Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Před léty Klaus řekl, že lidé neprodávají chaty, tak na tom nejsou tak špatně. Ještě dříve Štrougalovi celkem vadilo, že horník za den snědl celé kuře. Žili si nad poměry. To havíře dost popudilo. No - podivností je vždy dost. Před měsícem byl benzín asi o 2 koruny levnější. Tak tržby musely stoupnout. Elektroauta se stávajícími litiovými baterkami kupovat je nesmysl - už pro jejich nebezpečnost. V Německu se po ukončení státních dotací skoro vůbec neprodávají. Ekologičtější jsou auta na uhlovodíky. Vodík má také své nedostatky. Z tzv. ekologických zdrojů nejhůře vycházejí větrníky. Listy rotorů jsou téměř nezlikvidovatelné, proto se skladují někde na hromádce. Jistá recyklační či likvidační technologie se prý už rodí. Větrníky například potřebují každých 9 měsíců vyměnit olejovou a hydraulickou náplň, potřebují servis a do vzdálenosti deseti průměrů vrtule se nesmí nic stavět a ani pěstovat. Infrazvuk, zabíjení ptáků, zohyzdění krajiny...

    Závody v ekonomickém růstu je jako šílenství. Mně se spíše líbí ekonomicky a ekologicky udržitelný rozvoj. Tržní systém by ukazoval raketové přírůstky, kdyby od nás domů neposílaly ty stovky miliard, o které jsme okrádáni. Kde jakou firmu lze koupit, často zahraničnímu investorovi. Málo co nám paří - tedy jsou špatné zákony a tedy největším zločincem je stát. Island vyhnal skoro všechny zahraniční firmy, proběhla privatizace bankovního sektoru.

    Island není v EU (přihlášku do EU stáhl) a od té doby utěšeně prosperuje. Je členem NATA, ale je jediný bez stálé armády s lehce ozbrojenou pobřežní stráží a ta má i protivzdušnou obranu.
    Island se rovněž účastnil konfliktu v Afghánistánu a bombardování Jugoslávie NATO v roce 1999. Školství a zdravotnictví zdarma, poslanci nejezdí autama a poslanců je celkem málo - svou práci chápou jako službu, mají přiměřené platy, občané jsou na svůj stát hrdí a domy si ani nezamykají. Daně jsou nízké. Proběhla privatizace bankovního sektoru. Island je na třetím místě ve světě co se týká průměrného vlastnictví dospělého občana. V roce 2020 byla země podle indexu lidského rozvoje OSN hodnocena jako šestá nejrozvinutější země na světě a je na prvním místě ve světovém indexu míru. Podle světového indexu míru z roku 2011 je Island nejklidnější zemí na světě kvůli nedostatku ozbrojených sil, nízké kriminalitě  a vysoké sociálně- politické stabilitě. Island je v Guinnessově knize rekordů uveden jako „země s nejvyšší mírou míru“ a „nejnižší vojenské výdaje na obyvatele.“ Hojně jsou organizováni v odborech. Nekrade se tam; nezaměstnanost je velmi nízká. Policie  je málo početná, vězeňství miniaturní, armádu není potřeba. Živi jsou především industrializovaným rybolovem, pastevectvím, cestovním ruchem a dají na technický rozvoj, biotechnologie. Hojně využívají geotermální energii. Mají zahraniční politiku zaměřenou na humanitární a mírové účely. Ostrov Surtr vzrostl nad oceánem v řadě sopečných erupcí mezi 8. listopadem 1963 a 5. červnem 1968 - je přístupný jen vědcům.

  • Copak obyčejnému člověku zbyde? Supové ze spolku Prouzy zjistí, bez čeho se lidi neobejdou a napálí to, co to jde. 

    Třeba brambory právě teď. Kup nebo nech být. Něco jíst musíme. 
    Včera vystupoval v televizi ten starý havran za zemědělce. Prý oni nic, brambory se musí skladovat (jakoby se dosud nemusely) a vymýšlel další nesmysly, jak si jezevci nahrabou spolu se supy z obchodu.

    Ať žije náš vstup do NATO, válka proti Rusku (ne za Ukrajinu) a svatý Petr na trůně. Máme se jak na zámku. 

  • Zlevní elektromobily?

    Výhledově budou muset být levnější.

    O kolik procent?

    To
    nejde predikovat. Elon Musk zlevní, on si to může dovolit, protože je
    hlavní akcionář, majitel. Když se probudí, řekne si: Já to zlevním
    o deset procent a za měsíc zas. On soutěží, on je vyloženě soutěživý
    typ, kdežto u nás to jde přes akcionáře. Mnoho grémií, tříští se to
    rozhodnutí.

    Teď ale překvapivě Volkswagen snížil ceny vozu a my se zlobili, že nám to nikdo neřekl.

    zdroj: z článku na seznamzpravy.cz s šéfem odborů Škodovky


    tady by si měli asi ve Škodovce udělat takovou "vnitropodnikovou tripartitu" a zkonzultovat ty mediální výstupy mezi sebou, pač kolega Jahn tvrdil před Vánoci úplný opak, a sice že cena elektrovozů dolů v žádném případě nepůjde.. Já k tomu psal, že bude muset, tlakem trhu, tady to šéf odborů Škodovky říká velmi podobně jako já.. :) už čajna s tím svým MG tu cenu tlačí dolů, zavážejí masivně do Evropy.. a až se začne těžit vodík a vznikat linky aut na vodíkový pohon v automobilkách, tak teprv.. :D

    • Nechci dělat Čajně reklamu, seděl jsem v tom MG, co si koupila kolegyně - a za ty peníze? 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit