Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jedno učitelům nemůžeme upřít, že nevyhrožují odchodem do zahraničí.
  • inkluzi. Humanitárně začleníme nepřízpusobivé do běžné školy! Realita? Zparchantělí smradi jsou v neustálém konfliktu s okolím. Ale nesmí se to říkat nahlas. V hodině se dlouhé minuty řeší konfliktní situace na které poukazují aktuálně běžní žáci. Já posílám děcko do školy aby se něco nové naučilo. Ne aby bylo nárazníkem tuposti nevzdělavatelných hlupáků.Darebáků kteří se do školy chodí akorát pobavit vys.at a vyc.cat. Taková je realita denního začleňování.
  • Ja take...
    Driv byl ucitel autorita, dnes se nemuze na ty nevychovane smrady ani zle podivat, natoz je napomenout, protoze hned do skoly naklusou rodice a stezuji si...
  • na Václaváku moc stromů není. A těch pár zakrslých by neuneslo ani pubescenta natož houf dospělých. Navrhuji přemístit do Stromovky nebo na Letnou *8* *3*
  • Ano, frontalni vyuka (30 deti a jeden ucitel, 4-6hodin v kuse) je naprd.
    Pokud navic ucitel ma dite 6 hodin, jen aby ho vratil rodicum s tim ze maji za ukol ho ve zbylem case a unavene neco ucit, tak to je selhani systemu vyuky.
    Je blbost dat dite do skoly abych se dozvedel ze ho musim doma vecer ucit matiku, cestinu a tvorit nejaky projekty. Cele je to postavene jako omluva ucitele ze neni schopen ty deti ucit, svede to na rodice.

    Deti se nauci v pohode pocitat a cist sami hrou jiz v predskolnim veku, o prirode se take nauci hodne prirozenou zvedavosti.. Na zemepis staci vyvesit doma mapu a uvidite ze dite se samo zacne ptat co a jak..... Ucit se cizi jazyk umele v "jazykove hodine" je taky blbost na kvadrat... Ale dobre, Zkuste mi rict pozitivum zakladniho skolstvi.
  • Velice hezky napsáno. Já stále s velkou úctou vzpomínám na některé své Paní Učitelky a Pány Učitele, kteří už nejsou mezi námi, ale kteří mi dali do života velice mnoho. *5*
  • Máš to jaksi popletené.
  • Teda Ty o škole toho moc nevíš, viď? Přece nemůžeš opomenout i svou roli rodiče při přípravě svých dětí do školy. Škola nemá trychtýř na nalívání moudra do hlavy. Ukáže jim směr, poukáže na problémy a jak je možno řešit. Ale do palice si to musí vtlouct sami za podpory rodičů. To co ty chceš po škole, se chtělo před revoluci přes 40 let. Ano, pravopis by měli zvládnout všichni, ale nezapomínej, že na hodnocení bylo a je 5 stupňů. Každý nemůže mít ze všeho jedničku, jak jsi měl Ty. *15*
  • Otázka by měla znít: "Co chceme po českých školách". Učitele máme dostatečně kvalifikované, schází jim pouze autorita, kterou jim ubírají byrokratické normy, předpisy schvalovány našimi "špičkovými poslanci",a kdy u jakéhokoliv školního problému má vždy pravdu rodič a žák, ne učitel. No a ředitelé jsou ukázkou toho, jak nemají vypadat, protože v hodně případech si nestojí za svými učiteli. Ne všude, ale hodně krát. Dobré školy, dostatek tříd, výborně vybaveny pomůckami a vším co podpoří učení již ve škole, ne doma. A politici i vláda uvést učitelský stav tam, kam patří celou dobu a zatím není - mezi elitu národa. Učitelé jistě mají mezi žáky nepřejníky, ale každý ať si odpoví, zda to nebyl právě učitel, co jej přiměl se kde co naučit, aby obstál v životě a nebyl až tak celkem za vola. Podle mne jsou učitelé klíčem moudrosti a kultury národa, ať si to chceme, nebo ne přiznat. Bez nich bychom byli opice, co lozí po Václaváku po stromech. *2* *5*
  • Bývaly doby, kdy pan učitel byl Někdo, kdo požívat všeobecné úcty. On totiž předával lidem MORÁLKU a MOUDROST a to byly skutečné hodnoty! Za komunistů byl učitel pouhý intelektuálský příživník, který žil z práce dělnických rukou, které jediné vytvářely hodnoty. A i když ten učitel musel chodit na brigády, nestačilo to na odčinění svého "intelektuálského příživnictví".
  • Hlavně aby aby učitelé a učitelky nezapomněli jak v 89 všude hlásali ....
    "Paní učitelko už nám nemusíte lhát!"!!!!

    http://25000.cz/obeti_listopadu.htm
  • Začínající po dvou letech udělá první atestační zkoušku (dle všeho na škole, kde učí, bez účasti někoho nezávislého zvenčí).a t.d. ....
    Prostě a jednoduše - masírovat i učitelům hlavy, aby sekali dobrotu podle těch nahoře. Na výuce pak houbelec záleží. (K čemu pak jsou oni školní inspektoři, kteří měli posuzovat výsledky a odbornost?)
    A navíc - zákony které jim svazují ruce. Pohlavek *- neexistuje, jednoduché práce jako úklid a t.d. - to je dnes šikana. Porovnejme si to s pamětníky. (Pamatuji, kdy rodič vynadal učiteli, protože ho kritizoval za neúčast ve škole. - Prostě žáček makal na poli, aby sklidili brambory. - Dnes by rodiče poslali na pár let do "chládku").
    Tak se nedivme, co za kreatury mnohdy vychází ze škol. Takhle to brzo dopadne jako na "vyspělém západě". Teroristy nebudou cizinci, ale oním islamizmem, socializmem, nacionalizmem a t.d. zpitomělí tuzemští mladíci ....
  • Při pročítání diskusních příspěvků se nestačím divit jaká je úroveň pravopisu. Na Seznamu to je někdy hrubka na hrubku- shoda podmětu s přísudkem o tom pisatelé ve škole snad nikdy neslyšeli. Mužský rod-dělaly, ženský-spali...
    Takže, to není hezká vizitka školství. Že by zvýšení platů pomohly zvýšení úrovně? Za našich časů by se takový žák URČITĚ nedostal dál než do 7.D!
  • školství je jen o tom,že v dnešní době je učitel ho.v.no,místo toho,aby to byl PAN - PANÍ učitel-ka...a tak se vymýšlí karierní řády,inkluze a pamlskové a jiné kraviny......
  • Souhlasím. Za mého mládí (před 40 lety) to fungovalo taky tak. A perlička: v ruštině- na tabuli napsaná česká slova, vedle vyvolaný psal překlad. Z a každou chybu facka a druhá od tabule. Běžná praxe. Nikdo ani necek. Dnes by to šetřila kriminálka a zabýval se tím Ústavní soud.
    Učitel musí být "srdcař". Ti co nejsou už dávno dělají něco jiného. To je pro nás dobře. Teď jenom znova zajistit podporu školy ze strany rodičů a bude to fungovat.
    Jo tělesné tresty mě neberou ale "škoda každé rány která padne vedle". Celý tenhle problém podle mně osvětluje jedna pasáž v počátku románu Roberta Henleina Hvězdná pěchota - o výchově štěněte.
    Kdo to nezná ať si to přečte (teda pokud umí). *1*
  • Jak to vidím, tak je to trochu jinak. Za mého dětství rodiče cítili spoluzodpovědnost za to co umím. V současné době to funguje většinou tak ( v ZŠ): tady máte dítě, něco ho naučte a hlavně po nás nic neotravujte. Pokud bude problém tak vás seřveme a budeme si na všech možných institucích stěžovat. Druhá věc je, že když má dítě horší známky, tak rodiče nesledují jak se učí, ale jde se do pedagogické poradny, kde dostanou papír s potvrzením, že je dítě "dis.." i když je to jen nezvladatelný grázlík, protože toto je jediná forma zájmu, která z rodičů vypadne. Pak jsme vysmátí, protože "musí" dostat lepší známky. Správně by to dítě mělo být ve třídě se zvláštní výukou. Ale ve třídě, kde je 30 dětí se učitel po odečtení režijních časů (prezence apod.) může každému dítěti věnovat tak 1 minutu. Pokud se zdrží u jednoho, obírá ostatní. Tím se dostávám k tomu co chci říct: rodiče musí být zainteresováni na výsledcích svých dětí, aby fungovala i nějaká práce doma (domácí úkoly). Takže to je o kvalitě. Protože pokud se to nezmění, pak u přijímaček na střední školy budou úkoly pro šesťáky a budeme s hrůzou sledovat statistiky neúspěšných řešitelů. A u maturit budou úkoly pro devátý ročník ZŠ a úspěšnost bude klesat.
  • Naše školství za posledních 25 let především zdegenerovalo. Vnějšími projevy této degenerace je jak tzv. inkluze (která naprosto zbytečně zvyšuje počet zaměstnanců ve školství o tzv. asistenty), tak i odstranění matematiky jako maturitního předmětu (Nedej bože, aby se musely dětičky ve škole taky něco naučit, že ?) - což se teď bude pracně a za velké peníze napravovat.

    Za komunistů mě na učitelství lákalo, že bych měl 2 měsíce prázdnin (ne pro sebe, ale proto, že jsem byl trenérem mládeže, a letní čas bych mohl věnovat této práci při letních sportovních soustředěních), ale nemohl jsem to dělat protože bych nevydržel tu ideologickou buzeraci učitelů ze strany komunistického režimu.

    V současné době bych práci učitele ani za bůhvíjak velký plat taky nemohl dělat, protože bych asi dopadl jako "Ždímák" z filmu "Vratné lahve": Nesnesl bych nedotknutelnost těch drzých parchantů, kteří se stávají vůdci celé třídní smečky a terorizují a šikanují nejen spolužáky, ale i kantory (viz k smrti dohnaná učitelka na jedné škole v Praze). I toto je velmi smutný projev degenerace našeho školství.

    Za mého mládí byly sice již také tělesné tresty zakázané, ale s takovým drzým parchantem si to učitel vyřídil tak, že ho vzal do kabinetu a tam mu vrazil bez svědků pár facek. A hned byla autorita na světě. A takto potrestaný si to nedovolil ani doma oznámit, protože věděl, že by schytal další výprask. Dnes by šel takový učitel asi nejspíš do kriminálu, protože rodič takového spratka by na učitele vytáhl své právníky a zničil by mu život.

    Jak z toho ven nevím, je mi ale jasné že výměna ministra nepřinese vůbec nic, chyba bude někde úplně jinde.
  • Autor článku byl asi hodně oblíbený mezi spolužáky a kantory..
  • Učitel je státní zaměstnanec zeptej se státu co chce po učitelích. To jsou otázky jako bys se ptal co chceme jako občané od EET.

    Co bych si přestavoval já je, že pokud stát chce mermomocí platit mladým studium, tak ať každý občan narozený v ČR jako čech, který se dožil 6 let by od státu dostával ročně částku na studium... ať ji utratí jak chce (rodiče učí sami, složí se několik rodičů a budou si platit soukromého učitele, svěří žáka do rukou Městské základní školy ... nebo poškou žáka do soukromé...) .... pokud se vám zdá tohle moc razantní, tak aspoň po základní škole až do 24 let.
    Samozřejmě financování škol by se realizovalo z těch peněz co odvedou studenti škole.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit