx není "jen pouhá reklama na VR", je to prostě impulz, který potřebovali a dodalo jim to inspiraci, jak udělat další díl. A něco dalšího je na cestě :).

        Jinak Valve samozřejmě hry dělá a dělat chce. I proto má herní vývojáře a stále je i nabírá. Asi logicky by tomu tak nebylo, kdyby nechtěli dělat hry. Valve už není malá firmička a tak nevim, proč by tam bylo těch několik stovek lidí jen kvůli Steamu a podobně, navíc ještě mnohdy opravdu herní designeři ;).

        • KrPa

          jo a pak to dopadne jako artifakt, ktery je mrtvy i po druhem vydani, ne, je lepsi ze valve uz hry nedela, nema na to

        • Derp_1337

          Sám jsi poukázal na to, že ve Valve jsou stovky lidí a většina z nich jsou pravděpodobně "herní designeři". Problém je ale v tom, že ta menšina, která se stará převážně jenom o chod serverů Steam, vytváří absolutní většinu zisku. Nejvyšší management je si moc dobře vědom, odkud tečou peníze.

          Doby, kdy lidi ve Valve dělali hry, protože je to bavilo, jsou dávno pryč. Stala se z nich korporace, které jde hlavně o co největší zisk.

          • Použij logiku. Je tam stovky vývojářů. Zároveň jim jde o zisk. Tedy pokud tito vývojáři nedělají hry a jde mi o zisk, vyhodím je. Protože tolik zaměstnanců kolik má Valve na Steam není opravdu potřeba. Ve Valve by tolik zaměstnanců opravdu nebylo. Valve není efektivní v mnoha ohledech, ale je jim to jedno, protože Steam jim dává svobodu, kterou má málokterá firma. Je tam spoustu nadšenců, ovšem nikdo je nenutí hru opravdu vydat. Tedy pokud se jim to nepozdává, tak to radši zruší. Řeknu to takhle, máme licencovaný engine, děláme v něm už řadu let a z jednotlivých updatů co ten engine dostává/l se vždycky dalo mnoho vyčíst. Ve Valve vznikalo nespočet her, vcelku dost pokusů bylo na téma Half-Life a vznikají tam nové hry i dnes. Další věc je, že kdyby Valve jelo na zisk a nebylo v tom nadšení, nemyslim si, že máme na trhu Valve Index...

            • Derp_1337

              Ty to všechno úplně obracíš naruby. Valve Index je jenom další nástroj, který ve výsledku pomáhá VR technologii a tudíž i jejich platformě Steam VR.

              • Reakce na příspěvek:

                Nic neobracim, to ty tady vytahuje věci, které nejsou pravda. Navíc, SteamVR jim zrovna taky moc peněz nepřináší a výhledově ještě nějakou dobu to takové terno nebude...

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Ty asi moc nerozumíš ekonomii, developmentu a marketingu, co?

                  Ačkoliv technologie VR teď nepřináší moc velké zisky, tak ta technologie má do jisté míry nějaký potenciál v budoucnosti. Pokud ale nikdo nebude investovat do vývoje technologie a obsahu (hry), tak ten potenciál se bude rovnat nule.

                  • Reakce na příspěvek:

                    Mě se zdá, že tomu nerozumíš ty. Protože z ekonomického hlediska je v prvním příspěvku nesmysl .pokud má Valve tolik zaměstnanců a nechtějí dělat hry, tak je to nesmysl je tam mít. Protože ty lidi něco stojí a zároveň tolik lidí není potřeba na ostatní aktivity typu Steam. VR určitě potenciál má. Každopádně Valve naštěstí hry dělá a dělat je umí. Urážení fanoušci Half-life, kteří se urazili ještě víc, když udělali Alyx jen pro VR to nezmění....

        • Přesně. Možná lepší než na to nesahat. než to zničit. Kdyby byl dneska už HL 15 a nikdo už by to jako kultovní hru nebral. Od toho tu mámě hromadu jiných studií, která s přehledem zabíjí kdysi slavné tituly.

          • Derp_1337

            Je to trochu krize, že člověk si musí sám vsugerovat, že je vlastně dobře, že Valve neudělalo pokračování HL. Co kdyby náhodou to pokračování nebylo dobré?? Vlastně by jsme Valve měli děkovat, že neudělali pokračování. 😂

            • Ono někdy je lepší žádné pokračování legendárního titulu než špatné. Stačí se podívat okolo - SimCity, Supreme Commander, W40k Dawn of War, Warcraft remaster, Commandos remaster, Stronghold, Rollercoaster tycoon, Vietcong, Locomotion (TransportTycoon)...

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Seriously?

                Tou tvou metodou by NIKDY nevzniklo žádná pokračování. Kdyby si tak každý řekl: "radši nebudeme vydávat pokračování abychom se vyhnuli tomu, že to pokazíme", tak by nikdy nic nevyšlo.

                Díky tvé metodě by nikdy nezvnikli hry jako Baldur's Gate 2, Red Dead Redemption 2, The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild, série Metal Gear Solid, Uncharted 4, Half-Life 2, Mass Effect 2, atd. atd. atd.

  • Já se vůbec nedivím, že to nové odradí a staří přechází na něco jiného. Technický stav (zejm. nucené aktualizace, dlouhý intro loading), toxická komunita, hodně rozbitý matchmaking (trvá i 10-20 minut ranked a stejně vyjde unballanced)... sám hraju čím dál míň a uvažuju o retirementu nadobro..

  • SalemCZ

    Tak otázka je jestli Valve platilo za propagaci skrz seriál, nebo jestli Valve má peníze z toho seriálu. Furt může Valve/Netflix dělat seriály a držet si základnu.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit