Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • je třeba se zamyslet z čeho budou naši potomci žít,těžký a zbrojní průmysl tu už nikdy nebude,kolchozy taky ne,a až odejde das auto a na ni napojených 200 domácích firem,tak budou žrát trávu,nemluvě o tom,že po roce 2020 už nám z eu nikdo půjčovat nebude,a jelikož budoucnost patří energiím a dopravě tak musíme využít komunistického dědictví temelína a postavit aspoň 4 další bloky a využít toho že můžem vykopat kanál,který bude určovat dopravní politiku nejen v celé avropě ale i mezi evropou a čínou (ruskem),samozřejmě že všichni v eu jsou proti: dálniční loby,kamioňácká,německé a holandské superterminály,naftařská loby a spousty jiných,ale jsme potomci husitů,tak prož ne znovu proti všem?!
  • Odborníci z Akademie Věd se postavili proti kanálu Dunaj-Odra-Labe. Odborníci z STAV - Státní tajná akademie věd?
  • Kanál má sloužit dle vědeckých studií na dovoz hnědého uhlí z Jižní Ameriky do Temelína. Bude opět levná elektřina na export a zavládne blahobyt ve vlastech českých. Není nad osvíceného mocnáře *14* *14* .
  • Cesty se opravit nemůžou, nejsou peníze. Nějaký kanál nás skutečně vytrhne z bídy. Ale jen ty, co budou dělat průzkumy a studie rentability na podobné pitomosti a fantasmagorie. Jako studie o olympiádě v Praze. Tolik hlouposti je skutečně třeba zvolit *11* *11* .
  • to by se jinak začal budovat průplav Labe-Odra-Dněpr-Volga. Aby sem stepní "bratři" při poskytování "bratrské pomoci" mohli doplout na lodích. *1*
  • Straníky všech stran,které se po komunistech prolhaly k moci a tuto zemi,tito lumpové, zbídačili je třeba na katovských mučírnách odporážet co nejkrutějšícm způsobem.
  • I kdyby se začalo stavět tak český člověk z jedné miliardy si ulije do své kapsy dalších deset.
    I kdyby se to podařilo dostavět s takovou rozkradenou ztrátou tak český člověk bude po vodním díle provozovat vyřazené vraky které budou upouštět do přírody ekologický odpad a ničit životní prostředí. Český člověk ještě nevyzrál ! Zeman nám tím dokazuje že je možnost odsouhlasit jakoukoliv hovadinu a zadlužit daňové poplatníky.
    • No, jestli chcete čekat na to, až český člověk "vyzraje" - tak to budete muset být nesmrtelný ! Bez urážky. Domnívám se, pouze za sebe, že ten záměr kanálu D-O-L není úplná hloupost ani v dnešní době, když už to v minulosti řešili jiní lidé, v jiné době a v jiných státech. Pokud to tedy nebyli všichni úplní hlupáci. ČR by měla mít vyřešenu komplexní dopravní politiku, stanovit jasné priority a perspektivy. Možná by to chtělo jednat i se sousedními státy a zeptat se na jejich názor nebo zkušenosti a nikoliv zase jen tady doma něco "po česku" upoceně (a blbě !) patlat !
      • Český člověk ještě nevyzrál ! mám na mysli že MY občané jsme si zvolili politiky aby hájili naše zájmy v té nejlepší víře a ne naopak !! Korupce, rozkrádání, pletení biče na prostý lid, přírodu a svobodu...Sám se dnes Zeman k tomu přiznal že každá politická strana má svého kmotra a na všech stupních. Ekologie mi není cizí a s myšlenkou výstavby kanálu jsem pro bohužel nevěřím že by se to dokázalo postavit podle pravidel jako v Rakousku, Švýcarsku či Německu.
        • S tímto je nutno souhlasit. Pravděpodobně by bylo nejlepší kanál D-O-L stavět jako mezinárodní stavbu, ať to není "ve spárech" pouze našich tzv. politických elit a současně zostra přípravu, veř. soutěž i realizaci hlídat. Osobně se třeba divím, že EU, která ČR poskytuje miliardy ze svých fondů (a určitě dobře ví, jak to v Česku "chodí" !), zjevně neměla (konkrétně u dopravních staveb-dálnic) nasazeny vlastní placené "cifršpióny", "fízly" a stavaře (tedy tzv. supervizory), aby to tady v tom českém bordelu tvrdě pohlídali. V takovém případě by přece určitě nebylo na škodu, aby do toho EU tzv. kecala a příživníci/podvodníci se trestali !!! Jinak to asi nepůjde.
  • Česko má peněz na rozhazování a když nemá tak si půjčí. Zadluží zbytečným megalomanským projektem generace českých daňových poplatníků na mnoho desítek let, ale co na tom. Kapacita železniční sítě je využita tak na 30%, nejsou páky jak dostat nákladní dopravu na koleje, ale postavíme si kanál a Zemanovi památník. Utratily, či spíše rozkradly se miliardy při rádoby koridoru a pořád se utrácí, ( Č. Těšín). Proč by si měla kolonie v centru Evropy budovat průplav nevím. Ať to postaví kolonisté z EU.
    • Blbost. Nemotejte sem nějaký Zmanův památník. Do železnice se taky nacpaly miliardy a co se změnilo zásadně k lepšímu, jaký je přínos téhle "zadluženosti generace daňových poplatníků na mnoho desítek let" ? Že je dráha využita na 30%, čí to je problém ? Co ČD udělaly za posledních 20 let pro zlepšení a atraktivitu železniční sitě a zázemí ? Velký howno, leda tak nesmyslné platy a odměny svým papalášům, to jim vždy šlo ! Do drah i silnic se už nacpaly šílené peníze, tak dejme šanci vodní alternativě. Víte, co je to ekonomická rentabilita ? Kupecké počty. A pokud vím, tak Baťův kanál dobře prosperoval až do té doby, než jej nechali za socialismu zhuntovat, a nyní už bohudík zase žije.
      • Zdravím anonyme KF (KFC?). Nejděte si fakta o kanálu. Na kolik by vyšel a jeho návratnost. Porovnávat Baťův kanál s kanálem L-D je hloupoučké. Jsme v jiném století a je trochu jiná technika. Najděte si fakta o dopravní infrastruktuře ČR. Co provede režim s tisícovkami nezaměstnaných řidičů, s krachujícími dopravci pokud by došlo k realizaci. Pro koho budou vyrábět všechny auta a co budou dělat ty automobilky? A že je ČD v řiti. O to se snažila politická garnitura tohoto kocourkova od r.1991 a povedlo se. Počtěte si něco o Viamontu, Skanska a.j. A jejich hospodaření. Pak uvidíte a pochopíte, možná, proč se nakoupili naklápěcí soupravy a zároveň se za miliardy napřimovali tratě.
        • Zdravím. S KFC opravdu nemám nic společného. Která fakta myslíte konkrétně - každá mince má zpravidla 2 strany. Musíte pozorněji číst - Baťům kanál jsem s akcí D-O-L v žádném ohledu neporovnával - to na mně nasazovat je taktéž hloupoučké. Nemyslím si, že by realizací a provozem kanálu D-O-L zkrachovali dopravci, konkrétně ti silniční, to je další hloupost. Železniční asi také ne, protože každou zrtrátu ČD (v řádech miliard) "zamázne" každoročně erár z našich daní, víte !? Automobilky - myslíte ty MONTOVNY cizích značek ? Ty prostě vyvezou svá auta jinam a budou tady stejně pouze do té doby, co jim stát bude podkuřovat různými výhodami a současně většina pracujících bude nucena pracovat za směšnou mzdu. Možná to také pamatujete - ČD (původně ČSD) byl pěkný bordelpodnik i před rokem 1991, státem živený zastaralý a nemotorný moloch, který si žil nad poměry pouze díky státním direktivám socialistického hospodářství ! Ale to jen na vysvětlení čtenářům - od věcné problematiky kanálu D-O-L jsme už hodně daleko ...
          • Ještě jednou zdravím.
            1, Baťův kanál vznikl v době po krizi. znovu se rozjížděl průmysl a pan Baťa expandoval. Byl to jeho excelentní tah. Dráha v té době byla závislá na páře ( konec páry byl v r.1977) a to ji omezovalo. Po nástupu elektrifikace v 60tých letech, se najednou zjistilo, že vnitrostátní vodní cesty jsou neekonomické a nestačily. Železnice v té době se změnila do podoby kterou známe dnes. Dalším pokusem o dopravu po vodě byly Chvaletice. Opět fiasko. Dráha zase byla lepší.
            2, Silniční doprava je dnes plně privatizována a je založena na levné pracovní síle a kšeftech povětšinou s nadnárodními firmami. Pokud tedy bude kanál, tak každý si hravě spočítá co se rentuje. Zda voda nebo silnice. Pokud je rentabilnější voda, tak objem přepravy se přesune ze silnice a železnice na vodu. Další kšefty nejsou a tak půjde silnice do kopru. (Viz kusové zásilky a ČSAD)
            Pokud je rentabilnější silnice, tak není důvod stavět kanál. Budou to vyhozené miliardy a ceny za dopravu po vodě bude muset dotovat stát, daňový poplatník.
            3, Výrobci automobilů, jakýchkoliv, mohou samozřejmě dodávat své výrobky jinam. To není potíž. Dnes je krize výrobních kapacit a začala pomalu ale jistě odbytová krize. Vyrobit není potíž, prodat také ne, ale dostat zaplaceno je problém. V automobilovém průmyslu je asi 10 - 15 000 000 zaměstnanců. Co s nimi. Jen v EU. Pokud tedy doprava po vodě, pak silniční a železniční doprava bude ještě více ztrátová a s tím se sveze spousta dalšího. Propouštění, nezaměstnanost a výdaje eráru.
            4, ČD nebo bývalé ČSD je v řiti, proto-že je tam poslal pan Klaus, Ježek, Dlouhý a jiní. V r. 1992 vyšlo prohlášení p. Klause, že dráhy jsou minulostí a teď je nová doba a je éra přepravy od dveří ke dveřím. Předtím vyšel silniční zákon (1990), kterým se umožnilo soukromou dopravu nákladu po silnici a tím se zlikvidoval ČSAD. V r. 1995 pak vyšel zákon o drahách a ten zlikvidoval ČD. V 90tých letech šlo po ČD 5 000 000 tun a v r. 2000 1 600 000 ročně. V 80tých letech 15 000 000 tun zboží. Na koleje mohl každý a může podnes. Dráha se svou infrastrukturou nemohla soukromým dopravcům konkurovat a je tam kde je. Dráhy na světě jsou živy s nákladní dopravy. Pokud tedy bud pan Zeman chtít památník, tak kanál je ideální. Budou na něj vzpomínat mnohé generace. Snad tedy raději nebude.
            • Dobrá. Já jistě ctím vaše právo na názor i argumentaci. Mám ovšem jiný názor, to je vše. Ve svém příspěvku výše mj. píšu, že stát by měl mít jasnou (nejen) komplexní dopravní politiku, stanovené priority a perspektivy. Dle mého názoru je od r. 1989 bohužel neměl a ani teď NEMÁ !!! To bychom se vůbec nezabývali kanálem D-O-L. Jen poznámku - co se týká ČSD jako prioritního dopravce za socialismu, to bylo zejména politické rozhodnutí a mělo svoji logiku - kapacitní vodní cesty jsme neměli a silnice také stály, víme za co ! Dráhy byly masivně dotovány (jízdné bylo nízké, týdeníky či měsíčníky ještě levnější) a kdeco se "shora" směrovalo povinně na železnici - pamatuji si, že jako student jsem byl pořád tlačen dojíždět vlakem, nikoliv autobusem. "Dovolil" jsem si počátkem 80.let minulého století vyřizovat kombinovanou průkazku ČSD/ČSAD Brno-Opava - to byl POROD (u autobusu vyřízeno obratem, u ajznboňáků za 3 měsíce !). Za sebe říkám - tzv. státní dráhy dříve byly a stále jsou velký "bordelpodnik", proto u mě nemají žádného zastání.
            • není co doadt,poze lehce podotknu k Baťovi,že jeho Budujeme stát pro....by měli mít naši politici a "ekonomové" na nočním stolku,kanál stavěl proto,jelikož věděl.že vídeň (rakousko) a pešť jsou závíslé na ostravském uhlí,dále pak proto,že jeho kanál byl součástí komplexního programu kanál-železnice-dálnice........on fakt nebyl blbej,proto ho taky všichni nenáviděli a dělali mu naschvály,akorát komunisti ho bedlivě četli,rozvíjeli jeho svit a tajně snili nad projektem kanálu,až skončí studená válka a evropa se propojí ,jaký to bude byznys...
      • V managementu ČD se zapouzdřila uzavřená komunita dojičů financí do vlastních kapes z řad 4% menšiny bukvic. Vyhozením teplého generálního ředitele se toho zatím moc nezměnilo, ale je třeba rozprášit celou tu komunitu dohazující si navzájem výnosné trafiky.
  • Záměr na stavbu D-O-L je už velmi letitý (viz předchozí příspěvek). Měl být ještě rozšířen v trase Ostrava (Bohumín) - Kožle, na území Německa, dnes Polska. Jsem příznivcem tohoto záměru, i když je to pro ČR netypická stavba (vodní cesty-kanály u nás nemají tradici jako v např. v Německu, Francii, Nizozemsku, Belgii, Anglii) a dle vyjádření citované instituce stavba údajně není potřebná ani žádoucí. Pokud vím, tak lodní (říční) doprava v zemích západní Evropy je dle jejich tvrzení ekologická a nejlevnější ze všech, má vliv i na turistický ruch. U nás ale nemá významnou tradici a argumentuje se volnou kapacitou železnice. Bohužel, ČD jsou kapitolou samy pro sebe a je zřejmé, že by v konkurenci s vodní dopravou šly ještě více do mínusu. A tady je možná "jádro pudla", proč je v článku prezentovaný názor na vodní cestu zásadně negativní ! Škoda.
  • může být v současnosti diskutabilní, ale co je jisté, je trestuhodné plýtvání ekonomickými a ekologickými možnostmi naší husté železniční sítě a na její úkor protěžování a devastace krajiny silniční strukturou jež se šíří jako rakovina. Ta sebou vleče nabalenou řadu jiných problémů ekonomických, korupčních, zdravotních.....

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit