Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tomasi-v lecčem se dá souhlasit,jen jedno je troošku ošemetný,jak se pozná kvalitní učitel bo lektor od toho tzv.odpadu ?? Ten kvalitní bude pak ten co u něj mají všichni vyznamenání a u toho co nechá některé opakovat či vyrazí od zkoušky je ten nekvalitní ?? Bo to bude naopak ? Vím,že se nedá srovnávat-dnešek s dobou jednotřídek ,ale když pan řídící učil např. matiku,dodnes a to jsem již dřívre narozený si lecos pamatuji. Dnešní středoškoláci leckdy nespočítají ani obsah válce. Ale nejsou všichni stejní,ani žáčci ani kantoři.Kdo z dnešních středo-vysokoškoláků si např.pamatuje básně-taková "DĚDOVA MÍSA " bo jiné .....asi jich mnoho nebude a to jsou -již si přesně nepamatuji asi z měšťanky.....Takže je to i vynou společnosti co se učí a jak !!! Dnes jsou potřeba PC ajiné předměty než před půlstoletím (50 lety) ,ne každý si musí pamatovat kdejakého krále bo králíčka,strom,kytičku.....
  • To je problém, co soudruzi...
    Vymýšlíte dávno vymyšlené. Stačí se kouknout za hranice k sousedům. Jen hlupáci se budou dívat na východ a nebo reformovaní komunisté budou dalších 27 let reformovat nereformovatelné !!
  • O jakém trhu mluvíte Čermáková? Vždyť právě že veřejné skolství je tam kde je díky tomu že není na trhu. Jaky zdravy rozum? Ten Váš? Protože vy jste si vymyslela ze obor X je třeba a Y ne? Jak tam ty inteligentko naženete lidi aby to studovali? Vidlema? Takže veřejné školství zdarma neselhava protože je to veřejné školství zdarma... Selhává protože tam sedí blbec kterého myslíte ? Takže vy by jste měla sílu ty desetitisíce lidi co se podílí na tom v jakém stavu to je ovládnout a jedním rozhodnutím centrálně vyresit? Jo a ty špatné obory budete taky vybírat vy? A vyhazovat ty profesory co pak budou napd taky vy? A shánět profesory který nejsou v tech oborech co chcete podpořit budete taky vy? Hádám že dokonce ty profesory sama vychovate ne? Jak dlouho plánujete že to budete dělat než vás vymění?

    Víte to je jako tvrzení že Rusky komunismus byl špatný protože tam byl Lenin a Být tam na jeho postu někdo chytřejší byl by to tak na zemi.

    Školy by naopak potřebovali vic tržního prostředí... Dokonce by to šlo jednoduše a spravedlive... Například všichni čeští občané by v 19letech dostali od státu 600 000kc. A sami si můžou vybrat za co to utratí... Za školu, kurzy, auto, nářadí na podnikání, koupi bytu... Prostě cokoliv... Takže každý by spravedlive dostal stejně a vybral by si podle vlastních preferenci, třeba skolu, kterou chce za ty peníze studovat. Ale nebylo by to tak že "z daní se platí tyhle školy, ber nebo nech lezet".

    Školy by pak nemuseli protestovat že dostavaji od státu malo, ale mohli by si stanovit školné podle reality toho co nabízí a kolik dětí se najde který za ten obor jsou ochotný zaplatit.
  • Úroveň školství upadá. Je to jako ve všech oborech a ukazuje na morální hodnoty společnosti. Svoboda se odráží i negativně. Člověk je tvor svou podstatou egoistický. Rád přijímá, nerad dává. A zejména v časech, kdy je hlavní hodnotou konzum. Ve školách došlo k přílišnė volnosti. Jen si vzpomeňme na propagaci ,,volné, svobodné, školy " a výuky bez námahy studentů s žáků, odmítání domácí přípravy, memorování a tak podobně, prosazované různými ,,reformátory". Kde jsou nyní, mají teplá místečka! A kde je naše školství? V ......! Zde však návaznost funguje velmi dobře. Žáci jdou na SŠ nedostatečně připraveni, studenti na VŠ jakbysmet! Absolventi přicházejí do praxe bez teoretických i praktických znalostí. A hlavně je jich přemíra, především humanistickeho zaměření .
    Ne, do vzdělání trh nepatří! Patří tam řád a zdravý selský rozum. Kvalita misto kvantity. Snižme počty nepraktických oborů a bude dostatek financí i pro VŠ. A skončí skuhraní rektorů. To by však vyžadovalo snížení počtu pseudopedagogů, kteří se tam v posledních desetiletích usadili, také vedoucích kateder, analytiků, politologů, .........logů, mezinárodních a zbytečných vztahů. Stejně jsou to většinou mladí hoši - produkty zmíněných VŠ bez jakýchkoliv zkušeností.
  • josef.servit.9
    Vyhodil bych profesory co je to nenaučili. Ještě budou stávkovat?
  • Kdyby pracující brali 40 tisíc měsíčně, budou tam převážně ti kvalitní a budou též odvádět vysoce kvalitní práci!

    Příklad z Belgie-r.1993: Učitel 60 tis BFr kvalifikovaný dělník- operátor 50 tis.
  • "Kdyby učitelé brali 40 tisíc měsíčně, budou tam převážně ti kvalitní, kteří dětem dokážou dát mnohem více."

    Takže byste vyházeli ten odpad co tam je teď? Já jenom, že jestli by tam byli převážně kvalitní pouze pokud by brali 40K, tak logicky to co tam je teď je odpad... tomu říkám důvěra v podřízené :D ... to je pánečku argument pro zvednutí platů... normálně vedoucí zajde za ředitelem a říká "pane řediteli, všichni mí podřízení nic neumí ani nejsou kvalitní... prosím zdvojnásobte jim plat" :D

    Víte co... zkume to jinak... předložte za vysoké školství plán jak v průběhu let budete nahrazovat ten odpad kvalitními lidmi a jak to bude navyšovat náklady na zaměstnance... a můžeme se bavit.
    Poradím Vám dokonce jak na to... První co by bylo třeba je zrušit tabulkový plat s max 5% odměnou za kvalitu odváděné práce.... pak si začněte balit kufry, protože je to Vaše poslední funkční období v pozici Rektora ... ( pro neznalé rektora si vybírají podřízení (2/3 hlasů tvoří zaměstnanci a jedna třetina studenti co chtějí dodělat studium :))

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit