Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • dzixy

    Zdá se, že zde jsou diskutéři sami odborníci na školství😎😇

  • dzixy

    " Proto není pedagogické vzdělání zárukou profesní a lidské kvality učitele." Jak a kdy potom zjistit, zda "nepedagog" má vlastnosti, které popisujete? U studenta "pedagoga" se to dá předpokládat, kdežto u toho druhého nikoliv. Proto studovaný pedagog představuje menší riziko.

  • No tak v tomto specifickém oboru si taková dáma, která v Anglii vytírala dětem zadečky a při tom se naučila obstojně anglicky vždycky může dodělat nějaké to pedagogické minimum. 

    Jenže ono nejde jen o to co učit, ale také jak to učit. Tomu se říká didaktika a tam je to trochu složitější. 

    No, čas nakonec ukáže. 

  • Pane Borte, podívejte se prosím, kdo dnes na fakultách učí. 

    Absolventi, kteří udělali doktorantury, nikdy v praxi nebyli a jen touží se do škol nikdy nedostat. Laboratorní pedagogové. 

    Ti potom dělají z každého prd. vědu, obalí to grafy, definicemi a s tím školí budoucí učitele pro praxi.  Hlavně, že publikují.

    A to není jen problém pedagogických fakult. 

  • Hlavně nesmí mít dělnický původ, členství v levicových stranách a musí prokázat loajalitu z demonstrací na Letné. 

    To bude pane kapitalistický dorost. 

  • Zcela upřímně  se nedivím, že učitelů moc nepřibývá. Pedagogické vysoké školy žel učí nesmyslně náročné a nepraktické věci ve vztahu k praxi. 

    Navíc tyto školy své studenty nenaučí to základní - umět učit. Přeci jen je práce ve školách především o charismatu, než o nabiflovaných pedagogických metodách a mnoha teoriích. Když někdo nemá vztah k žákům, nedokáže srozumitelně a poutavě látku vysvětlit, nebo má pocit, že ten jeho předmět je ten nejdůležitější na světě a podle toho se chová k žákům, tak to není dobrý učitel. A těch máme žel docela dost. Proto není pedagogické vzdělání zárukou profesní a lidské kvality učitele.

    Jsem rád, že tahle novela umožňuje ředitelům vzít někoho, kdo může být dobrým učitelem bez ohledu na obor, ve kterém získal magiterský titul. Koho vezmou, je už na nich. Takhle museli držet ve škole některé učitele jen proto, že neměli dostatek lidí s potřebným vzděláním. Takže si od toho slibuji to, že ubyde protivných morousů a naopak přibydou lidé s chutí učit. 

  • Ve školách zřejmě budou učit i odborníci-nepedagogové

    hlavně, že budou šířit tu jedinou pravdu a mít to správné politické smýšlení. Teď je otázka, zda budou školáci nosit pionýrský šátek, nebo hnědou košili

  • Samozřejmě není nad rodilého mluvčího. Kdo ho ale bude mít? Jeden ředitel ze 100. A jaký další předmět by měl tento rodilý mluvčí učit? Já studoval kdysi AJ a učili nás Američani a Angličani. Na škole vše probíhalo jen v angličtině. Samozřejmě nás učili i Češi. Výsledek? Vše, co jsme se naučili bylo od Čechů, protože ti po nás šlapali. Američani a Angličani byli měkcí. Hodiny s nimi byly zábava, ale výsledek nula!!!! Ta aur pair, o které píšete, byla s největší pravděpodobností pouze maturantka ve věku 17,18,19 let. Alespoň takovýmto studentkám se říká au pair. Opravoval jsem také maturitní písemné práce z AJ a není maturant jako maturant. Některé maturitní práce neměly úroveň angličtiny v 9. třídě ZŠ. A přesto prošly. V našem školství je to vše tak zkřivené, že maturitu dnes udělá každý. Alespoň z AJ.

  • Neodpověděls na dotaz. Napiš v rychlosti tolik, kolik jsem toho napsal já a možná, že se ti taky podaří nějaký překlep. Obzvláště, když to píšeš na klávesnici a ne rukou. Tak se do toho  pusť a já si rád přečtu tvoji odpověď - tedy co tím odborník chtěl říct.

  • Jarda.ho, podívej se na Centrum jak se píše byrokracie, než zas něco vypotíš. Přeji hezký spánek.

  • Souhlas. Jen s tím že starej akademik je největší persona ať si plácá co chce a starej zedník když už nemůže je zátěž pro systém.

  • Ten co to umí to dělá a ten co to neumí ten to učí.

  • A co třeba rodilí mluvčí jazyků, které se u nás vyučují. Ti snad svůj jazyk ovládají dobře. Když "učí" jazyky ti co se jazyk jen naučili, tak se v cizině válí smíchy když promluvíte. Říkáte totiž absolutní nesmysly. Jednou jsem četl rozhovor a au pair, tedy vychovatelkou dětí, která přijela do Anglie učit děti. Když promluvila tím paskvilem angličtiny co se naučila u nás, tak všichni padali po zemi smíchy. Trvalo jí 2 měsíce než se naučila mluvit správně. Takže tyto učitele plně schvaluji a na to aby učili svůj mateřský jazyk žádnou školu nepotřebují. A jak říkám, tak jsou učitelé, na které byste raději zapomněli protože oni jen od drmolili text čtený z knihy a pak jsou učitelé na které rádi vzpomínáte, protože ti učili tak, že skutečně naučili. To že má někdo papír, neznamená že umí. Prostě měl dobrou paměť a látku uměl u zkoušek vydrmolit správně. Takoví jsou ovšem v životě totálně nepoužitelní.

  • Ve školách by měli hlavně učit praktici který si už něco v oboru odžili /netýká se ZŠ/. 

  • Jestli je někdo opravdový odborník ve svém oboru, tak platí to staré osvědčené pořekadlo, že by se měl držet svého kopyta.

    Tedy pokud je to opravdu odborník. Patrně by v tom svém oboru těžko hledal uplatnění. Ukažte mi někoho, kdo je odborníkem v nějakém oboru a vymění to za krocení drzých a nezvladatelných ratolestí ve třídách plných inkluze.

     Takového "odborníka" bych rád potkal osobně. 

  • Zkus to napsat ještě jednou. Nechápu pointu tvé odpovědi. Jinými slovy - co tím odborník chtěl říci?

  • Jarda.ho, ty jsi chodil do školy již za těch nových odborníků. Tak se tam vrať, už tam není birokracie.

  • dzixy

    Vysokoškoláci - nepedagogové - jdou do školství pouze ti, co se nechytli ve svých oborech. No a kdo se nechytne ve svém oboru je....? Zdá se, že pro školství dobrý.

  • Školství hledá své nové dno...

  • Strááááášně nám na školách záleží a teď ze středních škol uděláme šmahem učňáky, kde bude působit zedník vedle instalatéra. Super. Kostkovaná upocená košile a utřít nudli do rukávu. To se bude studentům líbit!!

    Ještě, že jsem chodil na střední školu, když to bylo normální. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit