Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pěkně napsané.. 👍

    Sám hraju TTRPG skoro 30 let a stále je co objevovat, a to jak v nových systémech, tak i v těch "starých známých".

    Držím palce ať je stále chuť hrát, ale i psát o tom.. 

  • Super článek, který mi odpověděl na otázku, kterou jsem si dal po recenzi na druhý RPG systém. Jak to mohli stihnout? (v DrD se nám podařilo hrát 1.-5 uroveň asi dva roky)

    Inspirace na další článek jak si připravit příběh? Co to obnáší?  (obvzlášť me zajíma City of Mist) V legendach ze stolu, kdyz slysim ten pribeh a co vyvadeji postavy, tak za tim musi byt tuna priprav a vetsi cast toho musi prijit v nivec a naopak dost toho se musi vymyslet na miste.

    Jak se dá vrátit do příběhu, když postavy dělají něco nečekaného, nebo si v rámci příběhu udělají vlastní cíl a tahá je to mimo připravené koleje?

    • Sgt_Buckminster

      S radícími články jsem trochu opatrný (i když na nějaké asi časem dojde), hlavně tím, jak se v RPG těžko dává jakákoli univerzálně platná rada. Ale možná na něco takového časem dojde řada.

      Ad Legendy: Vlastně na tom nějak extra práce není. Tedy, připravit ten scénář, to mi před pár lety pár odpolední zabralo, ale protože je vlastně celý založený na jedné situaci (svatbě) a cca 6 NPCs, kteří všichni musí mít primárně vztah k té situaci (a od toho se dá za běhu odvodit většina sekundárních motivací), tak to nebyla vyloženě raketová věda na vymyšlení. A to, že si hráči vymýšlejí divočiny, o to nakonec jde v první řadě :) Polovina (nejméně) obsahu v Legendách nepochází ode mě, ale od hráčů, což je super. Šetří mi to práci a mám být taky čím překvapenej a pobavenej :)

      A ad konkrétně CoM: MC Toolkit pro CoM obsahuje kapitolu o budování zápletek a je to jedna g nejlepších, jaký jsem kdy četl, podle těch směrnic by se daly psatzl regulérní knihy.

      • Souhlasím, že radit je těžké, protože každému funguje něco jiného. Jeden má rád co nejvíc připraveného, druhému stačí kostra a improvizační talent. Jinak se navrhují detektivky jinak bojové kampaně a tak dále. Já si třeba od Legend vypůjčil způsob stříhání akcí a najednou se mnohem lépe zvládaly situace s rozdělenou partou (což bylo nakonec neplánovaně skoro celé poslední sezení). Takže díky moc.

        Nicméně aktuální kampaň s mafiánskou svatbou, by možná nebylo od věci zakončit nějakým pohledem pod pokličku. Třeba diskuzí o přípravách, změnách za pochodu, pocitech hráčů ve vypjatých situacích a tak podobně. Pokud už je všechno natočené a čeká se jen na vydání (a nic takového tam není), článek na toto téma by byl taky fajn.

        • Sgt_Buckminster

          Natočené to už máme, ale hned po poslední epizodě jsme si dali tuším půlhodinovej debriefing, ve kterým spoustu z toho probirame :) podle seznamu jsme teda nejeli, prostě jsme si sdělovali dojmy, co nas na bre nejvic bavilo, zaujalo, jak se hracum měnily teorie a co a kdy jsem já upravoval za běhu. Tak snad to bude uspokojující :)

  • Potan

    Pobavilo. 😂

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit