Přejít na výpis diskuzí

Dodatek ke smlouvě na D11 podepsán, cena se zvedne o 148 milionů

12.2.2019 9:22
šar 11 příspěvků

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pondělí podepsalo se společnostmi Eurovia, Metrostav a Swietelsky dodatek ke smlouvě na dostavbu hradecké dálnice D11. Cena se zvýší o zhruba 148 milionů korun, termín dostavby se zkrátí o měsíc. Na dnešním briefingu to oznámil ministr dopravy Dan Ťok (za ANO), šéf...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Wolfcastle

    Tuhle jsem četl článek jak na islandu razily tunel zakázku vyhrál český metrostav ve smlouvě měli danou cenu a sakra bolestnou penalizaci za každý den prodlení, Když při se při ražení tunelu vyskytli nepředvídatelné problémy  byl to plně problém metrostavu sakra se snažili, aby stihli vše v termínu no nakonec na tom prodělali miliony, ale dílo odevzdali včas a v požadované kvalitě bo jinak by prodělili 3x víc!!! Proč to stejně nejde u nás?

  • Sto milionů sem, sto milionů tam - to je fuk - daňový poplatník to zaplatí...

    Eurovia - to se nám to zase bude hezky vlnit...

    To je pěkná prasárna...

    • vanhorne

      "Eurovia - to se nám to zase bude hezky vlnit..."

      To bylo davno. Dnes ma Eurovia takovou techniku, ze dovede zahladit i vlnu Tsunami.

      • Nejmenovala se Eurovia dříve náhodou Ostravské Dopravní Stavby co jim spadnul ten most na rychlík ? Myslím že potom přemalovali název a jede se dál , myslím že jinde na světě by si po takovém průšvihu už ani neškrtli , to vypadá zase na nějakou "českou" cestu.
        • Společnost EUROVIA CS, a. s., původně Stavby silnic a železnic, a. s., se dříve ODS, a.s., nejmenovala, ale firmu ODS, a.s.,koupila.

          Společnost informovala ČTK, že dosáhla dohody o převzetí podílů menšinových akcionářů v ODS-DSO, kde dosud vlastnila poloviční podíl akcií. Cenu transakce nezveřejnila.„Odkoupení zbylého podílu je logickým vyústěním procesu zahájeného před deseti lety, kdy společnost Eurovia CS (tehdy ještě jako Stavby silnic a železnic) majetkově vstoupila do společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava,“ uvedla firma. Doplnila, že využila nabídku minoritních akcionářů a plánuje ODS-DSO maximálně integrovat do své struktury. Eurovia CS patří mezi největší stavební firmy v České republice, především v oblasti dopravně-inženýrského stavitelství. Navazuje na činnost společnosti Stavby silnic a železnic. Firma zaměstnává více než 4000 pracovníků.

          Zdroj:https://imaterialy.dumabyt.cz/rubriky/aktuality/prumysl-a-obchod/eurovia-cs-plne-ovladne-ods-dopravni-stavby-ostrava_100757.html

          Most spadl firmě Bögl a Krýsl, která je pády mostů v ČR a SR známá a patří do skupiny Max Bögl z Horního Falcka. Za dodávku díla odpovídá dodavatel, i za práce subdodavatelů.

          Máte ještě nějaké poznatky o fungování a struktuře velkých firem a o tom, co se děje "jinde ve světě"? 

    • Zvýšena cena je na likvidaci následků archeologického průzkumu - otázkou je, proč v rámci průzkumu nebylo provedeno uvedení ploch do původního stavu - staveniště pak neodpovídalo vstupním podmínkám soutěže. Zaplatí to daňový poplatník stejně, jako zaplatil archeologický průkum a jako by zaplatil úpravu ploch v rámci onoho průzkumu.

      Vy o tom vlnění něco víte? Sem s tím! Odborníci zatím závěr neudělali a tuším ani soud ještě neproběhl.

      Co račte mínit slovem "prasárna"? Svou vlastní neznalost?

  • Je to jedno o kolik to bude dražší vždyť tady nejsou firmy co jsou schopny to zvládnout. Bárta chtěl přivést tisíce Čínských dělníků kteří nám udělají dálnice, ale to by asi vypadalo. Bártu pro věci veřejné bych nechal zavřít za zastavení výstavby dálnic to byl ministr jako ta Karolína Peake co po 12 dnech skončila mimo brány kasáren. Bárta nám ukázal jak se to dělat nemá.  

    • Čínské firmy mají dostatek zkušeností v provádění podobných staveb - v době mého působení v arabských zemích zde stavěly většinu dálniční sítě. 

      Navíc - jsou levnější. Podstatně levnější!

      A kvalita se dá ohlídat - tak jako ve Spojených arabských emirátech provádět namátkově vrty a provést analysu získaného sloupce místní státní firmou, na toto specialisovanou, není zase takový problém. Párkrát se dal některý úsek zdemolovat a znovu postavit - s tím, že mzdu dělníků i materiál hradila firma, stavbu provádějící, která to strhla za tuto práci zodpovědné četě  ze mzdy (Obvyklé bylo jejich úsloví - "jeden (dva, tři) den (dny) pracujete zadarmo").

      A jak se snažili!

      • Rozhodně bych nepodceňoval zkušenost z našeho regionu: https://www.patria.cz/zpravodajstvi/2086733/jak-cinane-staveli-dalnici-v-polsku.html

        Vývrty pro kontrolu kvality se v ČR dělají běžně podle TKP 7/08 a ZTKP objektů, následuje měření nerovností podle ČSN 73 6121, ČSN 73 6175 a protismykových vlastností podle ČSN 73 6177.

        Sanované vývrty si lze na běžných vozovkách prohlédnout, na dálnici to nedoporučuji.

        https://www.google.com/search?q=sanace+v%C3%BDvrtu+ve+vozovce&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjQwZOCgLjgAhWU7aYKHQSwAXQQ_AUIDigB&biw=1859&bih=760#imgrc=DqewBOgYFKZDHM:

        https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1859&bih=760&tbm=isch&sa=1&ei=wa1jXOv0JZGfmwXmg5T4CA&q=vozovka+kontrola+kvality+v%C3%BDvrty&oq=vozovka+kontrola+kvality+v%C3%BDvrty&gs_l=img.3...8075.9258..10148...0.0..0.39.260.7......0....1..gws-wiz-img.S6Zlx0BVGQE#imgrc=pSqN-r7WQsrVzM:

      • To je pane Janáku pravda. Také jsem při svém zahraničním pobytu viděl a měl možnost používat komunikace postavené čínskými firmami. Rychlost výstavby a kvalita díla je daleko vyšší, než co vidíme u nás. Ceny za kilometr také docela jinde (Níže. Jenže dneska by byli hloupí, kdyby to za ty peníze dělali v Česku). Samozřejmě beru v úvahu klimatické podmínky. 

        Jenže to by se naši "demokrati" asi vztekem zbláznili. Přeci nebudeme dávat číňanům práci!!! U nás je ideologie pořád vítězem nad selským rozumem. Bohužel. 

  • Původní cena byla deklarována "podhodnoceně" s cílem vyhrát veřejnou soutěž.

    Čili - šlo o podvod!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit