Přejít na výpis diskuzí
Ruské noviny opěvují další vítězství kamazů v Rallye Dakar
17.1.2011
1 příspěvek
-
Kamaz je nyní čtyřnásobným vítězem 1. a 2. i 3. a dokonce i 4. místo v nejnáročnější soutěži nákladních automobilů světa, kde se za chyby platí i smrtí. Teprve na 5. místě jiná značka německý Man. Team Kamazu je prostě super a nikdo na něj jen tak nemá, je v něm vidět síla ruského ducha. Ostatní nezvládají řízení a bourají, nebo jim selže technika a nedojedou. Tatra už není co bývala, Loprais syn - jablko sice nepadlo daleko od stromu, ale není to zatím ono - táta je vždy táta. A také Tatra už není to co bývala, už ani nedojede. O to vetší čest Liazu co dojel snad na 17. místě. Továrna Liaz zlikvidována a Liaz co kdysi stával na stupních vítězů nyní aspoň dojel. Čest a sláva za to, že to dotáhl až do cíle. Kamazy speciály mohou jet i 200 Km/hod. Ale jsou přiškrceny dle pravidel soutěže.
Normální Kamazy jsou dobré nákladní auta - dříči jezdí starší do 90km/hod, nyní vyráběné 80 až 120 km hod podle typu a určení. Nyní jsou vyráběny nové verze s restailing kabinou a novým vybavením a motory co splňují Euro 3, např. nový tahač 4x2 Kamaz 5460 s motorem Kamaz 740.64-420 (Euro 3 a od příštího roku Euro 4) o výkonu 420 koní s automatizovanou 12 stupňovou převodovkou ZF-Kama -Astronic 12AS 1934TO s dálkovým elektropneumatickým ovládání řazení. (řazení prstíčkem) pro soupravu s celkovou hmotností 40 tun. Připravuje se řada motorů Euro 4 (od 2010 v Rusku povinně) a Euro 5. Na zakázku je mohou dát i nyní.
V Kamazu mohou být motory vlastní či licenční konstrukce, vše vlastní výroby, několika typů s turbem i bez turba od cca 180 koní do cca 410 koní (po starém), 4, 6 a 8 válce. Ruské motory Cummins Kama řadový 4 válec 185 koní, řadové 6 válce 210, či 282 či 342 koní. Nebo ruské Kamaz konstrukce motory 8 válce do V o výkonu, 240 či 260 či 280 či 320 či 360 či 400 či 420 koní. Není problém, ale na zakázku zamontovat i např. 650 koní a i 1000 koní - to jsou až 12 válce Je velká řada Kamazů o 2, nebo 3 či 4 nápravách od 4x2až po 8x8 - s nosností až 25,5 tuny a celkovou hmotností až 41 tun.
Je i střední menší řada Kamazů 4x2 s nosností cca 7 tun a celkovou hmotností do 14 tun.
Pro ty byl postavena vedle původní motorárny nová motorárna na motory Cummins. Výrobce Cummins- Kama, Made in Russia - společný podnik a americkým Cummins Inc.
Kamaz hlavně spolupracuje s německým Daimler AG, který má v Kamazu podíl cca 11% a je jeho strategickým partnerem. Dalším partnerem je německá firma ZF, většina Kamazů je nyní vybavena různými převodovkami ZF Kama - Made in Russia ze společného podniku v Rusku. Řadit pak jde v Kamazu prstíčkem. Evropská banka pro rekonstrukci a rozvoj nakoupila 4% cenných listin Kamazu. Kamaz spolu s Daimlerem a také Jižní Koreou připravuje nové kabiny od cca roku 2014.
Kamazy jsou vybavovány ABS ap. systémy. Na brzdy pro Kamazy mají hned vedle továrny Kamaz společný podnik Knorr Bremze Kama.
Kamazy se prodávají nejvíce v Rusku, kde jsou jedničkou co do množství prodeje, to samé na Ukrajině a Kazachstanu a i jinde v SNS. Kamazy se prodávají i v EU např. v Polsku. Kamazy mají montážní podniky v Kazachstanu, Vietnamu, Iránu, Indii, Pakistanu a nyní snad i i ve Venezuele. Kamaz začal nově prodávat své náklaďáky v Saudské Arábii, Chile, Nikarague, Panamě, Venezuele, Angole, Sudan, Avghanistan. Kamazy jsou na export dodávány v cca 3 skupinách dle vybavenosti. Pro Rusko a Evropu v jedné skupině, pro Afriku jiné vybavení, rovněž tak pro Jižní Ameriku, a také dle zemí, Afričan v Angole bude mít jinak vybavené a upravené vozidlo než Polák či Ukrajinec a jiné než např. Venezuelan. Kamazy se dodávají více či méně do 42 zemí v roce 2010. I ve spolupráci s Daimlerem se připravují nové typy, včetně silničních tahačů tiráků. Kamaz také vyrábí luxusní autobusy s videem pro cestující a vším luxusem.. A také zemědělskou techniku. Zemědělskou techniku vyrábí ve spolupráci s New Holand a s Fiatem, ale to ž nejsou náklaďáky, to je na jinou kapitolu.