Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Řeknete mi prosím někdo kdo máte zkušenosti s pořízením ojetého auta, zda se vyplatí řešit koupi auta ze zahraničí? Tedy ojetého auta? Co myslíte? Má to smysl? 

    • Ze zahraničí už se v dnešní době moc nevyplatí kupovat. Jde o to, že jakmile přejedete s autem hranice, tak naprosto přicházíte o záruku. Já jsem vybrala auto u nás z většího autobazaru, konkrétně z autobazarru https://www.aaaauto.cz/ a jsem naprosto spokojená. auto v dobrém stavu a dokonce i se zárukou. 

  • jenicek54
    o žebráckém příspěvku na provoz a o nemožnosti parkovat kdekoliv se nepíše. v civilizovaných zemích může parkovat invalida kdekoliv je to možné a nemusí hledat označený parking. je i možné, že invalidovi odtáhnou auto a musí ho vykoupit včetně pokuty za 2500
  • Něco o tomto vím. Tak jen logická fakta: Příspěvek činí až 200 tisíc korun. Na dobu 7-10 let. Ten, kdo dostal na deset let ho snad bude mít ponížený na 7, ale toto se pouze povídá, nikde to napsáno není. K částce (až) 200 tisíc. Na našem trhu neexistuje (nové) prodávané auto za tyto peníze!😈Navíc, pokud je tělesně postižený na pohybový aparát, tak v drtivé většině potřebuje automatickou převodovku. Ta ale stojí další kupu peněz. Desítky tisíc. A pozor, legislativa na "automata" nedává slevu, tak jako kdysi. Víte proč? Prý to není dodatečně domontované zařízení. Vážení, kdo tu legislativu dělá? To je přece totální neschopnost!😈Na trhu dosud nejlevnější Dacia nenabízí automat. Bylo kratinké období,kdy ho nabízela, ale zase to ukončila. Prý nebyl zájem.   Další neskutečná pitomost je ta, že úřad si předem vynucuje doklad o tom, jaké auto si postižený chce zakoupit. Musí přinést dopředu konkrétní doklad. A znám případy, kdy si postižený chtěl zakoupit dražší nový vůz (ne premiové značky!), protože na něj dostal od prodejce extra cenu-slevu, ale úřad rovnou limitoval, jaké auto "povolí a jaké ne". Vůbec se nepočítá s individuální potřebou a možnostmi. Ani s tím, že si postižený například umí sehnat nějaké sponzory, aby dosáhl na lepší auto. Přitom úřad v případě schválení příspěvku by  do tohoto neměl kecat. Co je nějakému ouředníkovi do toho-co si postižený koupí?! 

    Další oblast k zamyšlení je DPH. U nového vozu lze tuto daň odečíst, ale! Většina automobilek tuto daň chce zaplatit a žadatel si až po zaplacení auta musí tento odpočet vyběhat na úřadě. Zbytečná formalita. Kdysi to šlo odečíst rovnou, nyní jak kde, doslova, ale spíše ne. A když vám bude chybět třeba 30 tisíc, tak máte smůlu.

    Další kapitolou samou pro sebe je dodatečná úprava auta, která je někdy cenově masakr. Je hrazená a její výše násobně překračuje cenu příspěvku na nákup auta. Přitom ta nejlevnější úprava stojí cca 20 tisíc korun. Ale někteří prodejci nabízí i úpravu a cena zařízení letí do výšin. Kolem 800 tisíc korun! A zde mi chybí ta logika,  nakoupit auto například Octavia je problém, ale úprava třeba Fabie, za 700-800 tisíc není. 😈

    Zvláštní kapitolou by mohly být autoškoly. Je jich několik v rámci republiky a stojí to ranec peněz- desetitisíce!  

    Koupit si několik let starou ojetinu je s vědomím, že to auto jsou "moje nohy", které potřebuji každý den,  a povinnost jej vlastnit dalších cca 7-10 let, je nesmírně složité a nákladné. Prodat to nesmíte, protože byste vraceli alikvotní částku, a ta může být velmi vysoká.  Drahé opravy ojetin, motoru, převodovky...úřad neřeší. Proto je lepší zakoupit nové auto s co nejdelší zárukou. A nezapomenout na havarijní pojištění (+proti krádeži), jinak budete bez auta, a s povinností uhradit obdrženou částku od úřadu! 




    • Dacia

      Ale asi si myslel auto s úpravou pro postižené.

      • S úpravou i bez. Ale zdravotně postižení řidiči (ZTP-P)  úpravu potřebují. Může nastat varianta,kdy jde o postižené dítě a a potom se dá pořídit "běžné auto". Ne automat, ne nové...dle příspěvku. Od 1.1. 2020 ale cena všech aut obrovsky naroste. Díky sebemrskačským emisím EU. Poté pod 300 tisíc se už auto koupit nedá žádné. Dnes se dalo pořídit i za 200 tisíc auto nové. Takže bude ještě sranda.😈

  • Rozhoduje výše příjmů - a ne skutečná potřeba - potenciálního uživatele vozidla?

    Nota bene potenciálního uživatele, který se snaží být této společnosti užitečný?

    Je cosi shnilého ve státě českém! 

    • Velký přešlap je posuzování příjmů. Osob ve společné domácnosti. Sčítá se. Modelový příklad: Rodina má postižené dítě, které je ale už dospělé. Z iD si nemůže dovolit pořídit vlastní bydlení a tak bydlí u rodičů. Ale úřad posuzuje celou rodinu. 😈

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit