Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Teď se docela utrhla lavina, bude zajímavé to sledovat.

    WotC zrušili plánovanou konferenci na oznámení nové licence. Pak vzhledem k výzvám na internetu ke zrušení členství na D&D Beyond skryli stránku, kde se to dá provést.
    Paizo nejen, že chystá svou ORC licenci, ale zároveň prohlásil, že Pathfinder 2e (na rozdíl od první verze) už na OGL vlastně nejede, takže se pro něj vlastně nic závažného neděje. Jen musejí z dalších výtisků odstranit tu licenci.
    Cobold Press ohlásili vývoj vlastního herního systému s otevřenou licencí. Kódové označení: Project Black Flag.

  • MickTheMage

    Ja by som potreboval, aby ten D20 system bol free. I ked z roznych stran pocuvam, ze herny system ako taky sa neda copyrightovat (?), dost by mi pomohlo keby to konecne niekto uz vyriesil :)

    • Já myslím, že Legal Eagle o tom měl hezké video.

      V zásadě ti nemůžou zatrhnout házet kostkou. Ani ti nemůžou zakázat napsání pravidel, kde se bude kostkou házet. Dokonce ti ani nemůžou zakázat aby jsi o jejich produktu mluvil.

      Zkus si to to představit na jiné činnosti. Třeba běhání. Ty můžeš napsat knížku o tom jak správně běhat. Můžeš si trademarkovat název té knížky. Můžeš si copyrightovat obsah (text, ilustrace) té knížky. Ale to neznamená, že lidi nesmí běhat. Můžou. Dokonce můžou o běhání napsat úplně jinou knížku. Nesmí ji vydat pod stejným názvem. Nesmí z té tvé okopírovat ilustrace. Ale jinak si o té stejné činnosti můžou psát, co chtějí. Dokonce když budou psát o sportu, můžou tu tvoji zmínit a doporučit.

      No a s hraním DnD je to stejné. Oni si můžou trademarkovat značku (ať už celé hry nebo třeba kampaně). Takže nesmíš vydat něco, co se jmenuje Dungeons and Dragon (ale můžeš si vydat hru Draci v Doupatech), nemůžeš vzít a přiložit kopii jejich pravidel. Ale můžeš klidně svýmy slovy napsat pravidla, která fungují stejně. A i když to nemůžeš nazvat "Dungeons and Dragons", tak o té hře můžeš mluvit (tak jako si o ní můžeme psát tady). Takže do té hry, kterou vydáváš můžeš klidně napsat, že lze mimojiné hrát i podle pravidel DnD. Tohle fakt nemají jak zatrhnout. Tím by jsi nic neporušoval, protože "házení D20, přičení skill pointů a porovnání s obtížností checku" si fakt patentovat nemůžou a napsání úplně originální kampaně v tebou smyšleném světě už vůbec ne.

    • To by chtělo nějaký právnický rozbor. Podle mého není možné omezit používání kostek pro d20 systém, ale mohl bys narazit na detaily jako critical hit, attack of opportunity, bonus action... i kdybys to pojmenoval jinak. Takže nějaká forma copyrightu nasadit půjde. O rasách, povoláních a jejich schopnostech nemluvě. Ty určitě zamknout půjdou. Uvidíme, jak dopadne Pathfinder 2e, jehož základ je pořád d20, ale od DnD už se odchýlil docela dost. V každém případě to spěje k tomu, že nějaká varianta d20 se opravdu úplně otevře. Ale už teď jsou k dispozici otevřené enginy s minimem restrikcí (Year Zero, Powered by the Apocalypse, FATE...).

      • MickTheMage

        Rasy a povolania ma tolko netrapia, to sa vzdy da nejako obist a vymysliet nieco nove. Ale proste by som potreboval, aby sa d20 system dal pouzit a nikto mi nemohol zaklopat na dvere, ze... Wtf, to je nase a s tym nic neurobis :) (obzvlast teda, ked chces robit pocitacovu hru...co tie ich nove pravidla explicitne vylucovali).

        Afaik, Pathfinder 2e ma tiez v core rules OGL licenciu zmienenu na konci knihy a to tiez neviem ci nieco znamena alebo... sa toho budu moct zbavit akoze... my sme to tam dali len pre istotu :)

        Ale ak by Paizo prislo s niecim ako nahrada za OGL a dal by sa pouzit ich system (co je vlastne taky d20), tak by som mohol pouzit ten. Close enough :)


        • Tak zakázat házení dvacetistěnkou snad ani nejde ne? Nebo z čeho máš pocit, že je to něco co oni vlastní a na co se je musíš ptát?

        • Hmm, moc mě nenapadá, jakou výhodu může mít využití pravidel stolní hry v počítačové kromě marketingu. Technicky mi to přijde jako omezení, což je vidět i na tom, jak se Larian Studios perou s implementací pravidel D&D v Baldur's Gate III. Fallout měl běžet na GURPS, ale nedostali licenci, tak si udělali vlastní SPECIAL. Moc vyvážené to minimálně pro první dva díly nebylo, ale fungovalo to. Pokud jde o hru pro jednoho, tak na vyvážení vlastně tolik nesejde. Hráči rádi hledají exploity a vtipné situace.

          • MickTheMage

            Cisto hypoteticky, ide hlavne o pocit a blizkost herneho systemu k tomu, na co ta hra ma nadvazovat (ergo goldbox era - cize D&D - zakladne statistiky, ich modifikatory etc. to by malo byt (in my mind) najlepsie uplne rovnake, v najhorsom co najblizsie tomu :) )

            A potom tu mame 20 inych hier, ktore uspesne D&D v pocitacovych hrach vyuzivali. Okrem uz spominanych goldbox hier, Dark Sunov, Ravenloftov, Baldurs Gatov a dalsich. V poslednej dobe tu mas Solastu, ktora to po mechanickej stranke vystihla vynikajuco, starsi Knights of the Chalice etc. Je to fajn system, ktory je povedomy a zaroven lahko uchopitelny :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit