Co čekat od RPG Heart: The City Beneath? Šňupání božstev, ztrátu rozumu i touhu zemřít úžasnou smrtí
-
Heart se už delší dobu nepravidelně objevuje v nabídce otevřeného hraní (kdo se přihlásí, ten hraje) skupiny na Discordu Oneshoty a Minikampaně zaměřené na poznávání RPG systémů a dobrodružství: https://discord.gg/wTBe4XBeJS
(Skupina je mimochodem opravdu skvělá, velice aktivní, a hraje se v ní opravdu všechno - tamější textový kanál "co jsme zkusili" ppodává velice impozantní přehled.)Z praxe bych jen dodal, že pravidla ve skutečnosti nijak neomezují délku kampaně - pokud hráči neběží vstříc vlastní zkáze a hrají opatrně, ani kostky (a s nimi spojené umírání), ani systém beatů (které není třeba plnit každé sezení - je to opět v rukách hráčů), ani nic jiného je netlačí k délce 10 - 15 sezení a mohou příběh rozvíjet do délky kampaní tradičních RPG.
Rovněž seznam Falloutů je jen inspirační - ačkoliv jsou jejich seznamy delší, jejich úkolem je vedle inspirace vytvořit pro Vypravěče jakési intuitivní chápání, jak je lze pojímat mechanicky, a Fallouty pak šít přímo na míru skupině či situaci. Podobně jsou na tom beaty - jejich seznamy jsou inspirační, ale principem je postupně volit specifické beaty pro vaši kampaň u stolu - "Příště chci konečně najít toho práskače a vymlátit z něj, proč nás zradil - je to jen vedlejší motiv, takže to pojmu jako Minor Beat". Takže k opakování naštěstí nakonec nedochází.
Nutno dodat, že systém samotný rozpačitý rozhodně je - prakticky nic není vysvětleno dostatečně jasně. Hráčská komunita téhle hry je pověstná tím, že každá skupina používá i základní mechaniky jinak - například používání domén, postup na výpravách(ubírání resistence Delves) nebo zpracování dungeon crawlu s připravenou mapou (hra totiž opravdu předpokládá improvizaci a předpřipravená mapa dungeonu dokáže koncept hry narušit). Heart ale není hra, která se hraje kvůli systému :) A bez ohledu na nedokonalosti systému je to pořád úžasná záležitost.
Ještě bych dodal, že Heart má pár skvělých doplňků - můj oblíbený je Vermissian Black Ops, který mění trochu styl hry: postavy v tomto doplňku nejsou tragičtí obsesivní dobrodruzi, ale agenti paramilitaristické špionážní revolucionářské organizace, kteří skrze onu zmíněnou prokletou interdimenzionální vlakovou trať chodí plnit zvláštní mise ve výšinách Spiru nebo hlubinách Heartu. S nadsázkou by se dalo říct, že to do Heartu přidává X-COM. A taky je to ideální forma, jak hrát Heart na conech.
Autoři mimochodem před necelými dvěma týdny prozradili, že pro Heart píšou nový materiál - kampaň Dagger in the Heart, která právě prochází playtestem.