Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jirka_26

    Bych řekl, že barvy blednou ne nějakým světelným výkonem, ale hlavně díky UV záření. Když jsem se dozvěděl, že se s bleskem nesmí fotografovat ani v kostelích a dalších sakrálních stavbách, věřím tomu, že jde jen a pouze o kšeft s pohlednicemi a podobným materiálem.

  • Základní matematika vám sice jde, ale odborné informace máte špatně. Než se pustíte do obviňování institucí z chamtivosti, zjistěte si, kolik je reálná povolená intenzita osvětlení muzejních předmětů. Pro malby, tisky a grafiky je to maximálně 50 luxů, nikoli 500, přičemž ty opravdu vzácné kousky mají také stanoven roční limit v luxhodinách, po jehož naplnění musí zpátky do depozitáře. Blesky samozřejmě obrazy poškozují a toto poškození je akumulativní a nevratné.

  • "Příčinou je velká energie světelného záření."

    Hlavně určitá část spektra foto-bleskového výboje. Fotografický blesk je plynová výbojka, dnes ponejvíce xenonová, s trubicí ze skla, které má omezit emise ultrafialového (UV) záření.

    Sklo je například borosilikátové nebo s dioxidem titanu. Záleží na účinnosti obalu, do jaké míry se podaří vznik UV záření a jeho nežádoucí účinky potlačit.

  • Pravý důvod zákazu fotografování v obrazárnách a na výstavách je jiný - většina exponátů je tam k mání na pohlednicích, v reprodukcích různého formátu a velikosti.

    Čili - omezení konkurence na co největší míru.

    Ostatní "důvody" (včetně poškození barev bleskem) jsou jen zástupné...

  • "nenamazaný člověk se snadno spálí"

    Takže pro jistotu být stále namazaný. 😛

    • Správné - stále a důkladně namazán = vně i vnitřně...🙂

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit