Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Znovu musím konstatovat: vraťme se ke kořenům,  ke zdravému selské mu rozumu a pedagogickým klasikům, s využitím moderní sdělovací techniky  k tomu mame jedinečnou příležitost. 

    A co je nesmírně důležité  a v současné době odsuzováné 1/ řád, kazeň                                                                                                                                             2/ motivace žáka 

    Vzpomeňme  myšlenku Škola bez kázně je jako mlýn bez vody. S tím souvisí motivace. Ta nám jaksi zmizela, neboť proč bych se snažil,  když mne vezmou na každou SŠ, resp. Vš? A dokonce v některých případech mi zato zaplatí.  

    Avšak to je odraz společnosti, od autoritařstvi jsme přešli k liberalismu. Všichni bychom chtěli brát,  nikdo dávat.  Vzorem nám jsou celebrity, jejichž přínos pro společnost je mizivá, avšak odmena za " práci" neadekvatně vysoká.  Toto vše formuje člověka více než nějaká vzdělávací či výchovná instituce. Velkou "paseku " nedělali  tzv.reformatoří, kteří zaváděli (ačkoliv sami nic neumeli a před žáky málokdy stáli ) líbilvou tendenci učit se bez námahy,  vše jen hrou a někdy dle přání dětí. A kde jsou nyní tito lidé (v různých ústavech a zbytečných pedagogických metodických organizacích ) a kde je úroveň vzdělání  (v p...i).

    30 let revidujeme školský systém,  jenž nám záviděla nejen Evropa, ale i USA.  A to navrativší  emigranti varovali. Jak dál z této nešťastné šlamastiky?  Vrátit se k řadu a kazni  v současnosti je nemožné.  Lidé jsou přece svobodní a chytří. Je jiná doba. Avšak něco by snad ovlivnit šlo.  Provést revizi učiva s přihlédnutím k současné etapě, k příštím pravděpodobným potřebám, znovu zavest renovovane osnovy na  ZŠ , snížit  a tím zkvalitnit počet SŠ s maturitou a VŠ.  Učňovske obory nespecializovat úzce, nýbrž spojovat příbuzné  (malíř, zedník,  instalatér = společná výuka, prodavač,kuchař, cukrař, pekař =další obor a tak podobně.) Možná méně teorie a více praktické výuky. Absolventi budou mít širší uplatnění bez nutnosti  časté rekvalifikacie.

  • KIMCID

    šbatová chce smíšené třídy.já si ale nepřeji aby moje děti chodili do třídy s romama!

  • Jo na kraviny školní inspekci užije.Ale že by se opřeli do zásadních věcí - to dají ručičky pryč. Co mají ve třídách běžných škol dělat s vetřelci z řad romů? Těch kteří jsou tam nasazeni, aby se jako přizpůsobili? Místo toho vetřelci  totálně rozhodí třídu. Ruší a to systematicky a beztrestně výuku, vyhledává to konflikty přímo ve výuce. Pak se samozřejmě zvládne jen zlomek naplánovaného učiva.Jak tomu přijde rodič, posílající dítě spořádaně do školy? Smečka nebo i jeden nepřízpusobivý brání ostatním ve vzdělávání. Takové zásadní věci nechtějí a neumí vyřešit.Ale takové vysloveně nepodstatné blbosti budou pitvat a pitvat.

  • Místo aby děti byly vzdělávány - tak se vymýšlejí a diskutují "vzdělávací programy". 

    ČSR vznikla v roce 1918 - a převzala "osnovy" Rakousko-Uherska. Ty, s menšími, či většími obměnami, přečkaly světovou válku, bolševika i eurohujerství. 

    Tak už přestaňte blbnout a začněte děti učit!


    • Snad nikdy jsem s panem Janákem nesouhlasil. Teď je to ale jinak.

      Stále více tzv. "kreativců" ve školství a posedlých reformátorek typu Valachové se podepisují na smutném stavu znalostí dnešních dětí. Nejen znalostí, protože škola by měla vedle rodiny také vychovávat, ale ta toto už škola dávno rezignovala.

      Jen jeden malý příklad: dnešní děti a mládež se učí anglicky už od mateřské školky. Když přijde absolvent na přijímací pohovor a oslovím jen v tomto jazyce, často vidím jen vyjevené obličeje, nebo slyším angličtinu typu "masa Bob." Jestli jsou i v ostatních předmětech stejně "vyspělí", tak Gott mit uns.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit