One D&D má šanci změnit tvář RPG navždy. Možná k horšímu
-
Jo, taky se mi jako vedoucímu nechce každý střet převádět do gridu, a u těch jednodušších je zase fajn, že to dá více prostoru improvizaci - přesně, jak říkáš :).
-
Hele, mě se to taky nelíbí, resp. mě ta témata nechávají dost klidným.
Současně ale rozumím tomu, že pro někoho důležitá jsou - a nevadí mi to. DnD a obdobné hry jsou v podstatě o power fantasy, a je jenom na dohodě u daného stolu na tom, jak daleko ta fantasy bude sahat. V PF2 vyšla knížka s mnoha asistenčními předměty, a nevšiml jsem si na internetu toho, že by to lidem nějak ničilo hru, a někomu to třeba radost udělá.
S tím otroctvím je to totéž - nerozumím tomu, protože v tomhle nerozumím americké společnosti. Vnímám, že tvoří velkou část zákazníků, takže rozumím tomu, že společnosti to vnímají, a vycházejí vstříc společenské poptávce. Vidím to trochu jako Cimrman - můžeme si stěžovat, a to je asi tak všechno, co můžeme :/ Moc taky nechápu to, že se napadá otroctví u záporných aktérů, jediné vysvětlení, které mě napadá, je to, že to téma při hře vyvolává konflikty (něco jako třeba znásilňování, u kterého dost lidí prostě nestojí o to, aby bylo hrou vůbec tematizováno).
-
Njn, upsal jsem se.
-
Design se mi líbí a bílou barvu asi snesu, ale souhlasím, že hodně unavuje očí. Taky bych preferoval alespoň tmavší odstín.
-
Asi myslíš ad hominem. Nepoužívej cizí termity, když jim nerozumíš.
-
Sorry za menší offtopic pro redakci, ale je potřeba něco udělat s designem stránek. Ta bílá barva je hrozná. Úplně to vypaluje oči.
Pokud se vám to líbí, tak si to klidně nechte, ale ostatním lidem by to chtělo přidat tlačítko na přepnutí do "DARK modu".
Jestli tady zůstane ta bílá barva pozadí, tak se na tenhle web už nikdy nepodívám.
-
Problem je v tom že v DnD ( a ttrpg obecne) muzete hrat cokoliv po domluvě s vaším DM, ale tahle skupina lidi to chce mit dane veci v officialnich pravidlech a jestli je nekdo nechce tak je nejakej x-phob.
A třeba ohledně ,,trans orka na voziku,, ti stejni lide co ho chteji najednou breci že maji postih při pohybu či utoku.
A ohledně otroctvi a toho PF2 to dopatlali tak, že ho vymazali ze sveta totalne, vite všichni zaporaci si udelali konferenci a domluvili se že otroctvi je opravdu zle, ale zabijeni kradeni mučeni je upne vporadku....
-
Hele, pokud to editovací UI bude snadno přístupné (a na to bude od hráčů tlak), tak se bude používat. I v počítačové hře si často říkáš, že by bylo fajn, kdyby s tímhle šlo udělat tohle. A to je přesně ten moment, kdy rozlišíš VTT od počítačové hry, která není vedená člověkem. Možná že s rozvojem AI se to trochu setře, ale to je daleko.
Máš pravdu v tom, že fyzicky vytvořený terén a figurky budou hráči vždycky vnímat na jiné úrovni abstrakce než virtuální figurky ve skoro realistickém modelu scény. Ale mohu ze zkušenosti potvrdit, že hraní s figurkami je oproti theatre of mind hodně rozdílné. Rozhodně ne zanedbatelně. Obecně mám nejradši kompromis v podobě zjednodušeného náčrtku s definovanými zónami, ale záleží na situaci a stylu hry. Něco funguje nejlépe i bez toho náčrtku, jindy je nálada na taktický hodokvas.
-
někdo, kdo hraje s DnDBeyond aktivně mě možná opraví, ale pokud vím:
Ano, pokud máš doma pevnou knihu (kterou logicky nemáš jak prokázat nějakým kódem nebo tak), musíš si moduly na DnDBeyond koupit znovu, zvlášť, pročež stojí prakticky stejně. Je možné si z nich kupovat jenom konkrétní části (subclassy, kouzla), což tě logicky vyjde levněji.
Je možný že se tohle změnilo (nebo bude měnit) poté, co Wizards Beyond koupili (např. když si koupíš příručku od Wizards, dostaneš k ní i kód kterým si můžeš vyžádat modul na Beyond), aleeeee to určitě definitivně nevím .
-
Argument není o tom "znemožnění" - a je fakt, že čím více se bude UI blížit počítačové hře, tím méně tam téhle improvizace bude vznikat. Jasně, předpřipravený terén na to má taky nějaký efekt, ale pravděpodobně zanedbatelný.
-
ŘÍkat o někom, kdo má nějaké hodnoty, že je jenom předstírá, je ad honimem v pláštíku. Je fair debatovat o hodnotách samotných - jestli si myslíte, že by půlorkové v DnD neměli být na invalidním vozíku, nebo transgender, nebo cokoliv jiného, tak to nějak vyargumentujte, ne?
Debaty o inkluzi byly už v 4. edici (vč. výslovného zakotvení v pravidlech, už tehdy se o tom vedly ohnivé diskuze), s DnD One to má pramálo společného.
Otroctví se prostě v USA řeší, je to pro ně palčivé téma, a zase to není nic unikátního pro DnD - řešilo se to úplně stejně třeba i u Pathfinder 2e.
Nová edice bude zjednodušená, ale to není špatně - TTRPG potřebují nějakou vstupní bránu, k jiným systémům se pak dá přestoupit vždycky.
-
Díval jsem se na ten beyond a celkem jsem se podivil, že všechny pravidla krom basic se tam prodávají pouze o trošku levněji než papírové, tj pokud mám dejme tomu papírový Player Handbook za litr, tak v případě, že ho chci použít v Beyond, tak si ho musím znovu pořídit za 800?
-
5e neni sice nejlepsi, ale jedna se celkem o jednu z nejednodussich edic, potom prijde lockdown a boom v RPGckach -> novi lide se dostanou ke hre, nepochopi jeji princip a zcnou si na vsechno stezovat. WotC potom jde a snazi se virtue singalizovat. Menit lore banovat stare knizky ocernovat originlani autory, pouzivat jejich IP bez povoleni. Ve hre zacali menit menit pravidla ( odstranjeni rasovych bonusu a traitu atd.) a pak prisli s napadem na novou edici
a prvni draft byl celkem horozny zamereny hlavne na ,,streamovost,, hry
- ve zkratce WotC si vybralo jako target audienci lidi kteri pravdepodobne u toho moc dlouho nevydrzi
-
5e neni sice nejlepsi, ale jedna se celkem o jednu z nejednodussich edic, potom prijde lockdown a boom v RPGckach -> novi lide se dostanou ke hre, nepochopi jeji princip a zcnou si na vsechno stezovat. WotC potom jde a snazi se virtue singalizovat. Menit lore banovat stare knizky ocernovat originlani autory, pouzivat jejich IP bez povoleni. Ve hre zacali menit menit pravidla ( odstranjeni rasovych bonusu a traitu atd.) a pak prisli s napadem na novou edici
a prvni draft byl celkem horozny zamereny hlavne na ,,streamovost,, hry
- ve zkratce WotC si vybralo jako target audienci lidi kteri pravdepodobne u toho moc dlouho nevydrzi
-
Upřímně netuším, co má článek o digitalizaci DnD společného s transexuálními půl-orky na vozíčku, ale jestli k Tobě to téma promlouvá, určitě Ti udělá radost, že článek o inkluzivitě v D&D je rovněž na cestě 🙂
-
Ach ano nedostatek ,,INKLUZIVITY,, ve fiktivní hře na fiktivní postavy ve fiktivním světě
Největší problém je že lidé uviděli Stranger Things a Critical Roll a mysleli si že to moužou skusit také a že to bude vypadat stejně užasně...
A potom kdýž uviděli pravidla tak začali nadavat, že je to moc těžké a par rozmazlených fracků na univezitach začalo fnukat že nemužou hrat za Transexualniho pulorka válečnika který je napul čarodějem a je na invalidím vozíku.... začali nadávat, že hra je rasistická, že v ní existuje ortoctví že je za moc brutalní. Proč vůbec musí bojovat a plnit nějaké úkoly? Oni by si chtěli radějí zahrát na kavárnů nebo kouzelnickou akademií ala Harry Potter...( nědělám si sradnu WotC vydalo oficialní moduly kde si hrajete na kavárnu a na kouzelnickou akademi)
A z jiné bečký, chtějí měnit pravidla před Baldurs Gate 3, které si dalo práci priblížit hru k paté edici jak jen to de ?
-
Stejně se to točí v kruhu. Stolní RPGčka se vyvinula z wargamingu, který byl ve vyšších kruzích polulární už někdy v 19. století. Jako kompetitivní disciplína si nemohl dovolit vychytávky z theatre of mind, musel pracovat jen s tím, co bylo fyzicky na stole. Když se přišlo s tím, že by to mohla být kooperativní záježitost navíc postavená na příběhu, pravidla se uvolnila a vzikl prostor pro improvizaci. Nicméně i tak mnozí hráči preferovali podrobnou taktickou mapu pro souboje, protože se s ní dokázali lépe vžít do situace. Z toho pak vznikla počítačová RPG. Jiní naopak tvrdili, že taková mapa omezuje kreativitu, protože se hráči víc věnují počítání políček a studiu podkladu než vymýšlení něčeho úžasného. Navíc je to náročnéjší na přípravu. Oba pohledy jsou naprosto validní a sám jednou tíhnu k jednomu a jindy k druhému. Důležité mi přije znát klady a zápory obou.
Pokud jde o One DnD, tak zatím spíš s úsměvem sleduji ty rošády s pravidly. Neviděl bych v nich nic nebezpečného, protože evidentně slyší zpětnou vazbu a nějak to vykrystalizuje. Nakonec je vždycky možnost hrát něco jiného včetně starších verzí DnD.
Nemyslím si, že by virtuální stůl neumožnil improvizaci. Taková akce se odvypráví mimo něj, vyvolá se ad-hoc hod kostkou a výsledky se natvrdo přepíší do deníků postav. Neumožnění takové editace by vyvolalo nemalé protesty. Že to bude využívat méně hráčů? Ano, ale to platí do určité míry i o malovaných figurkách a terénu z papírmaše.
Mikrotransakce a vizuální pozlátko jsou jistá věc. Ostatně současnost není moc odlišná - hromady příruček, doplňků k pravidlům kartiček, pomůcek, figurek a luxiusních kostek. Dá se v tom utopit jmění. Akorát to bude ještě více monopolizované. To moc dobré není, ale bohužel je to trend.
-
Tohle fakt měly být dva články :) (a oba měly být kratší)
Jinak díky za pohled z nadhledu! PF2 má vlastně v základu všechna pravidla free online, takže jsme si na používání pomocníků zvykli, jsem zvědavý, jak se povede DnD.
Mám strašně rád bounded accuracy, ale ve zbytku mechanik je prostě PF2 o parník ve předu (vyvážní boj / magie, předvídatelnost obtížnosti soubojů, zajímavost jednotlivých povolání a potvor, 3 akce...). Bylo by super, kdyby to nějak doladili, protože bounded accuracy je daleko lepší hry s otevřeným světem.
-
To sou dlouhy clanky, a tech ternimu, neco jak kdyz Ales zpusti o W40K.....nestacim se divit, jen tak dal panove a damy, pekne nas hyčkejte....😇
-
Da se na to divat i tak, ze takova zmena byla nevyhnutelna. Technologicky pokrok nezastavis. K horsimu ci lepsimu, proste to tak bude. Spis nez ptat se na to, jaka bude budouci generace hracu bych se ptal jestli jich bude vic, jestli D&D bude zit.