Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Podobně se o rozvoj průmyslu a železnice zasloužili bratři Kleinové , kteří za svou práci získali šlecht.titul.

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Kleinov%C3%A9

    • https://cs.wikipedia.org/wiki/Kleinov%C3%A9

      Podobně se o rozvoj průmyslu a železnice zasloužili bratři Kleinové , kteří za svou práci získali šlecht.titul.

  • První třetina 19. stol. byla nádherná doba.
  • Články paní Kalendové jsou tím nejlepším, co na Tiscali lze nalézt. 

    Děkuji moc.

    • Souhlasim...

  • Dobrý a výživný článek o člověku,který se zasloužil o moderní ,těžký průmysl v českých zemích a zvláště na Moravě v období 18. a 19.století.Starohrabě Hugo František Salm-Reifferscheidt,který zemřel v roce 1836.Ve svém plodném životě dokázal -byť i podfukem a špionáží-vybudovat moderní,těžký průmysl v českých zemích v rámci Rakousko-Uherska.Povšimněme si jedné věty: Moderní poznatky o průmyslu získal tento muž podfukem a špionáží především  ve Velké Británii. Zde vyvstává otázka a tím poučení,jak se také tehdy získávaly poznatky a ty se rychle uplatňovaly jinde.Nepřipomíná to některé politiky u nás,kteří tvrdí o Číně,že převážnou část svých úspěchů a prosperity si tato země přivezla špionáží odjinud?Ale tato věc se provádí neustále a nejen Čínou,dá se říci, že ta špionáž v současnosti  probíhá ve všech průmyslově vyspělých zemích."Není to správné,ale účelné".

    • "Podfukem" bylo, že se v železárnách nechal zaměstnat jako prostý dělník a všímal si pečlivě všeho, co se tam dělo. 

      Ale tak postupoval např. i car Petr Veliký, inspirovaný panem generálem Patrickem Gordonem z urozené skotské katolické šlechty, který působil jako učitel mladičkého Petra I.- ten formálně panoval od roku 1682. Od něho car čerpal informace o západní Evropě, především o vojenských záležitostech. Po smrti obávaného patriarchy Joachima (faktického vládce Rusi) v roce 1690 si panovník okamžitě pořídil „německé“ oblečení a navštívil Gordonovo sídlo v Německém předměstí a pilně se učil všemu, co kolem sebe viděl. Později odejel inkognito do V. Britanie, kde - jako tesař - v loděnicích získal poznatky, které využil během stavby baltické flotily.

      Číňan - na rozdíl od těchto pánů - jen koupí hotový výrobek, rozebere ho a otrocky okopíruje do detailu všechny součástky, ze kterých pak skládá "své výrobky". Bohu žel - bez dodržování materiálové základny, co se týče výběru a opracování materiálu na "čínské" výrobky. Už se o tom mnozí, co koupili "laciné náhradní díly" čínské provenience do svých automobilů i v Česku přesvědčili...

  • KIMCID

    Hodně zajímavé

  • Velmi zajímavé. Děkuji, pí Kalendová. 🙂

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit