Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Je veřejným tajemstvím, jak je to s kompenzacemi. Má Jančura motivaci odhalovat podvod? rozhodně ne. Když si bankovní úředník nekoupí akční jízdenku za cca 80%, ale "studentskou " slevu, stát Jančurovi doplatí plnou cenu...
    Řešení? Jako to proběhlo u slev pro důchodce: zrušit kompenzace a nechat dopravce, ať dávají slevu ze svého. Důchodcům teď dávají dopravci 25% slevy ze svého (místo kompenzovaných 50%) a důchodci rozhodně nepřestali jezdi. Navíc ti často cestující důchodci si mohou koupit zlevněnou IN 50.
    Že tržní Jančura nenavrhne tohle tržní řešení? Přišel by o sporně získané miliony. Jediný nedovtipný bl*ec je tu stát vyplácející podvodné kompenzace...
  • jakože AirportExpres. Pátek odpoledne, bus plný lidí.Hledí na hodinky, zda na nádraží stihneme vlakové přípoje.Za volantem hloupý šmudla.Jen co vyjedeme z letiště, zakrouží k jejich busáckému odstavnému terminálu. Tam si něco venku vyprávějí kolegové.Autobus zastaví, počká až si řidiči dopoví a pak si náš řidič předá s jedním s diskutérů privátní balíček.Ten venku posměšně salutuje celému busu. Toto celé se událo do písmene s plným autobusem cestujících jedoucích na nádraží.Domnívám se že ČD zaměstnávají bandu trotlů, kteří jsou rádi.Rádi, že pracují u svého hloupého zaměstnavatele. Všude jinde by je vypráskali bičem!
  • a ještě neuvěřitelně drzá. Loni přiletíme na letiště Havla v Praze a chceme si koupit přes oběd vlakovou jízdenku.U stánku řádně označeném logem ČD. Zavřeno-všichni okolo, ale absolutně všichni mají otevřeno protože proudí davy cestujících - zákazníků. I napsala se stížnost. Neuvěříte, odpověď drah je, že čerpání polední přestávky je zcela na libovůli tamních zaměstnankyň. Okolo se všichni umí prostřídat, nebo si to nějak zařídit.Jeho veličentvo ČD pumpa státních peněz si může dovolit přepych pořádné polední přestávky! Není, opravdu není kvalitnějších křiváků.
  • S dotací se lépe podniká to už jeho vzor Bureš ví dávno.
    • Ten článek není o dotacích ale o proplácení zákonem nařízených slev na jízdném pro zdravotně postižené a studenty. To je velký rozdíl, ale to vy asi nepochopíte.
      Pokud chcete něco vědět o dotacích, tak stát dotuje všechny rychlíky Českých drah
      ČTYŘMI MILIARDAMI a regionální spoje dalšími OSMI MILIARDAMI. *3*
      • Nepochopil jste to vy. Článek má upozornit na podvody s kompenzacemi. Nedělá se to prvoplánově falšováním čísel, ale tolerancí podvodů. Vlaky ČD mají cca 5x tolik spojů na trase Ostrava Praha a jezdí v nich i studenti . SKUTEČNÍ. ČD poctivě kontroluje a netoleruje podvody. Jediní nedovtipní jste stát a vaše osoba...
      • souhlas, lidi musí jezdit autem aby byla daň ze které se dotují dráhy,to je otazka priorit.Pak ale nemachruju že se bez státu obejdu.ČD když započítaj dotace tak jsou v plusu a začíná odměnování jak kdyby vytěžily milion tun zlata lopatkou na písek.Žaluda by moh povídat.Ok bereš dotace dostaneš výplatu jako statní úředník a ne jako komerční manažer,ale to už neni o Jančurovi.Jančura je schopnej, ale lže jako Bureš ,no řádově o něco míň.Jinak mi ještě někdo vysvětlete dotace na solarka a zisk jde na Kypr.
  • Jančura jen kecá a přitom by bez dotací nedojel ani z Prahy do Berouna. Jančura se přisál na zahraniční dopravní firmu, přitáhl ji sem a využívá dotace. Takže žádný superpodnikatel, který začínal z ničeho. Nic víc, nic míň. Na druhé straně je pravdou, že soukromý autobusový dopravce na Sicílii mi naúčtoval za 130 km cestu 20 euro.
    • RegioJet nabídl ministru dopravy převzetí provozu všech vlaků Ex, EC, IC bez nároku na dotace.
  • Nejvíc stát dotuje dálkovou linku Německo - Děčín - Praha - Brno - Břeclav - Rakousko, kde celková dotace dosahuje 625 milionů korun ročně.
    O tom by jste měli vy novináři psát. Jak je vůbec možné doplácet téměř 2 miliony denně na jednu jedinou trať. To ty vlaky jezdí prázdné? Nebo vozí jenom železničáře s režijkama?
    Z Prahy do Ostravy se jezdí bez dotací. Proč to nejde i na jiných tratích?
    Pokud by Student Agency dostávala totéž od státu na autobusy, ještě by prý mohla platit cestujícím korunu za kilometr. "Cestující by třeba nezaplatil ani korunu, naopak by dostal stovky korun za to, že s námi jel," říká Radim Jančura. *3*
  • Platí vůbec dopravci opravy a výstavbu nových koridorů, po kterých poté jezdí??? Asi ne. To se to pak podniká. Na malé živnostníky bič a vekým cpát. To ale potom nejsou rovné podmínky pro všechny ! Tak je to tady v kocourkově se vším ! Na malé bič a velcí ožírají to co malí zaplatí !!! *16*
    • Za pětivozový vlak dopravce platí 23 korun za ujetý kilometr.
      *3*
      Co kdybyste si to zjistil sám, než něco napíšete? *14* *14*
      Mě to trvalo asi 20 vteřin. *3*
      • No, on to opět získá zpět na dotacích.
    • A některý z nich, když bere dotace se pak stane ministrem. *14*
  • "Když se první soukromé firmy dostaly na koleje, které do té doby ovládaly České dráhy, jejich šéfové se kasali, jak se obejdou bez státní pomoci. V praxi si ale nechávají každoročně vyplácet desítky milionů jako kompenzaci za slevy, které poskytují zákazníkům. "

    Pane Ondráček, oni to taky dodrželi a bez státní pomoci se obejdou. *3* Kompenzace za slevy nařízené zákonem není státní pomoc. Pokud stát nařídí zákonem nějakou slevu, tak ji musí proplatit.
    Jediná trať bez dotací je Praha - Ostrava a to zásluhou soukromých dopravců.
    Nejztrátovější rychlíkovou tratí v Česku je trať Ostrava-Krnov-Olomouc. Stát na ni doplácí 225 korun za každý ujetý kilometr, celkem 157 milionů korun za rok.
    Nejvíc však stát dotuje dálkovou linku Německo - Děčín - Praha - Brno - Břeclav - Rakousko, kde celková dotace dosahuje 625 milionů korun ročně.
    Ministerstvo ročně pošle na dotace rychlíkových spojů Českým dráhám ČTYŘI MILIARDY korun. Další miliardy doplácejí kraje na regionální tratě. Ročně stojí přes OSM MILIARD korun. V drtivé většině jde o provoz podle nevysoutěžené smlouvy s Českými drahami.

    *3* *3* A to vám nevadí? A soukromým firmám vyčítáte kompenzace za zdravotně postižené a studenty?
    • plác, plác, blác, mlác..... hlavně, že něco vybleju a dám k tomu smajla......, že ano ?!
  • Nechci slevu zadarmo!
  • to si chcete výhodně koupit jízdenku třeba do Vídně.Z OV za 386 kč - to by šlo! Když už se definitivně rozhodnete - stojí ovšem 620Kč. A pár dní před odjezdem tatáž už 800 kč! Ale když tam chcete být za slíbené 3 hod obětujete.Ale ouha.Vyhlášený loupežník vám ve vlaku oznámí že se výhodné spojení nekoná.Pro dlouhodobé poškození nádraží v Bohumíně.Tedy Dráhy celé týdny vědí, že vypsané spojení neklapne, že vám výhodný vlak v Břeclavi ujede - ale přes to drze nic neřeknou a nabízejí takovou "výhodu" nadále.Napadá vás větší hnůj a křivák? Mně ne.Prolhané a křivé partě nesmrdí žádné peníze.Ani vybrané podvodem!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit