Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • To jsou ty naše klacky! Myšleno samozřejmě sankce, zákazy, příkazy a nařízení, kterými EU nešetří a my jsme ještě papežštější. 

  • https://zpravy.tiscali.cz/loni-pribylo-oproti-predchozimu-trendu-sebevrazd-hlavne-u-mladych-564215

    základní buňkou státu (společnosti) je rodina, rodinu pak ovlivňuje stát prostřednictvím max. mandatorních výdajů (dávky, důchody, teď už máme za mandatorní výdaj ale např. i plat učitelů, který se valorizuje 130% průměrné mzdy - úplně ok, učitelé jsou CHUDÁCI dnes, čímž jsme učitele dali na roveň zákonodárců a soudců) a intervenci vůči nezaměstnanosti, kterou máme až nezdravě nízko (konkurence kontra inflace).
    Potud stát. Zbytek je pak na výchově rodiny - rodičů. TAk to bylo vždy a je pořád... Pokud má dítě všeho přehršel, nemusí si nic zasloužit (brigády), pak u něj může propuknout existencionální krize z přebytku.. Postrádá frustrační toleranci..Protože i když se mění hodnoty společnosti, evolučně to v nás, co nám dala příroda, tzn. nějaký motivační faktor v každém z nás, zůstává. Snaha mít se zkrátka lépe, jako to zažívaly naše babičky, rodiče, ročníky, které nezažily válku. Věci si zkrátka zasloužit.
    čiže tohle je jedna z možností toho trendu. Mnohem větší bych pak přisuzoval kyberšikaně, šikaně, která zase souvisí s předchozím. Děti jsou dnes elektronickými nomády, rodiče si vykupují čas, který s nimi odmítají strávit právě těmito tablety, počítači, drahými telefony, a protože je rodič stále pro dítě autoritou, to taky zůstává, ať už umí nebo neumí to dítě vychovat, tak dítě má pocit, že mu tak legitimizuje ten čas strávený v online prostředí jako SPRÁVNÝ.. tzn. ubývají soc. kontakty, děti tráví spousty času doma (mé sousedky tráví 90% času v bytě v běžném roce prakticky, co se nastěhovaly, to jim bylo tak 12, dnes je jim 20 a je to furt stejné, minimální soc. kontakt!! čumí na telenovely a seriály, hrají střílecí počítačové hry, možná ta jedna se sociopatickými sklony, absolventka hnojárny, tzn. nejnižšího typu školy u nás, šikanuje jiné přes soc. sítě, tak jako si v rámci vlastních depresivních stavů, které mohly vymodelovat právě ten dominantní čas strávený doma, frustraci ze svého mizerného života vylívá na mou osobu... tohle vám potvrdí každý psycholog, že tahle svévolná izolace nepřispívá duševnímu vývoji nejen mladého člověka, ale především jeho, protože ten je ve fázi zrání..), to vše se podepisuje na jejich psychice a každý jedinec na tuhle absenci klasických soc. vztahů, interakce reaguje různě. Někdo je agresivní v tom online prostředí, protože má pocit, že musí demonstrovat tu svou převahu, kterou čerpá z atmosféry v rodině (přebytků - děti podnikatelů), některé děti se zase snaží na sebe upozornit, protože podstata vězí v tom, že jim chybí ten kontakt s rodiči, fyzická blízkost.
    Pak je tady fenomén inkluze, kterou přenesly právě inkluzivní děti ze zvláštních škol do těch klasických. Tady stát mohl konat a tohle zastavit a zrušit. Ale tohle zavedla už ministryně školství předchozí vlády Valachová, tahle vláda to mohla zrušit. Máme data o tom, že roste šikana, agrese na školách. Roste ne náhodou po onom zavedení inkluze. Někteří fandové inkluze se to ještě snažili hodit na covidovou izolaci. Jsem zvědavý, co budou tvrdit za 2-3 roky, kdy už si nikdo z nás na ten covid nevzpomene a ten trend šikany tady bude s námi stále. Pokud navíc pustíte do zdravého kolokvia takhle deviantně narušené jedince, kterým psychologové nedoporučili před zavedením inkluze návštěvu klasických škol s klasickými školními osnovami, pak vám takoví jedinci mohou ovlivnit i část toho zdravého kolokvia, tzn. nemusí se to už dnes týkat jen inkluzivních žáků. No a dopadá to na ty citlivější, na okraji malých dětských skupin, což jsou právě ty subjekty suicidálních situací.
    K tomu by se měli už konečně vyjádřit sociologové, psychologové, psychiatři, udělat se seriozní výzkum na školách (netočit nesmyslné dokumenty s 10 vybranými asi P.R. školami, kde to podle realizátora funguje - růst dat šikany je jasný) nejen prostřednictvím Fahrenbergova dotazníku, s dětmi i kantory, kteří vyloženě trpí deviantním chováním těchto inkluzivních, nepřizpůsobivých žáků a studentů, musí se s nimi a i jejich častými absencemi úplně nesmyslně nervovat (do školy se chodíme vzdělávat, zvyšovat kvalifikaci, kdo nemá zájem, ať nastoupí do pracovního procesu, je to výběr každého..), jejich pasivně agresivní nebo přímo agresivní jednání dopadá i na kolektiv třídy. článek jsem nečetl, protože je to myslím jasné a kdo ví na co, se to bude zase svádět. doufám, že ne na anorexii, pač ta má původ taky v rodině. :) Vše je to o změně hodnot ve společnosti jinak. Jen je třeba přemýšlet o původu problému, pojmenovat ho nealibisticky a začít to řešit, protože kdo nedal děcku na zadek, když se správě nechovalo nemůže být společností popotahován, že je agresor. Které děcko na ten zadek nedostalo, tak tvrdím, že je s velkou pravděpodobností nevychované jako to, co tady reflektuji za zdí u sousedek.. Je to zkrátka o nevychovanosti a o tom, co si nechá dnešní dospělý líbit. Musíme se vrátit zpět k trendu našich babiček, prababiček a té poctivé výchově autorit.

    • Diwa

      Jenže o tom dnes nechce nikdo slyšet ! Dneska nikdo žádné hodnoty neuznává ! Dnes se uznávají pouze peníze a byznys na úkor všeho ! Dnes nikdo neřeší že žijeme v konzumu, ale vytrácejí se hodnoty jako takové ! Učitelé nemají pravomoce, policie nemá pravomoce, nikdo nemá žádné pravomoce, ale všichni chtějí aby byl pořádek a výchova ! Říkám to pořád, žijeme v době konzumu, máme všechno na co si vzpomeneme, ale vytrácí se lidskost, láska, slušnost a lidské hodnoty ! Jsme 34 let od revoluce a chudí chudnou, bohatí bohatnou ! Já vyrůstal v komunismu, jsem ročník 75. Táta byl ve straně a máma ne. Přesto jsme žili skromě, neměli jsme žádné problémy. Bylo kde bydlet a život šel naprosto normální cestou. Když byl nějaký problém z mé strany, táta vzal řemen a na prdeli jsem měl jelita ! Dodnes na to vzpomínám a musím říci, že dodnes mohu jen děkovat, že jsem díky této výchově normální kluk, slušně vychovaný, pracovitý, podstivý !  Podívejte se dnes na současné rodiče, každé druhé dítě neumí v 5 letech mluvit, alkohol a hulení je doménou těchto rodin, kdejaká rodina spadá do sociální sféry. Podívejme se kolik mladých dnes nepracuje a vůbec nefunguje. Rodiče dnes vychovávají děti tak, že jim dají PC, mobil a tablet jen aby dítě neotravovalo ! Žádné návyky, žádná výchova ! Na druhou stranu, stát to tak asi chce, tyto hodnoty nikdo neřeší, protože prachy jsou přednější ! Říkám dodnes, lépe už bylo........Nebýt dnes nás, Husákových dětí, tak nevím kdo by tady dělal.....a až tady jednou nebudeme, nevím kdo bude po nás dělat, když není kdo ! Stát už 34 let zasévá vítr a pomalinku bude sklízet bouři ! Asi to tak chtějí, nebo ne ?

    • ten výzkum kvalitativní formou (výše zmíněný dotazník např), ale už i tou kvantitativní - to jsou ta data o úmrtích mladých, anebo jejich hospitalizaci, hospitalizaci kantorů, popř. opuštění profese kantora v důsledku inkluze, protože platy nyní ve školství rostou, pokud to nemá příčinu v zavedení inkluze, ti odejitvší kantoři by se měli postupně do svého oboru vracet. Ale tady se mohou promítnout i data o zvýšeném počtu zameškaných hodin oproti době před inkluzí. vše to chce zkrátka srovnat období před rokem 2017 tuším, kdy to bylo zavedeno a nyní na konci 2023. Za 6 let se dá už vyhodnotit leccos. Problém může být covidová doba, která může ta data zkreslovat, ale už bude pilotní studie, za 3-5 let se může udělat další už se srovnáním s touto. Doufám, že už to probíhá.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit