Předválečný rychlostní rekord měl zastrašit nepřítele a vydržel 30 let
-
Focke Wulf 190 byl na minimálně stejné kvalitativní úrovni. Poválečné Československo zvažovalo, že ho použije jako svůj stíhací typ. Přesto nakonec se ve válce udržela dominance Messerschmidtu i u nás po válce jako verze Avia 199
-
Německá technika (nejen v aeronautice) už v době císařství byla
na vysoké úrovni. I přes obrovské reparace, které Německo muselo
splácet - především Francii, investovalo do jednotlivých firem kvůli
udržení si svého postavení.
Snad nejlépe byly popsány problémy Německa po I. světové válce
Erichem Maria REMARQUE v krásné knize s názvem TŘI KAMARÁDI.
-
Bez zajímavosti není, že po válce měla trofejní Messerschmitty i naše armáda. Řadu z nich jsme dodali do Izraele, kde bojovaly proti Spitfirum, které byly zase pro změnu v rukou Arabů. Tak se ten svět někdy koulí..
🙂
-
-
To ví každý blb, zde je článek o ME 209.
-
-
Mno, já zas tolik blbů neznám. Někteří vůbec nevědí, že jsme dodávali Izraelcům zbraně. Tak hlavně, že to víme my dva.....
😉
-
-
-
109ky se pouzivaly v mnoha ruznych verzich od Spanelska az do roku 1945, pokud pocitam jen Nacisticke Nemecko. Verzi bylo tolik ze pojem "starsi" se fakt nehodi.
Nemluve o tom ze DB 601 se cpal prave do Friedrichu, a dany motor je asi nejlepe znamy prave tim ze ho mely 109ky.
Pokud bych mluvil o "starsim" a "novejsim" tak alespon ve spojeni se 190kou.