Přejít na výpis diskuzí

Jak přišly tatranky ke svému jménu

23.1.2020 13:49
Petr Sobol   9 příspěvků

Těžko bychom u nás hledali někoho, kdo by neznal oblíbené tatranky. Jak tyto oplatky, které jsou na trhu už tři čtvrtě století, vůbec přišly ke svému jménu? A jak se oproti své původní podobě změnily?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Bohužel i oblíbené tatranky zasáhl trend miniaturizace. Jenže miniaturizace tatranek (a výrazné ubrání z jejich kvality je jaksi úplně jiný obor, který je miniaturizací posouván do čela technologického pelotonu. V éře klausovského tunelování a rozkrádání majetku státu se iniciativy chopili šizuňkové, kteří pod praporem deetatizace jednoznačně prokázali, že dokážou být horšími vlastníky než stát, což mělo neblahý vliv i na kvalitu a gramáž tatranek. Většina tradičních potravin pak měla a má horší kvalitu a je šejdířsky předražena. Zejména pivo si uchovává (díky vodě) kvalitu už jen u Prazdroje. Téměř vše se zhoršilo, absolutní prioritou je zisk a zákazník, resp. spotřebitel je jen trpěným obtížným hmyzem, resp. součástí marketingově-propagandistické stafáže. Lidé by neměli být užitečnými blbci pod taktovkou hurá-podnikatelů.

    • A tento bolševický blábol jste "vypotil" sám nebo vám to nechal opsat někdo z komoušské zločinecké smečky.

      Sáááámozřejmě že za bolševika bylo vše lepší, dokonalejší, ......  A teď když se zde roztahuje přivandrovalec  Burešse svým Ááááňňo bureš bude zase už jen lépe, nebojte se.

      • Proč hned blábolíte o všem? Článek je o tatrankách. A kdo pamatuje ty před hadrovou revolucí, tak ví jak se to dnes šidí. Mluvím výhradně o tatrankách Vy žlučovitý člověče. 

  • Jak je to s Tatrankou?! Čtěte,ta sprostá ch´t mě tak šokovala,že jsem nelenil a zjistil jsem více.-  Kdysi jsem kupoval hlavně Tatranky a dnes mi nechutnají.Změnili recepturu-odrbali to.Před vánocemi jsem koupil celý karton v   Globusu Opava  a akorát jsem si zkazil chuť.Fuj!Letěly bez dvou napůl snědených, do popelnice i s milým kartonem!.Nic sprostšího jsem ještě nejedl!!! Tatranky už vyrábí bez arašídů-v rámci "optimalizace produktového portfolia" – pouze s umělou příchutí. Dříve podíl arašídů tvořil až 10% z váhy výrobku.Snížil se váhový podíl čokoládové polevy, která je na obvodu sušenky.Došlo k velkému navýšení procentuálně rostlinných tuků.Dříve se používaly ztužené tuky různého původu – nyní hlavně rostlinné tuky na bázi palmového a řepkového oleje.

  • To je moc dobře, že se některé věci nemění a zůstávají stejné. Vlastně je to přednost takového výrobku. Pamatuji se, že se před pár lety experimentovalo s inovací na čokoládě Kofila.

    Jakási kreativní marketérka vymyslela, že obal bude hnědý, protože jde přeci o čokoládu! Žádné námitky!! Slečna byla plná energie a kreativity, nová inženýrka a tak šla bezhlavě za svým!!! Každý, kdo něco vznesl proti, byl smeten z povrchu zemského, protože její přednosti a minisukně dělaly divy.

    Vyrobila se zkušební série v hnědé a zlaté barvě,(alternativa modrá a zlatá) bez markantů původního výrobku - a - světe div se - vůbec nikdo to nekupoval?!? Jak to, vždyť původní obal byl "komunistický", "nekreativní" a "přežilý!!!"

    Zákazníci mají prostě někdy rádi svou jistotu - žlutý obal, sedícího (snad) Turka s kouřícím šálkem a dvě medaile z Bruselu 196 (asi 2?). 

    Někdy to mají kreativci těžké. A já o této agresivní a bezohledné slečně už nikdy neslyšel............

    • Zajímalo by mě spíše,kde přišly ty tatranky k nižší váze a současně větší ceně. Pochybuji i o zachování stejné chuti.

      • Tatranky přišly k nižší váze a vyšší ceně v podniku Opavia, nyní součásti Mondelēz International.

        Stejná chuť nemohla být zachována ani náhodou, zato se mocně zvýšila uhlíková stopa kvůli úpravě složení: Rostlinný olej, pšeničná mouka, cukr, sušené plnotučné mléko 9,3 %, tmavá poleva 7,2 % [cukr, rostlinný tuk, kakaový prášek, emulgátory, aromata], laktóza, sušená syrovátka, aroma, emulgátor, jedlá sůl, kypřící látky.

        Rostlinným olejem se míní: tuky palmový, řepkový, kokosový, palmojádrový v různém poměru.

    • U mnoha výrobků je obal stejný, ale chuť - to už není ono, jakou si pamatujeme...

      Jak praví reklama -  původní, vylepšená receptura...

      Já říkám - původní, ošizená receptura...

      • I tak je to bohužel možné interpretovat a ne vždy se pleteme. To je dnešní trh a snaha vydělat za každou cenu a na úkor spotřebitele (doufám, že je to situace zatím).....Hezký den

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit