7 věcí, které jako game master na svých hráčích miluju
-
To téma už jsem jednou zvažoval, dlouze :) problém s článkem o stavení RPG scénářů je, že v každém žánru (horor, hrdinska fantasy, survival, detektivka...) platí úplně jiná pravidla, takže by to bylo jako psát článek o "Jak se píšou knihy?" Nemám šanci to postihnout v jednom textu, i s jedním žánrem by byl problém, vždycky existuje víc přístupů, stylů, variant...
Použít Legendy jako případovou studii pro detektivky respektive heisty by určitě šlo, ale jednak by to byl článek s prerekvizotou 25 hodin youtubeove serie, druhak by mi asi přišlo poněkud narcistní rozpitvávat vlastní scenar jako šablonu pro jiné tvůrce, na to asi nemám ego 🤷
Takže toto téma stále nechávám na "zadnim hořáku", nez přijdu na to, jak ho zpracovat :)
-
Wow, toto je úplně jiný náhled na hraní než jsem vůbec čekal.
Já naposledy hrál DrD a pokoušel se o Shadowrun, na který jsme ještě neměli buňky a herecký talent a tento článek vlastně krásně vysvětluje, proč nám to tehdá nešlo.
Námět za mě na další článek, byť už jednou bylo řečeno, že návody nebudou, ale stejně to zkusím. Jak připravit hru-příběh? Co to obnáší? Jaká je zhruba náročnost? Co všechno je dobré mít vymyšlené od začátku a co je dobré řešit až podle situace? Jako příklad by byl super one shot City of Mist aneb Malá mořská víla Robin.
Zajímalo by mě u prvního debriefingu, případně u nějakých nenatočených, kolik věcí bylo potřeba buď upravit ze scénáře, nebo naopak nanovo domyslet alespoň rámcově, protože to vypadá že se v tom hráči budou nimrat.
Díky moc.